Grand Prix van Azerbeidzjan 2019 - cijfer voor de race

Gestart door gloudiesaurus, 28 april 2019 - 21:34:52

« vorige - volgende »

Grand Prix van Azerbeidzjan 2019?

10
0 (0%)
9
0 (0%)
8
1 (6.7%)
7
5 (33.3%)
6
6 (40%)
5
1 (6.7%)
4
2 (13.3%)
3
0 (0%)
2
0 (0%)
1
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Ik geef een 4. Een race met weinig echte spanning terwijl er vantevoren veel van werd verwacht. En voor de 4x Mercedes 1-2 dit seizoen helpt ook niet echt aan de spanning...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai


Breaktest

Twijfel tussen 5 en 6.
Maar omdat Bottas de aanval van Hamilton tegen het eind afsloeg, en ik in een goed humeur ben, een 6.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond


Van Wijk

Een 7.
Niet direct om de acties op de ban, wel om de tactiek van de verschillende teams.
Ook de regie die een paar leuke details oppakte:

Het gezicht van Horner toen Leclerc met ca 20 ronden te gaan wisselde naar softs ( damm als we nu maar SC krijgen ).
Toto die met 3 ronden te gaan op de communicatie button drukte, zich realiseerde dat de camera mee keek, vervolgens het knopje maar weer los liet....

Van Wijk

Met Horner bedoelde ik uiteraard GEEN Safety Car.

Arthur

Een 4. Ik was al sceptisch maar door alle voorspellingen van de 'deskundigen' toch de indruk dat het iets moois kon worden. Niets was minder waar, complete deceptie. Zwaar gefrustreerd, alweer Mercedes feestje. Wordt weer een saai seizoen als het om het kampioenschap gaat...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Fietser

Een zeuven. Vond het vermakelijk. Niet zo heel veel bijzondere actie, maar wel voortdurend strijd en zelfs de top dicht bij elkaar wat niet zelden anders is.

Breaktest

Vijf keer een 7?
Ik wil niemands oordeel in twijfel trekken, maar alleen al vanwege de layout, het amateurisme van het personeel en en onsympathieke voorkomen van het land dient Azerbeijan een punt aftrek te krijgen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Matthijs

Ik wil niemands mening of smaak in twijfel trekken maar de layout krijgt van mij een pluspunt. Een high-speed en breed stratencircuit waar goed ingehaald kan worden is mijns inziens een waardevolle toevoeging op de kalender. Amateurisme dit weekend verdient zeker een minpunt, het onsympathieke voorkomen van het land is discutabel en dan verdienen nog heel veel landen een minpunt.

Sphinx

6, het was vooral theoretische spanning omdat de bandenstrategie eigenlijk te voorzichtig was. Zoals ik ook al in mn F2 artikel stel, het lijkt wel naarmate de races in de support chaotischer worden, dat dan de F1 coureurs wat behoudender zijn. Gelukkig dat er geen zware crashes van kwamen, want dan waren de local marshalls met hun slakkegang veel tijd kwijt geweest.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Breaktest

Laat ik het anders zeggen.
Over layout: het is voor een flink deel een 'tunnel van hekwerk', kent een overvloed aan lelijke haakse bochten, het inhalen op het veel te lange rechte stuk is een appeltje-eitje, en ik zie ook nauwelijks publiek.
Wat het racebeeld betreft: deze race is heel wat bloedelozer dan Australiƫ (dat ook een 7 kreeg). Daar werd even weinig ingehaald, maar voor 80 % van de race waren daar van kop tot staart gevechten gaande.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Matthijs

Citaat van: Breaktest op 29 april 2019 - 11:28:21
Laat ik het anders zeggen.
Over layout: het is voor een flink deel een 'tunnel van hekwerk', kent een overvloed aan lelijke haakse bochten, het inhalen op het veel te lange rechte stuk is een appeltje-eitje, en ik zie ook nauwelijks publiek.
Tunnelhekwerk is eens, maar dat is nu eenmaal inherent aan de hedendaagse F1. Lelijke haakse bochten ook eens, maar alleen de eerste sector. Inhalen appeltje-eitje is niet de schuld van de layout maar van DRS. Ik denk dat het fantastisch zou zijn als ze eens helemaal geen DRS op het lange rechte stuk zouden toepassen. Nauwelijks publiek eens, maar ligt dat aan het gebrek aan toeschouwers of aan het gebrek aan tribunes? Want waar zie je toeschouwers in Monaco?

Tuesday

Ik heb de race beoordeelt, niet het land, de lay-out van het circuit of de marshalls. Cijfer voor de race staat er ook boven het topic.