F1|2019|GP Monaco|Monte Carlo

Gestart door Wings, 21 mei 2019 - 17:38:35

« vorige - volgende »

Sabai

Ik vermoed dat leclerc geknakt is en het zelfvertrouwen kwijt is geraakt door Ferrari.  Vettel heeft volgens mij wel geĆ«ist om naar buiten te gaan. Hij was namelijk op het laatste nippertje door in q1.

Fietser

Citaat van: Wings op 26 mei 2019 - 09:24:15
Leclerc begon sterk maar zwakte wat af. Dit jaar dito. Niettemin een fantastisch debuut seizoen bij Ferrari. Kan direct mee met Seb, wie had dat gedacht? Niemand toch.

Nou ehh..., jawel..., ik.
(Zei hij in alle bescheidenheid ;) )

Jozef

Op Sky zeggen ze dat er 90% kans is dat er op z'n minst een beetje regen valt tijdens de race.

Matthijs

Wat een oelewapper die Leclerc met die lekke band, zal Ferrari blij mee zijn

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 26 mei 2019 - 15:28:33
Wat een oelewapper die Leclerc met die lekke band, zal Ferrari blij mee zijn
de SC pakt goed anders wel goed uit voor Ferrari/Vettel.

Sabai

Is gewoon een rookie fout. Je zag het aankomen. Verstappen word wel een beetje genaaid door Mercedes.

Matthijs

Irritant dat Olav Mol niet snapt dat Hamilton expres langzaam rijdt om zijn banden te sparen

Sabai

Die band lijkt er wel aan te gaan.

Matthijs

Citaat van: Sabai op 26 mei 2019 - 16:21:12
Verstappen word wel een beetje genaaid door Mercedes.
Hoezo genaaid? Wat deden ze fout dan? Liever zat Bottas ervoor.

Sabai

Citaat van: Matthijs op 26 mei 2019 - 16:25:12
Citaat van: Sabai op 26 mei 2019 - 16:21:12
Verstappen word wel een beetje genaaid door Mercedes.
Hoezo genaaid? Wat deden ze fout dan? Liever zat Bottas ervoor.

Ze veroorzaken zelf deze situatie door Bottas zoveel te laten vertragen voor die stop.

Mickey

Domme actie van Max om het zo laat nog te proberen. Had in ronde 76 geen enkele zin meer. Had nooit ver genoeg weg kunnen rijden om alsnog het podium te halen. Had het team hem wel duidelijk moeten maken vind ik.

Beter hadden ze 'm ergens in ronde72 binnen gehaald om voor een extra puntje te rijden.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 26 mei 2019 - 17:00:22
Domme actie van Max om het zo laat nog te proberen. Had in ronde 76 geen enkele zin meer. Had nooit ver genoeg weg kunnen rijden om alsnog het podium te halen. Had het team hem wel duidelijk moeten maken vind ik.

Beter hadden ze 'm ergens in ronde72 binnen gehaald om voor een extra puntje te rijden.
Max had idd veel eerder een aanval moeten doen, hij reed virtueel op P4 maar had P1 voor het grijpen. Voor mijn gevoel had hij in de hairpin de meeste kans.

Jozef

Citaat van: Sabai op 26 mei 2019 - 16:26:16
Citaat van: Matthijs op 26 mei 2019 - 16:25:12
Citaat van: Sabai op 26 mei 2019 - 16:21:12
Verstappen word wel een beetje genaaid door Mercedes.
Hoezo genaaid? Wat deden ze fout dan? Liever zat Bottas ervoor.

Ze veroorzaken zelf deze situatie door Bottas zoveel te laten vertragen voor die stop.

Als hij dat niet had gedaan, dan had hij achter Hamilton in de rij moeten staan en was hij sowieso teruggevallen naar de vierde plek. Nu behield hij bijna de tweede, zou de derde gehad hebben als Verstappen hem niet in de muur had geduwd.

Matthijs

#28
Citaat van: Mickey op 26 mei 2019 - 17:00:22
Had nooit ver genoeg weg kunnen rijden om alsnog het podium te halen. Had het team hem wel duidelijk moeten maken vind ik.
Huh? Hij hoefde maar 2,5 seconden te winnen op Bottas om op het podium te eindigen en met de abominabele snelheid van Hamilton was het goed mogelijk geweest om in 2,5 ronde deze tijd seconden te pakken. Misschien was nog wel meer mogelijk geweest. Can't blame him for trying.

Matthijs

#29
Citaat van: Tuesday op 26 mei 2019 - 18:24:44
Citaat van: Mickey op 26 mei 2019 - 17:00:22
Domme actie van Max om het zo laat nog te proberen. Had in ronde 76 geen enkele zin meer. Had nooit ver genoeg weg kunnen rijden om alsnog het podium te halen. Had het team hem wel duidelijk moeten maken vind ik.

Beter hadden ze 'm ergens in ronde72 binnen gehaald om voor een extra puntje te rijden.
Max had idd veel eerder een aanval moeten doen, hij reed virtueel op P4 maar had P1 voor het grijpen. Voor mijn gevoel had hij in de hairpin de meeste kans.
Alsof hij het niet eerder geprobeerd heeft.

Nou vooruit, hier de uitleg van Max: "Hij ging natuurlijk langzamer rijden om zijn banden te sparen, omdat hij wist dat hij zachtere banden had. Die houden het natuurlijk niet zo lang vol. Ik zette de druk er dus op en toen moest hij ook harder gaan, want anders kon ik hem echt aan gaan vallen. Op een gegeven moment begonnen zijn banden teveel te slijten en zag ik dat hij op bepaalde punten van het circuit echt moeite had.Daar probeerde ik steeds dichtbij te komen, maar ik kon telkens net niet goed genoeg wegkomen uit de bocht."