Grand Prix van Azerbeidzjan 2019

Gestart door BMW.WilliamsF1, 26 april 2019 - 14:19:18

« vorige - volgende »

BMW.WilliamsF1

Grand Prix van Azerbeidzjan 2019 - Baku City Circuit

Race 1001 staat voor de deur.

VT1 is al even afgelopen...

Russell reed zijn Williams kapot door een losse putdeksel. Dat zag er als volgt uit:



Als het nog niet erg genoeg was reed de auto waar de Williams opstond ook nog tegen een brug aan. Well done Baku! :D

Om 3 uur gaat VT2 van start. Hopelijk zitten alle putdeksels vast en is de Williams van Russell weer gemaakt.

Lees ook de preview op de website:

https://www.gppits.net/magazine/preview_formula_1_azerbaijan_grand_prix_2019/

BMW.WilliamsF1

Russell komt niet meer in actie vandaag:

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/371388/nieuw-chassis-voor-russell-na-putdeksel-incident/

Chassis is beschadigd en moet een nieuwe worden opgebouwd.

Sphinx

Ook even rode vlag in VT2 geweest: Stroll ramde de muur
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Breaktest

Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Off Topic: Frijns pakt zijn eerste overwinning in Formule E en neemt de leiding over in het kampioenschap.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday

Citaat van: Sphinx op 26 april 2019 - 15:31:48
Ook even rode vlag in VT2 geweest: Stroll ramde de muur
Citaat van: Breaktest op 26 april 2019 - 17:04:46
Ik ruik kansen voor Kubica...
volgens mij heeft Kubica je verkeerd begrepen ;)

Mickey

In tijd veel waar voor je geld deze qwali, maar het haalt toch ook wel de spanning eruit.

Sabai

Ongelooflijk hoe Mercedes zich telkens weet te verstoppen en er staan op het moment dat het moet. Bij Ferrari zullen ze zo langzamerhand zich wel achter de oren krabben waar ze nou eigenlijk mee bezig zijn.

En morgen een podium voor Max zou mooi zijn  :)

Sabai

Ik denk trouwens dat Ocon ook zenuwachtig begint te worden. Die Bottas bewijst wederom waarom hij in dat stoeltje zit  :)

Jozef

Ik ben toch ook wel geschrokken dat Mercedes het plots wel klaarspeelt. Vettel heeft tussen FP3 en Q3 nog een volle seconde gevonden... Maar de Mercedessen 2.5 seconde. Niet normaal. Ik kan me wel voorstellen dat de afkoelende baan er wat mee te maken had, maar ook weer niet zó veel.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 27 april 2019 - 20:23:11
Ik ben toch ook wel geschrokken dat Mercedes het plots wel klaarspeelt. Vettel heeft tussen FP3 en Q3 nog een volle seconde gevonden... Maar de Mercedessen 2.5 seconde. Niet normaal. Ik kan me wel voorstellen dat de afkoelende baan er wat mee te maken had, maar ook weer niet zó veel.
ben wel benieuwd wat Ferrari nog had gekund als ze hun eigen ritme in Q2 niet hadden onderbroken. Ze hadden 2 goede ijzers in het vuur, maar op het einde van Q2 dreigden ze zelfs even helemaal buiten de boot te vallen.. k denk dat Leclerc een goede kans op pole had gehad en voor Vettel had met een goede Q2 wellicht ook een betere Q3 gehad. Als je maar 1 seconde vind tov FP3 op een relatief lange baan, is er toch ergens iets mis gegaan.

Breaktest

#11
Indrukwekkend van Bottas. Vormt zich om tot een soort Rosbergje. Ik denk dat ie hier zo veel vechtlust uit put dat ie tot de laatste race blijft meestrijden.
Hamilton blijft in mijn ogen de beste maar het hangt van zijn gretigheid af of ie voor nr 6 tekent.

Cijfer voor de race: 6
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Ferrari kan nu wel een kruis maken over het seizoen. De strijd tussen de Mercedes-coureurs kan wel nog interessant worden.

Mickey

Kijken hoe Lewis zich houdt onder de druk van Bottas. Hopen dat Bottas dit door kan trekken.


Breaktest

Wel vreemd dat Verstappen ook niet even voor dat extra puntje ging.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond