GP CHINA 2019: de duizendste race in het Formule 1 Kampioenschap.

Gestart door Robbert65, 10 april 2019 - 14:25:41

« vorige - volgende »

Sphinx

- In die eerste ronden kreeg Leclerc te horen dat ie sneller moest gaan, ander moest ie Vettel voorbij laten
- Vervolgens moet ie Vettel idd laten gaan, maar blijft ie keurig in zijn zog
- Daar wordt Vettel zenuwachtig, want hij BLEEF kleine foutjes maken

Ik denk dat ze daarna gek werden van Leclerc's opmerkingen en hem hebben opgeofferd toen de mogelijkheid zich aandiende Verstappen dwars te zitten. Pakte echter niet heel goed uit. Vettel redde zich gelukkig voor hem op eigen kracht tegen Max, maar ik vind die Binotto veel te behoudend. Leclerc had een veel snellere auto dan Gasly, had die snelste ronde nou nog gepakt. Red Bull probeert het wel en Gasly heeft een extra punt. Het punt om Vettel als kopman te bevestigen was toch al gemaakt en Max kon ie niet meer inhalen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Tuesday

Citaat van: Sphinx op 14 april 2019 - 20:35:46
Het punt om Vettel als kopman te bevestigen was toch al gemaakt en Max kon ie niet meer inhalen.
als dat het doel was, dan zijn ze helemaal dom bezig bij Ferrari. Dit soort wisselingen gebeuren veel vaker in F1, de voorste coureur krijgt opdracht te versnellen, lukt dat niet dan gaan ze de boel omdraaien om te kijken of dat beter werkt. Vettel leek er idd nerveus van te worden, waardoor Leclerc (ook met behulp van DRS) in eerste instantie prima bij kon blijven. Naar de pitstop toe begon het gat toch langzaam te groeien en daarna gaan natuurlijk alle vergelijkingen mank. Maar zoals gezegd, Vettel was het hele weekend de snellere (iig tot het moment van de teamorder), zelfs in Q3, waar hij in de laatste sector van zn outlap 3 auto's 'moest' inhalen. Dat soort dingen tellen op zo'n moment blijkbaar ook mee.

Sphinx

CitaatVettel was het hele weekend de snellere (iig tot het moment van de teamorder), zelfs in Q3, waar hij in de laatste sector van zn outlap 3 auto's 'moest' inhalen. Dat soort dingen tellen op zo'n moment blijkbaar ook mee.

En dat is nu precies wat me aan Vettel zo opvalt. Zet hem alleen op de baan en er is geen probleem: hij hamert zijn rondjes eruit en is snel. Zet iemand achter hem in een auto die even snel is en hij wordt een tikkie zenuwachtig, iedere keer. Ferrari zou slim moeten zijn en dat in de vergelijking meenemen. Wanneer verlies je meer tijd?  Wanneer Charles vlak achter Vettel rijdt en hem opjaagt of wanneer Vettel achter Charles hangt maar er net niet aan voorbij komt.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!