GP van Duitsland 2019

Gestart door Breaktest, 26 juli 2019 - 11:30:24

« vorige - volgende »

Breaktest

De voorlopige zwanenzang van Duitsland?
Mijn eerste diepere gedachte over deze GP is: He, Haas heeft de naam van zijn beruchte sponsor nog steeds all over the place... Hebben wij afgelopen weken gedroomd dan?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Volgens mij volgt Haas gewoon het bestaande contract na in afwachting van de juridische afwikkeling van het hele verhaal. Als ze de logo's weghalen, dan verliezen ze mogelijk ook hun recht op financiƫle compensatie achteraf. Als de sponsordeal effectief eindigt, is het belangrijk om de schuld volledig in de schoenen van Rich Energy (Lightning Volt) te kunnen schuiven.

Tuesday

https://www.niederschlagsradar.de/h3.aspx?j=-3&type=loop1stunde&regio=hdb&c=1

het circuit ligt volgens mij iets ten zuidwesten van Heidelberg, daar valt toch flink wat regen en er lijkt ook nog meer aan te komen. Een regenrace, of iig op een natte baan beginnen zou wel weer eens leuk zijn.. dan vervalt ook direct het bandenreglement en is Max iig niet meer in het nadeel met zn softs... ben benieuwd.


Sabai

#4
Verdomme de race van het jaar en ik kan niks zien behalve de live feed .  :(

Edit. Toch nog ergens in een kantine de laatste 12 ronden kunnen zien  :)

Mickey


gloudiesaurus

Wat een geweldige race!!!  8)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

JS JTD

Geweldig, de beste race van 2019 tot nu toe, en we zijn de paar laatste races al zo verwend!!!

Jozef

Beide Alfa's hebben regels overtreden bij de start, die discussie is nu lopende bij de stewards. Als ik zoiets zie binnenkomen, doemt diskwalificatie al gauw op in mijn gedachten. Kubica kan zo het eerste punt voor Williams erven, we zullen zien wat ervan komt...

Sabai

Citaat van: JS JTD op 28 juli 2019 - 19:10:50
Geweldig, de beste race van 2019 tot nu toe, en we zijn de paar laatste races al zo verwend!!!

Ja en dat nadat de f1 dood verklaard was na Frankrijk  :)

Matthijs

Zouden Verstappen en Red Bull nog bezwaar aantekenen voor de 5 seconden straf in Monaco nu Leclerc wegkomt met een vergelijkbaar vergrijp?

Jozef

Ik begrijp die beslissing ook echt niet. De stewards erkennen dus dat het een unsafe release was, dat Grosjean daardoor benadeeld is en Leclerc wellicht een voordeel heeft behaald, en toch wordt er geen sportieve straf uitgedeeld. Wat boeit een geldboete voor het team nou? Die geven miljoenen uit om een halve tiende te winnen, een geldboete voor een plekje winst bij een pitstop is dus altijd een uitstekende deal, tenzij het echt om een monsterbedrag gaat.

Mickey

Eens. Je schept bovendien een precedent. Unsafe releases zal je ineens steeds meer zien. Met alle veiligheidsrisico's van dien.

Jozef

Beide Alfa's stop&go omgezet naar 30 seconden tijdstraf. Grosjean en Magnussen schuiven elk twee plekjes op naar 7 en 8, Hamilton komt van de 11de plaats toch nog de punten in en Kubica scoort het eerste punt van het seizoen voor Williams.

Sabai

Renault ging ook weer lekker  :) En die arme Hulkenberg.  Ik had hem het gegund.