Gok de top 2019 - China

Gestart door Sphinx, 10 april 2019 - 19:06:24

« vorige - volgende »

Breaktest

Binnen F1 verandert ook wel eens een regeltje gedurende het seizoen. Dus sneu of oneerlijk? Ik ben ook wel eens te laat geweest, so be it.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

FolkertE

Dat is toch een heel andere situatie? En daar word iedereen officieel op de hoogte gebracht van de veranderingen en word er door iedereen gestemd tot een deadline. Als het niet word goed gekeurd dan maakt het niet uit, maar wilde er toch nog wel wat van zeggen.

Mickey

Ja joh, ik heb geen probleem met een race respijt. Doen we het toch zo dat iedereen nog mag aanpassen tot de start, deze ene keer?

Sphinx

#18
Citaat van: Mickey op 13 april 2019 - 19:15:37
Ja joh, ik heb geen probleem met een race respijt. Doen we het toch zo dat iedereen nog mag aanpassen tot de start, deze ene keer?

Om even wat extra uitleg te geven, tot in Bahrein was het idd zo dat bij de start van de kwalificaties de Top5 ingediend kon worden, maar er kwam wat commentaar over de aanpassingen tussen de VT's en kwali. Ik had er zelf niet zo probleem mee en vindt eigenlijk dat het bij informatieverzameling hoort. Maar in een poll die gehouden werd stemde 8 tegen 2 voor het opschuiven vd deadline naar de start van de vrije trainingen. Aangezien ik nu zelf (heeeel erg overdreven) in de situatie van Theresa May zit (een beleidsregel uitvoeren waar ik eigenlijk niet achter stond :D), heb ik dus de Kwexit (kwalificatie exit) ingevoerd.

Kortom er is dus gestemd tot een deadline, topic was GDT Bahrein. Maar dit is geen spel waar grote dingen op het spel. Hoogstens de eer en een digitale handdruk van de jury. Dus Folkert_E voor deze ene keer tel ik m nog mee.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Breaktest

#19
Op het gevaar af als zeur te worden bestempeld, wil ik toch even mijn vinger opsteken. Vorige keer was ik degene die het niet allemaal niet goed had gelezen (dit is ook mijn eerste seizoen dat ik mee doe), en toen kreeg ik 'regels zijn regels' voor mijn kop. Dus erg consequent vind ik dit niet. Dat het om de keizers baard gaat vind ik niet zo'n sterk argument. Bij een spelletje klaverjas wil je ook consequente handhaving van de regels.
 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sphinx

Uw mening is genoteerd. Ik ben idd niet consequent, ik ben de knuppel die dit spel ooit eens overgenomen heeft zonder iets aan te passen aan de regels van de oorspronkelijke bedenker (limburgf1 meen ik me te herinneren). Ik ben ook geen voorstander van de regelwijziging, als ikzelf een zeur had willen zijn had ik gewoon a la Max "NO" kunnen roepen toen Tuesday er over begon. Blijkbaar waren een aantal mensen het met zijn punt eens, dus heb ik me een keer democratisch gedragen. Ik meende daarom ook dat FolkertE het gebeuren wél had meegelezen. Blijkbaar is dat niet het geval en daarom "see ik het through the fingers" en doet hij gewoon mee. Vanaf Baku gaat echter de harde lijn in en is VT1 de deadline.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 13 april 2019 - 19:48:00
Op het gevaar af als zeur te worden bestempeld, wil ik toch even mijn vinger opsteken. Vorige keer was ik degene die het niet allemaal niet goed had gelezen (dit is ook mijn eerste seizoen dat ik mee doe), en toen kreeg ik 'regels zijn regels' voor mijn kop. Dus erg consequent vind ik dit niet. Dat het om de keizers baard gaat vind ik niet zo'n sterk argument. Bij een spelletje klaverjas wil je ook consequente handhaving van de regels.

maar dat ging over een regel die al jaren bestond, deze is vorige week aangepast en ik kan me prima voorstellen dat niet iedereen dat mee heeft gekregen (ik ook niet helemaal). Daarnaast kun je bij gok de pole het slechtste resultaat wegstrepen. Misschien is een overgangsregeling een goed idee? Bv 25 punten in mindering als je toch na VT1 een lijstje post? Zou overigens ook wel een leuk tactisch element zijn waar je dan eventueel bewust voor kunt kiezen. Ach ja, eigenlijk zijn de punten maar bijzaak toch?

Sphinx

Goedemorgen! iedereen lekker uitgeslapen. Ik dreigde een beetje in te dommelen eigenlijk. Voor een 1000e race was er niet zo heel veel aan. Mercedes heeft zijn huiswerk op orde. Ferrari was meer bezig Vettel als kopman te bevestigen, maar moest expres Leclerc's strategie verkloten om de Monegask tijd te laten verliezen.
Max kon er iig van profiteren. Lekker verder prutsen heren!


Uitslag Race:

1. Hamilton (no contest)
2. Bottas (...... not a nice feeling)
3. Vettel (op het podium en bevestigd als kopman)
4. Verstappen (mooie poging tegen Vettel, maar helaas niet snel genoeg)
5. Leclerc (dat krijg je ervan, ingeperkt worden omdat je je mond open trekt)

Uitslag weekend:
1. Robbert65 - 91
2. Van Wijk - 88
= Henk1987 - 88
4. Sphinx - 84
= Sabai - 84
6. Arthur = 79
7. BMW.WilliamsF1 - 74
= Breaktest - 74
9. JS JTD - 68
= Wings   - 68
= Mickey - 68
12. FolkertE - 57

Stand na dit weekend:
1. Van Wijk - 271
2. Sphinx - 269
3. Robbert65 - 259
4. Arthur - 258
5. BMW.WilliamsF1 - 249
6. Henk1987 - 241
7. JS JTD - 231
8. Sabai - 230
9. Breaktest - 223
10. Wings - 221
11. FolkertE - 202
12. Mickey - 196
13. Super Seb - 68

Robbert65 haalt het beste resultaat uit deze 1000e race, Van Wijk en Henk1987 er kort achter. Van Wijk pakt daardoor ook met twee punten de leiding, Robbert65 gaat Arthur die wat tijd verliest op dit moment. Mickey en FolkertE hebben wat inhaal werk te doen


Nog even een dienstmededeling:

CitaatMisschien is een overgangsregeling een goed idee?

Nee, dat vind ik geen goed idee. Er wordt niet meer gemorreld. [minister modus aan]Dit weekend heeft FolkertE van een discretionaire bevoegdheid gebruik kunnen maken[minister modus uit]  ;D Ik laat het nu zo als het is tot het einde van het seizoen. De Grand Prix van Azerbaidjan is over twee weken. Deelnemers hebben tot de start van de Eerste Vrije Training (26 april 1100 uur) om hun Gok in te dienen. Succes ermee, ik ga 7 km wandelen om wakker te worden  :P
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Robbert65

Citaat van: Breaktest op 13 april 2019 - 19:48:00
Op het gevaar af als zeur te worden bestempeld, wil ik toch even mijn vinger opsteken. Vorige keer was ik degene die het niet allemaal niet goed had gelezen (dit is ook mijn eerste seizoen dat ik mee doe), en toen kreeg ik 'regels zijn regels' voor mijn kop. Dus erg consequent vind ik dit niet. Dat het om de keizers baard gaat vind ik niet zo'n sterk argument. Bij een spelletje klaverjas wil je ook consequente handhaving van de regels.
 
Dat "regels zijn regels" was natuurlijk geen serieuze reactie Breaktest...  ::)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Sphinx op 13 april 2019 - 19:32:52
Citaat van: Mickey op 13 april 2019 - 19:15:37
Ja joh, ik heb geen probleem met een race respijt. Doen we het toch zo dat iedereen nog mag aanpassen tot de start, deze ene keer?

Om even wat extra uitleg te geven, tot in Bahrein was het idd zo dat bij de start van de kwalificaties de Top5 ingediend kon worden, maar er kwam wat commentaar over de aanpassingen tussen de VT's en kwali. Ik had er zelf niet zo probleem mee en vindt eigenlijk dat het bij informatieverzameling hoort. Maar in een poll die gehouden werd stemde 8 tegen 2 voor het opschuiven vd deadline naar de start van de vrije trainingen. Aangezien ik nu zelf (heeeel erg overdreven) in de situatie van Theresa May zit (een beleidsregel uitvoeren waar ik eigenlijk niet achter stond :D), heb ik dus de Kwexit (kwalificatie exit) ingevoerd.

Kortom er is dus gestemd tot een deadline, topic was GDT Bahrein. Maar dit is geen spel waar grote dingen op het spel. Hoogstens de eer en een digitale handdruk van de jury. Dus Folkert_E voor deze ene keer tel ik m nog mee.
Die Kwexit had ik overigens gemist. Ik heb die poll wel gezien en ook gestemd, maar van besliuitvorming was ik niet op de hoogte. Ik zal wel weer hebben zitten slapen toen dat aan de orde was tijdens de briefing, sorry ...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel