GP AUSTRALIË 2019

Gestart door Robbert65, 14 maart 2019 - 01:10:50

« vorige - volgende »

Jozef

Ja, daarvoor moet je vijfvoudig wereldkampioen zijn. ;D ;D

Breaktest

Dat onderdeeltje zit normaal tussen de oren...
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Citaat van: Tuesday op 17 maart 2019 - 15:40:41
Citaat van: Jozef op 17 maart 2019 - 15:14:00
Citaat van: Tuesday op 17 maart 2019 - 15:09:48ja, dat is zo, maar met een normale strategie hadden ze op het podium kunnen staan. Ik had gehoopt op verbetering, maar een goede strategie bepalen blijft lastig voor Ferrari.
...
Grappig dat hij dat zegt want hij is toch echt een van de kleinere coureurs hoor. :) Het lengteverschil toen hij op het podium naast Verstappen stond (maar dus wel een trapje hoger), viel me echt op. Maar misschien dat het ene lichaam beter omgaat met gewichtsverlies dan het andere.
Misschien niet de lengte dan (verkeerd vertaald??), maar Bottas is wel wat steviger gebouwd dan de meeste coureurs.
Of zoals een Braziliaans coureur ooit zei: " Het gaat niet om lengte maar om Massa."
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond



Mickey

Het ermee wegkomen is ook mazzel.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 18 maart 2019 - 17:11:51
Het ermee wegkomen is ook mazzel.
ik vind mazzel in dit geval toch echt een verkeerd gekozen woord en dikke mazzel al helemaal zwaar overdreven.

Sabai

Citaat van: Tuesday op 18 maart 2019 - 16:50:44
Citaat van: Sabai op 18 maart 2019 - 16:25:05
https://www.formula1.com/en/latest/article.must-see-watch-how-close-ferrari-came-to-disaster-in-australia-race-start.3lQ2L4JQK8ZB8aRuNsbEEx.html


Hier had Vettel dikke mazzel.
mazzel dat er iemand tegen zn achterband aanrijdt?

Voor hetzelfde geld had hij een lekke band. We hebben vaak genoeg gezien hoe makkelijk zoiets kan gebeuren.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 18 maart 2019 - 17:53:33
Citaat van: Tuesday op 18 maart 2019 - 16:50:44
Citaat van: Sabai op 18 maart 2019 - 16:25:05
https://www.formula1.com/en/latest/article.must-see-watch-how-close-ferrari-came-to-disaster-in-australia-race-start.3lQ2L4JQK8ZB8aRuNsbEEx.html


Hier had Vettel dikke mazzel.
mazzel dat er iemand tegen zn achterband aanrijdt?

Voor hetzelfde geld had hij een lekke band. We hebben vaak genoeg gezien hoe makkelijk zoiets kan gebeuren.
dat kan idd en gebeurd idd geregeld, maar heb je dan gelijk dikke mazzel als het niet gebeurd? Vettel moet de binnenkant afdekken tegen Verstappen, vervolgens moet hij hard in de remmen om Hamilton niet te raken en dan probeert ook Leclerc nogal opportunistisch om buitenom te gaan waarbij Leclerc Vettel dus idd een heel licht kusje op zn achterband geeft. Dit is nou typisch een eerste ronde/eerste bocht van een GP en het is juist de kwaliteit van deze coureurs dat het vaker goed gaat dan fout.

Sabai

Citaat van: Tuesday op 18 maart 2019 - 18:04:44
Citaat van: Sabai op 18 maart 2019 - 17:53:33
Citaat van: Tuesday op 18 maart 2019 - 16:50:44
Citaat van: Sabai op 18 maart 2019 - 16:25:05
https://www.formula1.com/en/latest/article.must-see-watch-how-close-ferrari-came-to-disaster-in-australia-race-start.3lQ2L4JQK8ZB8aRuNsbEEx.html


Hier had Vettel dikke mazzel.
mazzel dat er iemand tegen zn achterband aanrijdt?

Voor hetzelfde geld had hij een lekke band. We hebben vaak genoeg gezien hoe makkelijk zoiets kan gebeuren.
dat kan idd en gebeurd idd geregeld, maar heb je dan gelijk dikke mazzel als het niet gebeurd? Vettel moet de binnenkant afdekken tegen Verstappen, vervolgens moet hij hard in de remmen om Hamilton niet te raken en dan probeert ook Leclerc nogal opportunistisch om buitenom te gaan waarbij Leclerc Vettel dus idd een heel licht kusje op zn achterband geeft. Dit is nou typisch een eerste ronde/eerste bocht van een GP en het is juist de kwaliteit van deze coureurs dat het vaker goed gaat dan fout.

Dit had imo weing te maken met kwaliteit. Vettel stuurt in zonder te kijken waardoor leclerc opzij word gedwongen en stuitert op de kerb terug tegen zijn band.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 18 maart 2019 - 18:12:35
Citaat van: Tuesday op 18 maart 2019 - 18:04:44
Citaat van: Sabai op 18 maart 2019 - 17:53:33
Citaat van: Tuesday op 18 maart 2019 - 16:50:44
Citaat van: Sabai op 18 maart 2019 - 16:25:05
https://www.formula1.com/en/latest/article.must-see-watch-how-close-ferrari-came-to-disaster-in-australia-race-start.3lQ2L4JQK8ZB8aRuNsbEEx.html


Hier had Vettel dikke mazzel.
mazzel dat er iemand tegen zn achterband aanrijdt?

Voor hetzelfde geld had hij een lekke band. We hebben vaak genoeg gezien hoe makkelijk zoiets kan gebeuren.
dat kan idd en gebeurd idd geregeld, maar heb je dan gelijk dikke mazzel als het niet gebeurd? Vettel moet de binnenkant afdekken tegen Verstappen, vervolgens moet hij hard in de remmen om Hamilton niet te raken en dan probeert ook Leclerc nogal opportunistisch om buitenom te gaan waarbij Leclerc Vettel dus idd een heel licht kusje op zn achterband geeft. Dit is nou typisch een eerste ronde/eerste bocht van een GP en het is juist de kwaliteit van deze coureurs dat het vaker goed gaat dan fout.

Dit had imo weing te maken met kwaliteit. Vettel stuurt in zonder te kijken waardoor leclerc opzij word gedwongen en stuitert op de kerb terug tegen zijn band.
tja, maar Leclerc is toch degene die het risico neemt en uiteindelijk ook een aanrijding weet te voorkomen? Vettel valt hier niks te verwijten,  Leclerc als achterligger moet de inschatting maken wat de voorligger gaat doen. Nou, volgens mij was het vrij duidelijk dat Vettel deze lijn ging rijden. Prima dat Leclerc het probeert, maar hij is ook de enige die daar het overzicht heeft en uiteindelijk lost ie het netjes op, al scheelt het niks..

Jozef

Ik ben het eens met Tuesday, als het mis was gegaan dan zou ik de schuld meer bij Leclerc neerleggen dan bij Vettel. Zo laat nog buitenom willen gaan, was erg optimistisch. Ik denk niet dat Vettel de mogelijkheid had om te weten waar Leclerc was, want Leclerc reed nooit recht achter Vettel en dus volgens mij in Vettels dode hoek.

Ik denk toch dat de teamleiding bij Ferrari hier nog even op terugkomt tijdens de besprekingen met de coureurs, want dit had niet veel meer nodig om in tranen te eindigen, met alle gevolgen van dien.

Sabai

Ik geef Vettel ook niet de schuld.  Ik zeg dat hij geluk had  :)

Mickey

Snap de verdediging ook niet. Waar vleugels banden raken, sneuvelen geregeld banden. Hier gebeurt dat niet. Dan heeft de coureur in die auto gewoon mazzel, ongeacht hoe hij in deze situatie gekomen is en of hij al dan niet schuld heeft.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 18 maart 2019 - 19:56:12
Snap de verdediging ook niet. Waar vleugels banden raken, sneuvelen geregeld banden. Hier gebeurt dat niet. Dan heeft de coureur in die auto gewoon mazzel, ongeacht hoe hij in deze situatie gekomen is en of hij al dan niet schuld heeft.
ff snel gegoogled;
mazzel= een gebeurtenis die gunstiger is dan je redelijkerwijs kunt verwachten

daar was in dit geval van Vettel die gewoon een bocht instuurt geen sprake van, laat staan van dikke mazzel.  Het had mis kunnen gaan idd, maar dat maakt het niet gelijk mazzel. Lewis zn vloer zou beschadigd zijn door debris, dat stukje vloer zat een paar centimeter voor zn achterwiel, dat had ook zomaar een lekke band op kunnen leveren en dan had hij ook heel veel kostbare punten verloren... had hij dan nu ook dikke mazzel?? lijkt me nogal overdreven..