Grand Prix van Azerbeidzjan 2019 - cijfer voor de race

Gestart door gloudiesaurus, 28 april 2019 - 21:34:52

« vorige - volgende »

Grand Prix van Azerbeidzjan 2019?

10
0 (0%)
9
0 (0%)
8
1 (6.7%)
7
5 (33.3%)
6
6 (40%)
5
1 (6.7%)
4
2 (13.3%)
3
0 (0%)
2
0 (0%)
1
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

BMW.WilliamsF1

Inderdaad. Zo heb ik het ook gedaan, daarom vond ik het wel een voldoende.

C.G. de Beaufort

Iedereen bleef op dezelfde plaats, alleen achterin wisselde de coureurs (soms) van plaats. Een 5 dus.

Groet,

C.G. de Beaufort


Mickey

Ik heb ook een 7 gegeven. Toegegeven, naar boven afgerond. Het was niet spectaculair, maar wel een continue spanningsboog doordat de kop dicht bij elkaar zat.

Circuit is technisch gezien niet bepaald uitdagend inderdaad, maar ik vind het racen in zo'n stad altijd wel iets speciaals hebben.

Sphinx

Citaat van: Matthijs op 29 april 2019 - 11:37:25

Nauwelijks publiek eens, maar ligt dat aan het gebrek aan toeschouwers of aan het gebrek aan tribunes? Want waar zie je toeschouwers in Monaco?
[/quote]

Er zijn overeenkomsten en verschillenIn Baku is de F1 een spelletje voor rijken, superrijken en expats. In Monaco ook. In Monaco hoef je geen grote hoeveelheden tribunes op te stellen omdat veel toeschouwers ook op balkons van appartementsgebouwen en hotels terecht kunnen, in Baku is de belangstelling te klein. Ik weet niet of er zich in Baku toeschouwers in gebouwen ophielden, maar die moeten dan op het dak hebben gestaan omdat sommige gevels nog steeds met getekende geveldoeken zijn afgedekt (werden als 'te lelijk' beschouwd)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Overigens was er dit jaar al veel meer publiek dan in de voorgaande edities.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

En al hoewel ik ook een laag cijfer heb gegeven is met de lay out van het circuit niks mis. De edities van 2018 en 2017 waren wel enorm spannend.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Ik vind het ook een prima lay-out voor een hoge snelheid baan . Beter als Monza want hier kan er teminste goed ingehaald worden.

Robbert65

Je moet in Bakoe een beetje geluk hebben met de omstandigheden om een spannende race te hebben, net als in Monaco en Melbourne. Vorig jaar hield het niet op, nu viel het een beetje tegen. Maar als de safetycar een keer of drie vier moet uitrukken en het veld steeds weer in elkaar schuift ja, dan is het wel leuker. Overigens hebben we Charles Leclerq weer eens goed aan het werk kunnen zien. Wat een talent. Die jongen hoort duidelijk in het rijtje Alonso, Hamilton etc. thuis. Hij is in gelijke omstandigheden nadrukkelijk sneller dan zijn teammaat en als hij een paar seizoenen ervaring heeft rijdt hij iedereen naar huis als hij een goede auto krijgt. Het wordt echt mooi de komende jaren. Verstappen barst van de ambitie en Hamilton is nog lang niet gestopt.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 29 april 2019 - 17:08:15
Je moet in Bakoe een beetje geluk hebben met de omstandigheden om een spannende race te hebben, net als in Monaco en Melbourne. Vorig jaar hield het niet op, nu viel het een beetje tegen. Maar als de safetycar een keer of drie vier moet uitrukken en het veld steeds weer in elkaar schuift ja, dan is het wel leuker. Overigens hebben we Charles Leclerq weer eens goed aan het werk kunnen zien. Wat een talent. Die jongen hoort duidelijk in het rijtje Alonso, Hamilton etc. thuis. Hij is in gelijke omstandigheden nadrukkelijk sneller dan zijn teammaat en als hij een paar seizoenen ervaring heeft rijdt hij iedereen naar huis als hij een goede auto krijgt. Het wordt echt mooi de komende jaren. Verstappen barst van de ambitie en Hamilton is nog lang niet gestopt.
ze (Leclerc en zn teamgenoot) hebben gisteren nooit onder gelijke omstandigheden geracet. Leclerc heeft idd een veelbelovend begin (vorig jaar en nu ook bij Ferrari), maar ik zou m zeker nog niet in het rijtje Alonso, Hamilton zetten. Verstappen wel, Leclerc vind ik toch nog wel erg grillig (al zal dat ook met de listige auto te maken hebben).

Matthijs

Leclerc had andere banden dan Vettel in het begin, daarom reed hij het gat dicht. Gasly was net zo snel als Leclerc op hetzelfde moment met dezelfde banden dus zo indrukwekkend was het allemaal niet. Leclerc is een groot talent maar de race van gisteren was geen goed voorbeeld van zijn talent.

Robbert65

nee mannen, maar je ziet aan zijn rondetijden de kwaliteit. Als het moet perst hij bijna een seconde uit bijna versleten geel en hij reed op het eind op grainende rode banden nog heel knappe tijden. Hij was overall sneller dan Vettel.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Citaat van: Robbert65 op 29 april 2019 - 21:05:38
nee mannen, maar je ziet aan zijn rondetijden de kwaliteit. Als het moet perst hij bijna een seconde uit bijna versleten geel en hij reed op het eind op grainende rode banden nog heel knappe tijden. Hij was overall sneller dan Vettel.

Dat is hij al 3 van de 4 races

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 29 april 2019 - 21:05:38
nee mannen, maar je ziet aan zijn rondetijden de kwaliteit. Als het moet perst hij bijna een seconde uit bijna versleten geel en hij reed op het eind op grainende rode banden nog heel knappe tijden. Hij was overall sneller dan Vettel.
en toch een minuut later over de finish komen. Nooit vertoond, wat een talent ;)

Robbert65

Citaat van: Tuesday op 29 april 2019 - 23:24:39
Citaat van: Robbert65 op 29 april 2019 - 21:05:38
nee mannen, maar je ziet aan zijn rondetijden de kwaliteit. Als het moet perst hij bijna een seconde uit bijna versleten geel en hij reed op het eind op grainende rode banden nog heel knappe tijden. Hij was overall sneller dan Vettel.
en toch een minuut later over de finish komen. Nooit vertoond, wat een talent ;)
Droppie, je hebt de race toch gezien? Hij startte als achtste en werd geofferd bij de pitstopstrategie.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Citaat van: Robbert65 op 29 april 2019 - 21:05:38
nee mannen, maar je ziet aan zijn rondetijden de kwaliteit. Als het moet perst hij bijna een seconde uit bijna versleten geel en hij reed op het eind op grainende rode banden nog heel knappe tijden. Hij was overall sneller dan Vettel.

Ik kan jouw verhaal niet terugvinden in het verloop van de rondetijden en de gaten tussen de coureurs. Zie: https://www.racefans.net/2019/04/28/2019-azerbaijan-grand-prix-interactive-data-lap-charts-times-and-tyres/

Ik vond hem op rood helemaal geen knappe tijden rijden, maar dat hoefde ook helemaal niet meer want er was toch niets te winnen.