Wintertests 2019

Gestart door BMW.WilliamsF1, 17 februari 2019 - 22:25:54

« vorige - volgende »

Robbert65

Citaat van: Matthijs op 25 februari 2019 - 13:58:03
Van Racefans punt net:

On this day in F1: 25 years ago today Mika Hakkinen led F1 testing at the Circuit de Catalunya for McLaren ahead of Ligier's Eric Bernard.

Deze coureurs stonden vervolgens de eerste race als respectievelijk 8e en 20e op de grid.

;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Zeeuw

De kwalificatiesimulaties die we deze week kunnen verwachten zijn wel interessant. Want de verschillende 'partymodes' gaan nu toch uit de kast moeten komen. Vooral benieuwd wat Honda en Renault kunnen brengen op dat gebied. Dat Mercedes en Ferrari dat voor elkaar hebben zal geen verrassing zijn, maar een Red Bull met een Honda die nu wel die paar tienden in Q3 extra heeft wordt interessant.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 25 februari 2019 - 13:58:03
Van Racefans punt net:

On this day in F1: 25 years ago today Mika Hakkinen led F1 testing at the Circuit de Catalunya for McLaren ahead of Ligier's Eric Bernard.

Deze coureurs stonden vervolgens de eerste race als respectievelijk 8e en 20e op de grid.
en hoeveel teams deden er mee aan die test? Tegenwoordig testen de teams allemaal samen, maar dat is eigenlijk nog maar een paar jaar het geval. Geen idee hoe dat in 1994 was.

Tuesday

Citaat van: Zeeuw op 25 februari 2019 - 17:31:03
De kwalificatiesimulaties die we deze week kunnen verwachten zijn wel interessant. Want de verschillende 'partymodes' gaan nu toch uit de kast moeten komen. Vooral benieuwd wat Honda en Renault kunnen brengen op dat gebied. Dat Mercedes en Ferrari dat voor elkaar hebben zal geen verrassing zijn, maar een Red Bull met een Honda die nu wel die paar tienden in Q3 extra heeft wordt interessant.
de partymode ga je pas in Melbourne zien. Ze zullen m vast wel testen in Barcelona, maar ik denk niet dat de topteams een volledige ronde in volledige Q3 setup gaan doen.

gloudiesaurus

Citaat van: Tuesday op 25 februari 2019 - 17:34:33
Citaat van: Zeeuw op 25 februari 2019 - 17:31:03
De kwalificatiesimulaties die we deze week kunnen verwachten zijn wel interessant. Want de verschillende 'partymodes' gaan nu toch uit de kast moeten komen. Vooral benieuwd wat Honda en Renault kunnen brengen op dat gebied. Dat Mercedes en Ferrari dat voor elkaar hebben zal geen verrassing zijn, maar een Red Bull met een Honda die nu wel die paar tienden in Q3 extra heeft wordt interessant.
de partymode ga je pas in Melbourne zien. Ze zullen m vast wel testen in Barcelona, maar ik denk niet dat de topteams een volledige ronde in volledige Q3 setup gaan doen.

Dat denk ik ook. Geloof niet dat de topteams nu al echt hun tanden laten zien.
Vergeet ook niet dat er na deze test, en voor Melbourne, alweer updates zijn van de topteams. Honda zegt wel een partymodus te hebben en Renault had die eind vorig jaar al.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 25 februari 2019 - 17:31:37
Citaat van: Matthijs op 25 februari 2019 - 13:58:03
Van Racefans punt net:

On this day in F1: 25 years ago today Mika Hakkinen led F1 testing at the Circuit de Catalunya for McLaren ahead of Ligier's Eric Bernard.

Deze coureurs stonden vervolgens de eerste race als respectievelijk 8e en 20e op de grid.
en hoeveel teams deden er mee aan die test? Tegenwoordig testen de teams allemaal samen, maar dat is eigenlijk nog maar een paar jaar het geval. Geen idee hoe dat in 1994 was.
Goed punt, geen idee

Breaktest

#81
Deze week lijkt me meer maatgevend voor de onderlinge verhoudingen dan vorige week.
Alleen begrijp ik Helmut Marko niet - die beweert Mercedes voorbij te zijn en Ferrari op drie tiende te zijn genaderd. Ik bedoel: of je kijkt sec naar de cijfers, en dan moet je concluderen dat Ferrari een volle seconde los is, plus dat van de "Snelste ronde top 10" er vijf door een Ferrarimotor zijn gerealiseerd.
Of je doet aan interpretatie, en dan moet je erkennen dat Mercedes elk winterseizoen aan het sandbaggen is. Voorbeeld (dag 5): Hamilton geeft even gas en is 1,5 seconde (!) los in de 3e sector.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Héhé, 2e-week kan beginnen. Gasly : "We zijn nog niet voluit gegaan, maar je kan al wel voelen dat de prestaties verbeterd zijn. Dat is het belangrijkste. Met de betrouwbaarheid hadden we geen enkel probleem."

https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/245421/zelfs-zonder-voluit-te-gaan-merkt-gasly-vooruitgang-bij-honda

Groet,

C.G. de Beaufort


Tuesday

Citaat van: Breaktest op 26 februari 2019 - 09:35:07
Deze week lijkt me meer maatgevend voor de onderlinge verhoudingen dan vorige week.
Alleen begrijp ik Helmut Marko niet - die beweert Mercedes voorbij te zijn en Ferrari op drie tiende te zijn genaderd. Ik bedoel: of je kijkt sec naar de cijfers, en dan moet je concluderen dat Ferrari een volle seconde los is, plus dat van de "Snelste ronde top 10" er vijf door een Ferrarimotor zijn gerealiseerd.
Of je doet aan interpretatie, en dan moet je erkennen dat Mercedes elk winterseizoen aan het sandbaggen is. Voorbeeld (dag 5): Hamilton geeft even gas en is 1,5 seconde (!) los in de 3e sector.
de F1 teams hebben veel en veel meer data dan wij hebben, ook van elkaar. Dus nee, ze kijken echt niet alleen naar de rondetijden die wij zien. Maar goed, dit soort uitspraken moet je ook met een korreltje zout nemen; Marko is een persoon die het verschil vaak wat kleiner maakt dan het daadwerkelijk is, terwijl Toto het vaak precies andersom aanpakt om Mercedes maar zo ver mogelijk in de underdog rol te krijgen.
Mercedes rijdt inmiddels trouwens rond met een behoorlijk geupdate auto, dus die zullen RBR en wellicht Ferrari ook vast wel weer voorbij gaan in Melbourne en verder.

Matthijs

Citaat van: Breaktest op 26 februari 2019 - 09:35:07
Deze week lijkt me meer maatgevend voor de onderlinge verhoudingen dan vorige week.
Alleen begrijp ik Helmut Marko niet - die beweert Mercedes voorbij te zijn en Ferrari op drie tiende te zijn genaderd. Ik bedoel: of je kijkt sec naar de cijfers, en dan moet je concluderen dat Ferrari een volle seconde los is, plus dat van de "Snelste ronde top 10" er vijf door een Ferrarimotor zijn gerealiseerd.
Of je doet aan interpretatie, en dan moet je erkennen dat Mercedes elk winterseizoen aan het sandbaggen is. Voorbeeld (dag 5): Hamilton geeft even gas en is 1,5 seconde (!) los in de 3e sector.
Hamilton sneed de chicane af, ziehier anderhalve seconde.

Breaktest

Citaat van: Matthijs op 26 februari 2019 - 19:49:32
Citaat van: Breaktest op 26 februari 2019 - 09:35:07
Deze week lijkt me meer maatgevend voor de onderlinge verhoudingen dan vorige week.
Alleen begrijp ik Helmut Marko niet - die beweert Mercedes voorbij te zijn en Ferrari op drie tiende te zijn genaderd. Ik bedoel: of je kijkt sec naar de cijfers, en dan moet je concluderen dat Ferrari een volle seconde los is, plus dat van de "Snelste ronde top 10" er vijf door een Ferrarimotor zijn gerealiseerd.
Of je doet aan interpretatie, en dan moet je erkennen dat Mercedes elk winterseizoen aan het sandbaggen is. Voorbeeld (dag 5): Hamilton geeft even gas en is 1,5 seconde (!) los in de 3e sector.
Hamilton sneed de chicane af, ziehier anderhalve seconde.
Aha. Dat verklaart een hoop. Ben blij dat iemand de wacht houdt  :)
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Weer een mooie solide dag voor RBR. Ik krijg er steeds meer vertrouwen in  :)

gloudiesaurus

Citaat van: Sabai op 27 februari 2019 - 16:21:35
Weer een mooie solide dag voor RBR. Ik krijg er steeds meer vertrouwen in  :)

Ze hebben zojuist wel een versnellingsbak moeten wisselen  :) Maar over het algemeen ziet het er goed uit. Al zijn het nog maar de wintertests he. Ben heel benieuwd in Melbourne.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Citaat van: gloudiesaurus op 27 februari 2019 - 16:58:14
Citaat van: Sabai op 27 februari 2019 - 16:21:35
Weer een mooie solide dag voor RBR. Ik krijg er steeds meer vertrouwen in  :)

Ze hebben zojuist wel een versnellingsbak moeten wisselen  :) Maar over het algemeen ziet het er goed uit. Al zijn het nog maar de wintertests he. Ben heel benieuwd in Melbourne.
en die ging kapot tijdens de race simulatie. Betrouwbaarheid tijdens tests is vooral mooi omdat je dan veel ronden kunt afleggen, maar de echte betrouwbaarheidstest moet natuurlijk nog komen. Hoe dan ook is dit wel het beste Honda wat we tot nu toe gezien hebben.

BMW.WilliamsF1

Max heeft gezegd dat t uit voorzorg was om de bak te wisselen/controleren om te voorkomen dat t helemaal kapot zou gaan. Nou ja de motor is iig heel gebleven. Bij Red Bull ligt nu wel de 2e motor er in, ook uit voorzorg na de crash van Gasly, maar volgens mij heeft Toro Rosso nu al 6 dagen met 1 motor gereden. Of moet zijn dat ze deze week met een nieuwe begonnen zijn.