GP AUSTRALIË 2019

Gestart door Robbert65, 14 maart 2019 - 01:10:50

« vorige - volgende »

Mickey

Vettel werd nogal geholpen door zijn team, anders had Leclerc er gewoon voor gezeten.

https://twitter.com/VanGamerenF1/status/1107179752627101697

Tuesday

Citaat van: Mickey op 17 maart 2019 - 12:03:17
Vettel werd nogal geholpen door zijn team, anders had Leclerc er gewoon voor gezeten.
ja, hij werd nogal geholpen door hem zo vroeg binnen te halen :D Op dat moment lag hij 10 seconden voor Leclerc. De eerste stint is het enige vergelijkingsmateriaal dat we hebben. Zelfde geld voor Hamilton en Bottas.

Breaktest

Ben aangenaam verrast door de vastberadenheid van Bottas. Hijzelf weet natuurlijk ook dat zijn stoeltje dit jaar op de tocht staat, maar de wetenschap op zich maakt zijn taak er natuurlijk niet makkelijker of moeilijker op.

Ik had me onvoldoende gerealiseerd dat hij absoluut het scenario van vorig jaar wil voorkomen waarin hij vroeg in het seizoen op achterstand komt waarna Mercedes er als de kippen bij is om hem tot waterdrager te degraderen. Natuurlijk zal hij deze vorm niet het hele jaar volhouden, maar hij zal alles op alles zetten om  de eerste seizoenshelft voor Hamilton te eindigen. Kortom, als Hamilton komende GP's terug gaat slaan kunnen we nog wel wat vonkenregen verwachten.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Citaat van: Tuesday op 17 maart 2019 - 12:32:37
Citaat van: Mickey op 17 maart 2019 - 12:03:17
Vettel werd nogal geholpen door zijn team, anders had Leclerc er gewoon voor gezeten.
ja, hij werd nogal geholpen door hem zo vroeg binnen te halen :D Op dat moment lag hij 10 seconden voor Leclerc. De eerste stint is het enige vergelijkingsmateriaal dat we hebben. Zelfde geld voor Hamilton en Bottas.

Dat hij vroeg binnen werd gehaald, is inderdaad niet in zijn voordeel, maar verandert de situatie niet dat Leclerc daar sneller was en hem mogelijk had kunnen passeren. In die zin komt 'ie nog goed weg.

Mickey

Suf van Ferrari dus, ze blunderen door Vettel te vroeg naar binnen te trekken en blunderen nog eens door Leclerc niet het voordeel te laten pakken.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 17 maart 2019 - 11:44:34Bottas zou wel eens van de grote profiteurs kunnen zijn van de nieuwe regels omtrent het gewicht van de coureur.
Hoezo? Is hij niet een van de kleinste/lichtste coureurs op de grid?

Mickey

Hij ziet er niet licht uit in elk geval. :P

Van Wijk

Citaat van: Tuesday op Vandaag om 11:44:34
Bottas zou wel eens van de grote profiteurs kunnen zijn van de nieuwe regels omtrent het gewicht van de coureur.
Hoezo? Is hij niet een van de kleinste/lichtste coureurs op de grid?

Bij sports play vertelde ze dat Bottas het volgende gezegd zou hebben:
Dit is de eerste winterstop geweest zonder dat ik ziek ben geweest, doordat hij minder op zijn gewicht moest letten.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 17 maart 2019 - 14:31:53
Citaat van: Tuesday op 17 maart 2019 - 12:32:37
Citaat van: Mickey op 17 maart 2019 - 12:03:17
Vettel werd nogal geholpen door zijn team, anders had Leclerc er gewoon voor gezeten.
ja, hij werd nogal geholpen door hem zo vroeg binnen te halen :D Op dat moment lag hij 10 seconden voor Leclerc. De eerste stint is het enige vergelijkingsmateriaal dat we hebben. Zelfde geld voor Hamilton en Bottas.

Dat hij vroeg binnen werd gehaald, is inderdaad niet in zijn voordeel, maar verandert de situatie niet dat Leclerc daar sneller was en hem mogelijk had kunnen passeren. In die zin komt 'ie nog goed weg.
ja, dat is zo, maar met een normale strategie hadden ze op het podium kunnen staan. Ik had gehoopt op verbetering, maar een goede strategie bepalen blijft lastig voor Ferrari.

Tuesday

Citaat van: Van Wijk op 17 maart 2019 - 14:49:33
Citaat van: Tuesday op Vandaag om 11:44:34
Bottas zou wel eens van de grote profiteurs kunnen zijn van de nieuwe regels omtrent het gewicht van de coureur.
Hoezo? Is hij niet een van de kleinste/lichtste coureurs op de grid?

Bij sports play vertelde ze dat Bottas het volgende gezegd zou hebben:
Dit is de eerste winterstop geweest zonder dat ik ziek ben geweest, doordat hij minder op zijn gewicht moest letten.
dat heeft ie idd gezegd:
Citaat"Hierdoor kom ik dicht in de buurt van mijn natuurlijke gewicht", legt Bottas uit tegen RaceFans. "Dat voelt goed. Zeker voor langere coureurs maakt deze regel het leven wat makkelijker. Veel coureurs zaten altijd onder hun natuurlijke gewicht en dan kun je eerder ziek worden. De laatste zes jaar was ik in de winter altijd wel een periode ziek. Dit is de eerste winter dat ik geen griep of andere ziekte heb gehad."

https://www.racexpress.nl/formule-1/valtteri-bottas-niet-meer-ziek-door-nieuwe-gewichtsregel-zit-nu-op-mijn-natuurlijke-gewicht/n/96890

Jozef

#55
Citaat van: Tuesday op 17 maart 2019 - 15:09:48ja, dat is zo, maar met een normale strategie hadden ze op het podium kunnen staan. Ik had gehoopt op verbetering, maar een goede strategie bepalen blijft lastig voor Ferrari.

Op het moment dat ze pitten, vond ik het eigenlijk niet zo gek. Ze wilden natuurlijk de undercut proberen; vroeger pitten dan Hamilton en met verse banden snellere rondetijden rijden om Hamilton's plek over te nemen bij diens pitstop. Ik denk alleen dat de snelheid op de verse banden een beetje tegenviel. En het lijdt inderdaad geen twijfel dat Leclerc dichter bij Vettel kon komen omdat Vettels strategie over de hele race bekeken een beetje inferieur was.

Citaat van: Tuesday op 17 maart 2019 - 15:12:00
Citaat"Hierdoor kom ik dicht in de buurt van mijn natuurlijke gewicht", legt Bottas uit tegen RaceFans. "Dat voelt goed. Zeker voor langere coureurs maakt deze regel het leven wat makkelijker. Veel coureurs zaten altijd onder hun natuurlijke gewicht en dan kun je eerder ziek worden. De laatste zes jaar was ik in de winter altijd wel een periode ziek. Dit is de eerste winter dat ik geen griep of andere ziekte heb gehad."

https://www.racexpress.nl/formule-1/valtteri-bottas-niet-meer-ziek-door-nieuwe-gewichtsregel-zit-nu-op-mijn-natuurlijke-gewicht/n/96890

Grappig dat hij dat zegt want hij is toch echt een van de kleinere coureurs hoor. :) Het lengteverschil toen hij op het podium naast Verstappen stond (maar dus wel een trapje hoger), viel me echt op. Maar misschien dat het ene lichaam beter omgaat met gewichtsverlies dan het andere.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 17 maart 2019 - 15:14:00
Citaat van: Tuesday op 17 maart 2019 - 15:09:48ja, dat is zo, maar met een normale strategie hadden ze op het podium kunnen staan. Ik had gehoopt op verbetering, maar een goede strategie bepalen blijft lastig voor Ferrari.

Op het moment dat ze pitten, vond ik het eigenlijk niet zo gek. Ze wilden natuurlijk de undercut proberen; vroeger pitten dan Hamilton en met verse banden snellere rondetijden rijden om Hamilton's plek over te nemen bij diens pitstop. Ik denk alleen dat de snelheid op de verse banden een beetje tegenviel. En het lijdt inderdaad geen twijfel dat Leclerc dichter bij Vettel kon komen omdat Vettels strategie over de hele race bekeken een beetje inferieur was.

Citaat van: Tuesday op 17 maart 2019 - 15:12:00
Citaat"Hierdoor kom ik dicht in de buurt van mijn natuurlijke gewicht", legt Bottas uit tegen RaceFans. "Dat voelt goed. Zeker voor langere coureurs maakt deze regel het leven wat makkelijker. Veel coureurs zaten altijd onder hun natuurlijke gewicht en dan kun je eerder ziek worden. De laatste zes jaar was ik in de winter altijd wel een periode ziek. Dit is de eerste winter dat ik geen griep of andere ziekte heb gehad."

https://www.racexpress.nl/formule-1/valtteri-bottas-niet-meer-ziek-door-nieuwe-gewichtsregel-zit-nu-op-mijn-natuurlijke-gewicht/n/96890

Grappig dat hij dat zegt want hij is toch echt een van de kleinere coureurs hoor. :) Het lengteverschil toen hij op het podium naast Verstappen stond (maar dus wel een trapje hoger), viel me echt op. Maar misschien dat het ene lichaam beter omgaat met gewichtsverlies dan het andere.
Misschien niet de lengte dan (verkeerd vertaald??), maar Bottas is wel wat steviger gebouwd dan de meeste coureurs.
Wat betreft de strategie van Ferrari; Ferrari had dit weekend niet het benodigde niveau om het Mercedes moeilijk te maken en problemen met de balans. Waarom dan dit risico nemen?

Sabai

Misschien omdat ze met hele andere verwachtingen naar Melbourne waren gekomen ? Ik denk dat ze redelijk gefrustreerd waren waardoor ze gelijk alweer een strategische fout maakten. Dat is ook gelijk een van hun grootste zwakte van de afgelopen jaren. Vraag mij dan ook af of die race engineer telkens dezelfde persoon is?

Jozef

#58
Citaat van: Sphinx op 17 maart 2019 - 10:37:10Overigens staat er nu een bericht op Autosport dat Lewis Hamilton vloerschade had en dat hij daarom zoveel tijd op Bottas verloor. Ik heb nergens zo snel gezien waar hij dat kan hebben opgelopen, hij zou het dan haast zelf moeten hebben gedaan, want ze raakten elkaar niet bij de start.

Ik geloofde dit verhaal eigenlijk eerst niet, dacht dat het een beetje gelul was om Hamiltons mindere dag recht te praten. Maar er is wel iets van aan, Hamilton miste het laatste flapje van de vloer net voor het achterwiel. Mij lijkt dat nu niet meteen een schokkend groot onderdeel maar goed, het zit natuurlijk wel op een kritieke locatie (klik op de datum/tijd om naar Twitter te gaan waar je de vervolgtweet kunt lezen met iets meer uitleg). Dus we zullen maar geloven dat het hem inderdaad wat tijd kostte...

https://twitter.com/SomersF1/status/1107361689735974913

Tuesday

Citaat van: Jozef op 17 maart 2019 - 21:10:55
Citaat van: Sphinx op 17 maart 2019 - 10:37:10Overigens staat er nu een bericht op Autosport dat Lewis Hamilton vloerschade had en dat hij daarom zoveel tijd op Bottas verloor. Ik heb nergens zo snel gezien waar hij dat kan hebben opgelopen, hij zou het dan haast zelf moeten hebben gedaan, want ze raakten elkaar niet bij de start.

Ik geloofde dit verhaal eigenlijk eerst niet, dacht dat het een beetje gelul was om Hamiltons mindere dag recht te praten. Maar er is wel iets van aan, Hamilton miste het laatste flapje van de vloer net voor het achterwiel. Mij lijkt dat nu niet meteen een schokkend groot onderdeel maar goed, het zit natuurlijk wel op een kritieke locatie. Dus we zullen maar geloven dat het hem inderdaad wat tijd kostte...
een wonder dat ie de finish heeft gehaald.