GP van Duitsland 2019

Gestart door Breaktest, 26 juli 2019 - 11:30:24

« vorige - volgende »

Breaktest

Jammer dat Vettel vrijwel de gehele race buiten beeld bleef. Van 20 naar 2 had voor mij toch wel de titel Driver of the day mogen opleveren.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Matthijs

Citaat van: Breaktest op 29 juli 2019 - 09:17:59
Jammer dat Vettel vrijwel de gehele race buiten beeld bleef. Van 20 naar 2 had voor mij toch wel de titel Driver of the day mogen opleveren.

https://www.racefans.net/2019/07/28/2019-german-grand-prix-interactive-data-lap-charts-times-and-tyres/

Vettel had een uitstekend start en reed het grootste gedeelte van de race zo rond plek 7 of 8. In het meest ongunstige geval (lap 28) had Vettel maar liefst 100 seconden achterstand op Hamilton. Gelukkig kwam er toen een SC. Aan het eind op de slicks wist hij de een na de ander in te halen.

Nog bizarder: Stroll lag een-na-laatste toen hij zijn team opdracht gaf hem slicks te geven. Daarna reed hij kortstondig op plek 1 en finishte hij 4e. Magistrale call dus maar het had weinig met rijvaardigheid van doen (al blijft het knap om je auto op de baan te houden).

Fietser

Citaat van: Breaktest op 29 juli 2019 - 09:17:59
Jammer dat Vettel vrijwel de gehele race buiten beeld bleef. Van 20 naar 2 had voor mij toch wel de titel Driver of the day mogen opleveren.
Dat Vettel vaak buiten beeld bleef, kwam wellicht doordat hij - uitgezonderd zijn gestage opmars en het op de baan blijven - eigenlijk weinig bijzonders heeft gedaan. Zijn twee hoogtepunten waren m.i. het uiterst makkelijke inhalen van Stroll en Kvyat aan het eind. Heel verdienstelijk, maar DotD komt door dit alles niet echt bij me op.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 29 juli 2019 - 01:14:13
Punt is dat Bottas letterlijk de enige was (van de 14 of zo) die nog op slicks stond op dat moment. Als iedereen het ziet maar Mercedes niet, kun je toch van een blunder spreken vind ik. Dat is anders dan een ronde eerder of later switchen tussen slicks en intermediates. Maar misschien was er dus een reden voor (Hamilton die de pitbox bezette?).
ja, dat kwam dus doordat Hamilton geheel onverwachts binnen kwam. Die stond nl al wel op slicks, maar ging er toen af. Mercedes had waarschijnlijk Bottas verwacht en toen stond daar ineens Hamilton. Ongelukkig voor Bottas idd, maar zoals gezegd waren het vooral dus de rijders zelf die er een rommeltje van maakten, dus wijzen naar het team lijkt me redelijk ongepast. Ze zijn gemiddeld gezien wat conservatiever dan bv RBR, maar dat werkt voor hen op de lange termijn gewoon het beste.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 29 juli 2019 - 09:42:01
Citaat van: Breaktest op 29 juli 2019 - 09:17:59
Jammer dat Vettel vrijwel de gehele race buiten beeld bleef. Van 20 naar 2 had voor mij toch wel de titel Driver of the day mogen opleveren.

https://www.racefans.net/2019/07/28/2019-german-grand-prix-interactive-data-lap-charts-times-and-tyres/

Vettel had een uitstekend start en reed het grootste gedeelte van de race zo rond plek 7 of 8. In het meest ongunstige geval (lap 28) had Vettel maar liefst 100 seconden achterstand op Hamilton. Gelukkig kwam er toen een SC. Aan het eind op de slicks wist hij de een na de ander in te halen.

Nog bizarder: Stroll lag een-na-laatste toen hij zijn team opdracht gaf hem slicks te geven. Daarna reed hij kortstondig op plek 1 en finishte hij 4e. Magistrale call dus maar het had weinig met rijvaardigheid van doen (al blijft het knap om je auto op de baan te houden).
dat was nou net de kunst gisteren, in de race blijven. Teamgenoten Leclerc en Perez hadden een andere filosofie en lagen er al vroeg af.

Wings

Citaat van: Tuesday op 28 juli 2019 - 22:56:04
daar had Leclerc toch zelf helemaal geen voordeel van? wat moet je dan als wedstrijdleiding doen?
Wat betreft unsafe releases; de rijder bestraffen is absoluut de beste manier en 5 seconden is veels te weinig, dat moet minimaal een drive through zijn om te voorkomen dat teams toch gaan kiezen om eens straf op de koop toe te nemen.

Hij had meer baan nodig dan beschikbaar was dus reed sneller dan de situatie toeliet. Dat het een keer gebeurt is prima maar nu gebeurde het keer op keer.

Wings

Citaat van: Jozef op 29 juli 2019 - 01:14:13
Punt is dat Bottas letterlijk de enige was (van de 14 of zo) die nog op slicks stond op dat moment. Als iedereen het ziet maar Mercedes niet, kun je toch van een blunder spreken vind ik. Dat is anders dan een ronde eerder of later switchen tussen slicks en intermediates. Maar misschien was er dus een reden voor (Hamilton die de pitbox bezette?).

Dat laatste. Hamilton was naar binnen gereden waardoor Bottas niet kon.

Wings

Citaat van: Breaktest op 29 juli 2019 - 09:17:59
Jammer dat Vettel vrijwel de gehele race buiten beeld bleef. Van 20 naar 2 had voor mij toch wel de titel Driver of the day mogen opleveren.

Volgens mij was zijn race niet heel spectaculair. Hij won tijdens de start flink wat posities en werd geholpen door de chaos en verder heeft hij de halve race achter Räikkönen gehangen. Seb werd geholpen door de laatste Safety Car en het feit dat de baan in rap tempo opdroogde. Ik neem aan dat we geen vreugdevuur hoeven aan te steken omdat hij Stroll en Kvyat op topsnelheid passeert.

Max33Verstappen

https://manly.nl/drama-compleet-renault-f1-truck-crasht-in-hongarije

En bij Renault is het drama van afgelopen weekend nu helemaal compleet. Een F1 truck met materiaal vloog de vangrail in  ::)


Sabai

Ik begreep dat de motor van de Renault truck ermee stopte  ;D

C.G. de Beaufort



Volgens Rosberg beslist Toto Wolff of Bottas zal blijven of eruit geschopt zal worden bij Mercedes (2020) in de komende 2 races. Maar of dit waar is?? We wachten het af...

Groet,

C.G. de Beaufort


Breaktest

Citaat van: Sabai op 29 juli 2019 - 18:10:30
Ik begreep dat de motor van de Renault truck ermee stopte  ;D
Renault weet een kortere weg naar Hongarije...
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Op Motorsport.com is te lezen dat de slechte start van Max mogelijk te wijten was een foute engine mapping (dus schuld Honda). Elders las ik dat de spin van Max de schuld was van het team dat hem een ronde te vroeg voor slicks naar binnen had gehaald. Moraal van het verhaal: ook als Max fouten maakt, is het niet zijn fout.
Daar word ik wel een klein beetje moe van - wielspin en wegglijden heeft ook met je gasvoet te maken - of drukt Max op een knop en gaat ie een krant lezen tot de volgende bocht?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Citaat van: Breaktest op 30 juli 2019 - 16:25:22Elders las ik dat de spin van Max de schuld was van het team dat hem een ronde te vroeg voor slicks naar binnen had gehaald.

Ik heb ook iemand zien schrijven dat Verstappen "majestueus" was en Leclerc en Hamilton veel te veel fouten maakten - terwijl de drie heren in dezelfde omstandigheden in de fout gingen, alleen hoefde Verstappen niet over die gladde dragstrip. :)

Niets ten nadele van de prestatie van Verstappen overigens, ik vond alleen niet dat hij erbovenuit stak ten opzichte van bijvoorbeeld Vettel en de beide Toro Rosso-coureurs.

FolkertE

Citaat van: Breaktest op 30 juli 2019 - 16:25:22
Op Motorsport.com is te lezen dat de slechte start van Max mogelijk te wijten was een foute engine mapping (dus schuld Honda). Elders las ik dat de spin van Max de schuld was van het team dat hem een ronde te vroeg voor slicks naar binnen had gehaald. Moraal van het verhaal: ook als Max fouten maakt, is het niet zijn fout.
Daar word ik wel een klein beetje moe van - wielspin en wegglijden heeft ook met je gasvoet te maken - of drukt Max op een knop en gaat ie een krant lezen tot de volgende bocht?
Maar goed, het kan altijd waar zijn. Max is vaak heel goed weg tijdens de start alleen loopt het dit jaar wat minder. Pierre Was ook traag van zijn plek.