Grand Prix van Azerbeidzjan 2019

Gestart door BMW.WilliamsF1, 26 april 2019 - 14:19:18

« vorige - volgende »

Mickey

Denk dat ze misschien geen risico namen vanwege het uitvallen van Gasly. Misschien de motorstand niet op maximaal willen zetten, we horen het vast straks.

Mickey

En als Vettel een probleem zou krijgen wil je er ook zijn.

Jozef

Realistisch gezien zouden ze toch ook niet in de buurt van Leclercs tijd kunnen komen. De kans was in elk geval klein en dus het risico niet waard.

Mickey

#18
Citaat van: Jozef op 28 april 2019 - 16:06:15
Realistisch gezien zouden ze toch ook niet in de buurt van Leclercs tijd kunnen komen. De kans was in elk geval klein en dus het risico niet waard.

Ook eens, al was Leclerc aan het eind ook niet bepaald snel op rood. (Vóór de laatste stop.) Stint 1 vlóóg hij richting Vettel.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 28 april 2019 - 15:51:06
Ferrari kan nu wel een kruis maken over het seizoen. De strijd tussen de Mercedes-coureurs kan wel nog interessant worden.
nu al? daarvoor hebben ze in mijn ogen toch net ff teveel goede/hoopgevende momenten gehad. Maar het moge duidelijk zijn dat dit bij lange na geen ideale seizoenstart was. Mercedes is/blijft natuurlijk wel de grote favoriet, maar Ferrari en ook RBR zijn qua snelheid niet ver weg. En bij Mercedes kan er natuurlijk ook zo maar een paar races de klad in komen.

Mickey

Volgens mij bedoelt Jozef dat ze blij mogen zijn dat BOT en HAM de overwinningen delen. Het had er heel anders uitgezien als één van de twee ze allevier zou hebben gepakt.

Jozef

Citaat van: Mickey op 28 april 2019 - 16:28:05
Citaat van: Jozef op 28 april 2019 - 16:06:15
Realistisch gezien zouden ze toch ook niet in de buurt van Leclercs tijd kunnen komen. De kans was in elk geval klein en dus het risico niet waard.
Ook eens, al was Leclerc aan het eind ook niet bepaald snel op rood. (Vóór de laatste stop.) Stint 1 vlóóg hij richting Vettel.

Dat hij er in stint 1 naartoe vloog was geflatteerd omdat Vettel op oude softs reed terwijl Leclercs mediums meer intact waren.

Citaat van: Tuesday op 28 april 2019 - 16:36:37
Citaat van: Jozef op 28 april 2019 - 15:51:06
Ferrari kan nu wel een kruis maken over het seizoen. De strijd tussen de Mercedes-coureurs kan wel nog interessant worden.
nu al? daarvoor hebben ze in mijn ogen toch net ff teveel goede/hoopgevende momenten gehad. Maar het moge duidelijk zijn dat dit bij lange na geen ideale seizoenstart was. Mercedes is/blijft natuurlijk wel de grote favoriet, maar Ferrari en ook RBR zijn qua snelheid niet ver weg. En bij Mercedes kan er natuurlijk ook zo maar een paar races de klad in komen.

Het seizoen is natuurlijk nog lang, maar bij de constructeurs lijkt het gat al niet meer te overbruggen. Mercedes draait gewoon als een geoliede machine terwijl Ferrari inderdaad mag genieten van goede en hoopgevende momenten... in de vrije trainingen. Het gat bij de coureurs is nog niet gigantisch maar ze staan daar wel met z'n twee op kop. Als de ene twee pechraces heeft, staat de andere er nog altijd. Ik zie op dit moment gewoon niet hoe een andere coureur in staat zou zijn om niet één Mercedes-coureur bij te benen, maar allebei.

Sabai

Ik vond het een vermakelijke race om naar te kijken vandaag.  :)

Tuesday

Citaat van: Jozef op 28 april 2019 - 16:50:47
Citaat van: Mickey op 28 april 2019 - 16:28:05
Citaat van: Jozef op 28 april 2019 - 16:06:15
Realistisch gezien zouden ze toch ook niet in de buurt van Leclercs tijd kunnen komen. De kans was in elk geval klein en dus het risico niet waard.
Ook eens, al was Leclerc aan het eind ook niet bepaald snel op rood. (Vóór de laatste stop.) Stint 1 vlóóg hij richting Vettel.

Dat hij er in stint 1 naartoe vloog was geflatteerd omdat Vettel op oude softs reed terwijl Leclercs mediums meer intact waren.

Citaat van: Tuesday op 28 april 2019 - 16:36:37
Citaat van: Jozef op 28 april 2019 - 15:51:06
Ferrari kan nu wel een kruis maken over het seizoen. De strijd tussen de Mercedes-coureurs kan wel nog interessant worden.
nu al? daarvoor hebben ze in mijn ogen toch net ff teveel goede/hoopgevende momenten gehad. Maar het moge duidelijk zijn dat dit bij lange na geen ideale seizoenstart was. Mercedes is/blijft natuurlijk wel de grote favoriet, maar Ferrari en ook RBR zijn qua snelheid niet ver weg. En bij Mercedes kan er natuurlijk ook zo maar een paar races de klad in komen.

Het seizoen is natuurlijk nog lang, maar bij de constructeurs lijkt het gat al niet meer te overbruggen. Mercedes draait gewoon als een geoliede machine terwijl Ferrari inderdaad mag genieten van goede en hoopgevende momenten... in de vrije trainingen. Het gat bij de coureurs is nog niet gigantisch maar ze staan daar wel met z'n twee op kop. Als de ene twee pechraces heeft, staat de andere er nog altijd. Ik zie op dit moment gewoon niet hoe een andere coureur in staat zou zijn om niet één Mercedes-coureur bij te benen, maar allebei.
Bahrein was wel wat meer dan alleen een vrije training en gisteren in kwalificatie leek er met name voor Leclerc ook beduidend meer in te zitten Ik vind het nog een beetje te vroeg voor de conclusies die je nu trekt.

Fietser

Citaat van: Breaktest op 28 april 2019 - 15:58:03
Wel vreemd dat Verstappen ook niet even voor dat extra puntje ging.
Volgens de Duitse RTL had hij geen maagdelijke softs meer tot zijn beschikking. E.e.a. was het gevolg van een foutje in Q2.

Tuesday

Citaat van: Fietser op 28 april 2019 - 18:17:36
Citaat van: Breaktest op 28 april 2019 - 15:58:03
Wel vreemd dat Verstappen ook niet even voor dat extra puntje ging.
Volgens de Duitse RTL had hij geen maagdelijke softs meer tot zijn beschikking. E.e.a. was het gevolg van een foutje in Q2.
daarom kon hij gisteren geen 2e run doen in Q3 (het foutje was overigens in Q1), voor vandaag had dat op zich geen invloed. Leclerc had natuurlijk nog wel 2 setjes soft over doordat hij Q2 op medium reed en in Q3 helemaal niet.

Sabai

Ik snap trouwens niet waarom ze leclerc niet op een 2 stopper gezet hebben toen het nog kon. Dan was hij sowieso 4e geworden.

Sphinx

Strategie voor Leclerc is net als bij Kimi er op gebaseerd dat er één duidelijke kopman is en dat ze de tweede rijder gebruiken om anderen te frustreren. Nu ook weer. Doekje voor het bloeden is dan dat ze hem het punt voor de snelste ronde nu WEL laten halen, terwijl ze dat in Albert Park nog niet deden.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Arthur

Ik vond het een draak van een race, op verheugd maar nooit een leuke race gezien....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Citaat van: Sabai op 28 april 2019 - 20:28:48Ik snap trouwens niet waarom ze leclerc niet op een 2 stopper gezet hebben toen het nog kon. Dan was hij sowieso 4e geworden.

Dat betwijfel ik. Mediums had hij niet meer dus dan hadden het 2 stints op softs moeten worden. Ik weet niet of het mogelijk was om op die softs enerzijds hard genoeg te pushen om nog een pitstop goed te maken op Verstappen, en anderzijds toch de banden heel te houden tot aan het einde van de race. Dat lijkt me iets te veel gevraagd en dus was het niet onlogisch om zo lang mogelijk buiten de blijven in de hoop dat er een safety car zou verschijnen om Leclerc te helpen.