Carrousel 2020

Gestart door Breaktest, 30 juni 2019 - 13:42:22

« vorige - volgende »

Wings

Wie kan Max evenaren dan?

Wings

Citaat van: Tuesday op 04 september 2019 - 19:06:06
Magnussen lijkt me nog niet zo verkeerd voor RBR. Laat zich mentaal denk ik niet snel knakken en zou daarmee zo maar eens de ideale teamgenoot van Max kunnen zijn. Ik neem aan dat Max toch wel duidelijk de snellere zal zijn en dat Magnussen daarmee ook direct zn plaats wel weet. Zn teamgenoot zal ie dan hopelijk met rust laten en juist de concurrentie dwars gaan zitten.

Dat gaat echt niet gebeuren. Magnussen is een ongeleid projectiel. Met Kvyat hebben ze al een betere rijder in de gelederen. Shake it. Kans is o% dat Magnussen naast Max plaatsneemt. Ik neem aan dat Albon blijft, mocht Albon niet overtuigen wordt het Hülkenberg of Kvyat / Gasly.


Breaktest

Grosjean blijft bij Haas voor 2020. Het lijkt erop alsof Hulkenberg, die eerder suggereerde alsof ie alles in eigen hand had, iets te lang heeft gewacht met tekenen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Citaat van: Breaktest op 19 september 2019 - 12:16:15
Grosjean blijft bij Haas voor 2020. Het lijkt erop alsof Hulkenberg, die eerder suggereerde alsof ie alles in eigen hand had, iets te lang heeft gewacht met tekenen.

Ja ben benieuwd waar Hulkenberg nu terecht kan?
Red Bull?  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Ik denk dat het klaar is voor Hulkenberg. Of ze willen hem bij Williams hebben wat ik niet verwacht. Hij kan dan ook naar de formule-e waar alle andere net niet f1 coureurs rijden.

Breaktest

#140
Naar verluidt is de Hulk klaar met het rijden in de middenmoot. Hij gokt op een zitje bij  Red Bull (grote gok), en zo niet, dan is het exit. Dus als je het zo leest, ligt de sleutel nu weer bij Albon.
Mocht de Hulk het strijdtoneel verlaten, dan is dat in mijn ogen iets te vroeg; ik vind hem niet slechter dan Perez of zelfs Raikkonen. Maar per saldo is het vooral jammer dat F1 tot zo ver achter de komma is uitontwikkeld; jongens van zijn kaliber gun je toch ook een paar overwinningen. Ik bedoel, een Johnny Herbert heeft er drie; jammer dat daar tegenwoordig geen ruimte meer voor is.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Nog even iets anders.
Ferrari meldde onlangs geen twee toprijders als Leclerc en Verstappen naast elkaar te kunnen managen, met als argument: Daar komen brokken van, zie Senna/Prost, Alonso/Hamilton.
Niet dat ik per se voor die combinatie pleit, maar dit vind ik wel getuigen van een beperkte visie. De nieuwe generatie staat volgens mij veel relativerender in het leven dan die ouwe meuk. Senna daarentegen had de neiging overal een persoonlijke strijd van te maken. Het lijkt me een vorm van ingenomenheid om deze visie op voorhand op de nieuwe generatie toprijders te plakken. Met de kennis van nu kun je beter stellen dat Senna paar mindere karaktertrekjes had waaraan ie had kunnen werken, in plaats van hem alsmaar als halfgod en maat der dingen voor te stellen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Citaat van: Breaktest op 19 september 2019 - 13:53:41
Naar verluidt is de Hulk klaar met het rijden in de middenmoot. Hij gokt op een zitje bij  Red Bull (grote gok), en zo niet, dan is het exit. Dus als je het zo leest, ligt de sleutel nu weer bij Albon.
Mocht de Hulk het strijdtoneel verlaten, dan is dat in mijn ogen iets te vroeg; ik vind hem niet slechter dan Perez of zelfs Raikkonen. Maar per saldo is het vooral jammer dat F1 tot zo ver achter de komma is uitontwikkeld; jongens van zijn kaliber gun je toch ook een paar overwinningen. Ik bedoel, een Johnny Herbert heeft er drie; jammer dat daar tegenwoordig geen ruimte meer voor is.

Hulkenberg heeft wel wat kansen op mooie resultaten gehad maar het steeds zelf op beslissende verprutst. Denk aan Hockenheim dit jaar, Interlagos 2012. En herinner me ook Azerbeidzjan vorig jaar.. Coureur van zijn kaliber had gewoon al ooit op het podium in de Formule 1 moeten staan.

Ik denk dat de kans groot is dat als Albon zo presteert als op Spa en Monza hij bij Red Bull mag blijven. Hulkenberg bij Williams dan maar? Zijn oude team?
Toro Rosso past als opleidingsteam ook niet echt bij hem.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Breaktest op 19 september 2019 - 14:22:44
Nog even iets anders.
Ferrari meldde onlangs geen twee toprijders als Leclerc en Verstappen naast elkaar te kunnen managen, met als argument: Daar komen brokken van, zie Senna/Prost, Alonso/Hamilton.
Niet dat ik per se voor die combinatie pleit, maar dit vind ik wel getuigen van een beperkte visie. De nieuwe generatie staat volgens mij veel relativerender in het leven dan die ouwe meuk. Senna daarentegen had de neiging overal een persoonlijke strijd van te maken. Het lijkt me een vorm van ingenomenheid om deze visie op voorhand op de nieuwe generatie toprijders te plakken. Met de kennis van nu kun je beter stellen dat Senna paar mindere karaktertrekjes had waaraan ie had kunnen werken, in plaats van hem alsmaar als halfgod en maat der dingen voor te stellen.

Vroeger hadden teams moeite om twee gelijkwaardige auto's af te leveren. Je had altijd duidelijk een nummer 1 en 2. Tegenwoordig is dat veel minder. Maar snap Ferrari wel, als is het voor de fans natuurlijk het mooiste als 2 topcoureurs bij hetzelfde team rijden. Hamilton en Verstappen bij Mercedes of Verstappen en Leclerc bij Ferrari?  :)

Vindt het ook nog altijd jammer dat Red Bull bijvoorbeeld Alonso niet de kans heeft gegeven.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Ik vind het eigenlijk onbegrijpelijk dat ze bij Haas hun huidige coureurs (met name Grosjean) verkiezen boven Hülkenberg. Het grootste probleem bij Haas is momenteel de auto, maar zelfs met een goede auto hebben ze m.i. niet het rijdersduo dat er het maximum uithaalt.

Breaktest

Citaat van: Jozef op 19 september 2019 - 21:30:58
Ik vind het eigenlijk onbegrijpelijk dat ze bij Haas hun huidige coureurs (met name Grosjean) verkiezen boven Hülkenberg. Het grootste probleem bij Haas is momenteel de auto, maar zelfs met een goede auto hebben ze m.i. niet het rijdersduo dat er het maximum uithaalt.
Misschien heeft Hulk een iets te gortige salariseis neergelegd.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Dat is mogelijk, maar Hülkenberg moet toch ook beseft hebben dat hij zo ongeveer de keus had tussen Haas of helemaal geen F1. Lijkt me dan toch raar als hij vanuit die positie hoge eisen zou gaan stellen.

Breaktest

2020 zou wel eens het jaar van nog verder oplopende spanningen tussen Leclerc en Vettel kunnen worden. Anders dan sommige analisten beweren zie ik Vettel niet meer terugslaan (tenzij met hulp van buitenaf, zoals Singapore). Maar geheel op eigen kracht, daarvoor lijkt mij de weerstand van Leclerc te groot. Hoe dat joch alles op alles zet om Vettel in zijn eerste Ferrari jaar te verslaan is eigenlijk hèt Netflix-verhaal van 2019. En ik denk dat ie daarin slaagt.

Enerzijds heeft Vettel zijn quotum domme fouten nu wel opgebruikt, dus die zullen we de rest van het jaar vast niet meer zien - maar Leclerc heeft zich intussen ontwikkeld tot een uitmuntend kwalificeerder en is in korte tijd veranderd van een timide coureur in een 'bad guy' die inmiddels weet wat ie voor Ferrari waard is. En dat helpt hem weer om on-track beslissingen te nemen die hem misschien niet populair in de paddock maken, maar wel helpen punten naar zich toe te trekken. Eigenlijk kunnen je zeggen dat ie zijn focus al heeft verlegd naar de battles met Max voor de komende jaren.

Wat de vraag opwerpt, hoe verder met Vettel?
Probleem is natuurlijk dat er vier a vijf topcoureurs zijn en slechts drie topteams. Die topjongens bij elkaar zijn dus net een waterbed: druk je op de ene plek, dan duikt het probleem elders weer op. Is dat een probleem? Je krijgt de indruk dat topteams steeds minder genegen zijn twee kemphanen onder hetzelfde afdak te huisvesten, maar daar staat wel een natuurlijke behoefte aan de sterkst mogelijke line-up tegenover.

Voor de echte afweging in de dying moments van het onderhandelingsproces moeten we dus een niveautje dieper, en dat is geld. En dit vertaalt zich als volgt:
-Verzekert het aantrekken van een tweede topcoureur ons van de volgende trede op de constructeursladder?
-Zo ja, wat levert dat op, en wat kost die coureur eigenlijk?
Zoals zich nu laat aanzien moet die eerste vraag bij Red Bull met Nee beantwoord worden, en bij Mercedes is deze irrelevant. Dus als zich geen verdere stoelendans voordoet zijn een goedbetaalde vrijwillige degradatie (a la Ricciardo) of uitstappen waarschijnlijker opties. Zelf gok ik op een jaartje sabbatical - (van het type Button en Alonso).
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 25 september 2019 - 11:53:50
2020 zou wel eens het jaar van nog verder oplopende spanningen tussen Leclerc en Vettel kunnen worden. Anders dan sommige analisten beweren zie ik Vettel niet meer terugslaan (tenzij met hulp van buitenaf, zoals Singapore). Maar geheel op eigen kracht, daarvoor lijkt mij de weerstand van Leclerc te groot. Hoe dat joch alles op alles zet om Vettel in zijn eerste Ferrari jaar te verslaan is eigenlijk hèt Netflix-verhaal van 2019. En ik denk dat ie daarin slaagt.

Enerzijds heeft Vettel zijn quotum domme fouten nu wel opgebruikt, dus die zullen we de rest van het jaar vast niet meer zien - maar Leclerc heeft zich intussen ontwikkeld tot een uitmuntend kwalificeerder en is in korte tijd veranderd van een timide coureur in een 'bad guy' die inmiddels weet wat ie voor Ferrari waard is. En dat helpt hem weer om on-track beslissingen te nemen die hem misschien niet populair in de paddock maken, maar wel helpen punten naar zich toe te trekken. Eigenlijk kunnen je zeggen dat ie zijn focus al heeft verlegd naar de battles met Max voor de komende jaren.

Wat de vraag opwerpt, hoe verder met Vettel?
Probleem is natuurlijk dat er vier a vijf topcoureurs zijn en slechts drie topteams. Die topjongens bij elkaar zijn dus net een waterbed: druk je op de ene plek, dan duikt het probleem elders weer op. Is dat een probleem? Je krijgt de indruk dat topteams steeds minder genegen zijn twee kemphanen onder hetzelfde afdak te huisvesten, maar daar staat wel een natuurlijke behoefte aan de sterkst mogelijke line-up tegenover.

Voor de echte afweging in de dying moments van het onderhandelingsproces moeten we dus een niveautje dieper, en dat is geld. En dit vertaalt zich als volgt:
-Verzekert het aantrekken van een tweede topcoureur ons van de volgende trede op de constructeursladder?
-Zo ja, wat levert dat op, en wat kost die coureur eigenlijk?
Zoals zich nu laat aanzien moet die eerste vraag bij Red Bull met Nee beantwoord worden, en bij Mercedes is deze irrelevant. Dus als zich geen verdere stoelendans voordoet zijn een goedbetaalde vrijwillige degradatie (a la Ricciardo) of uitstappen waarschijnlijker opties. Zelf gok ik op een jaartje sabbatical - (van het type Button en Alonso).
een sabbatical a la Button of Alonso? Volgens mij zijn die beiden gewoon gestopt hoor, zonder terug te keren (voorlopig). Lekker originele term ook. Iedere F1 voorspeller gebruikt dat woord zo'n beetje, maar kan me geen coureur herinneren die ooit een sabbatical heeft genomen. Zullen we verder niet eerst gewoon 2020 ff afwachten of iig Vettel deze week ff een keertje met rust laten?

Jozef

Citaat van: Tuesday op 25 september 2019 - 14:37:13een sabbatical a la Button of Alonso? Volgens mij zijn die beiden gewoon gestopt hoor, zonder terug te keren (voorlopig). Lekker originele term ook. Iedere F1 voorspeller gebruikt dat woord zo'n beetje, maar kan me geen coureur herinneren die ooit een sabbatical heeft genomen.

Dat was nou precies Breaktest z'n punt. :)