Formule 1 Seizoen 2019

Gestart door Robbert65, 23 november 2018 - 15:44:37

« vorige - volgende »

Sphinx

CitaatZoals gezegd weet ik niet wie de beslissing nam, maar het zal een Italiaan zijn geweest. Forghieri was eigenlijk de belangrijkste man, maar meer op technisch gebied. Dragoni was algemeen manager.

Beetje erg laat als reactie, maar inderdaad, dat was Eugenio Dragoni. Was niet gepland, maar meer een last ditch effort in de laatste ronde nét nadat Clark stilviel. Dragoni was overigens geen al te beste teammanager, hij was heel goed in politiek en vond het eigenlijk niks dat de Scuderia buitenlanders als John Surtees, Phil Hill en Mike Parkes in dienst had. Het kwam tot een botsing bij Le Mans 1966, toen Ford zijn GT40 vloot eindelijk op snelheid had. Surtees was van mening dat hij de start zou moeten rijden om het tempo op te schroeven en de Fords in een fout of mechanische pech te drijven. Parkes was tweede rijder en Ludovico Scarfiotti was reserve. Dragoni wisselde echter Scarfiotti en Surtees om in de lineup toen bleek dat Fiat topman Agnelli, Scarfiotti's oom de start zou bijwonen. Surtees nam meteen ontslag. Le Mans 1966 werd een fiasco voor de Scuderia: Scarfiotti crashte en zijn teamgenoten werden juist door de Fords kapotgereden, die met een 1-2-3 finish begonnen aan een vierjarige overheersing op Le Mans.

edit: ook dit is wat off topic. Ik heb ooit een verhaal over de Ford-Ferrari oorlog in Le Mans gemaakt voor de buren van f1-geschiedenis. Zal het nog eens opzoeken als ik tijd heb.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

C.G. de Beaufort


Sphinx

Vind ik niet eens zo'n slecht idee, krijg je een leuke strijd tussen teams die eigenlijk toch nooit hoger komen dan plek 8 of 9. Williams zou er met alle pech tot nu toe een strategie van kunnen maken, Mclaren ook. Sommigen roepen in het linkje dat het gekunsteld is, ik zie het als een mooie kans op entertainment én een beetje ROI voor de teams zelf.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Mickey

Wat je gaat krijgen is dat het deel van het veld dat buiten de punten rijdt, de laatste ronden gaat benutten om een q-lap te rijden. Ik voorzie veel pitstops en chaotische taferelen, maar het blijven gevechten in de achterhoede.

Matthijs

Mijn eerste indruk is dat het een slecht idee is. Aan het eind van de race gaan alle rijders buiten de top 10 nog even nieuwe zachte banden halen om een puntje binnen te harken. En dat punt is dan net zoveel waard als de heroïsche race van bijvoorbeeld Russell die P10 met hand en tand weet te verdedigen. Wordt een kunstmatige chaos. Bovendien snap ik ook niet waar dit vandaan komt. De F1 is er heel goed in om dingen te repareren die niet stuk zijn.

Aan de andere kant denk ik: ik maak me er niet teveel druk om en ik zie wel hoe het uitpakt.

Sphinx

Citaat van: Matthijs op 07 maart 2019 - 12:18:52
Mijn eerste indruk is dat het een slecht idee is. Aan het eind van de race gaan alle rijders buiten de top 10 nog even nieuwe zachte banden halen om een puntje binnen te harken. En dat punt is dan net zoveel waard als de heroïsche race van bijvoorbeeld Russell die P10 met hand en tand weet te verdedigen. Wordt een kunstmatige chaos. Bovendien snap ik ook niet waar dit vandaan komt. De F1 is er heel goed in om dingen te repareren die niet stuk zijn.

Aan de andere kant denk ik: ik maak me er niet teveel druk om en ik zie wel hoe het uitpakt.

Waar dit vandaan komt is duidelijk, Liberty. Alles voor de show

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 07 maart 2019 - 12:18:52
Mijn eerste indruk is dat het een slecht idee is. Aan het eind van de race gaan alle rijders buiten de top 10 nog even nieuwe zachte banden halen om een puntje binnen te harken. En dat punt is dan net zoveel waard als de heroïsche race van bijvoorbeeld Russell die P10 met hand en tand weet te verdedigen. Wordt een kunstmatige chaos. Bovendien snap ik ook niet waar dit vandaan komt. De F1 is er heel goed in om dingen te repareren die niet stuk zijn.

Aan de andere kant denk ik: ik maak me er niet teveel druk om en ik zie wel hoe het uitpakt.


Was in de oude dagen ook zo, hoor!
Tot 1960 kreeg de snelste man een puntje voor zijn snelle ronde.


Al ben ik het wel met je eens omtrent zaken die ik liever beter had gezien. Die Carey roept dan wel dat hij de fans en de sport respecteert...Maar ondertussen hebben we geen gridgirls meer, werd er op een rare manier gepusht voor een stratenrace in Miami en zijn enkele vaste waarden in op de kalender vrij onzeker.


Robbert65

dat laatste was onder Bernie ook. Hockenheim, Spa, Silverstone, en niet te vergeten Imola...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

https://m.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/370395/top-tien-kan-punt-voor-snelste-ronde-krijgen/

Ah, het gaat om de auto's die al in de punten rijden. Dan zal er denk ik niet zo heel veel gaan gebeuren.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 08 maart 2019 - 11:59:08
https://m.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/370395/top-tien-kan-punt-voor-snelste-ronde-krijgen/

Ah, het gaat om de auto's die al in de punten rijden. Dan zal er denk ik niet zo heel veel gaan gebeuren.
als er zo'n gat is tussen de topteams en de middenmoot als vorig jaar, dan denk ik wel dat het veel gaat gebeuren. Zal me niet verbazen als Gasly op het eind van het jaar de meeste snelste rondes heeft. Verwacht hem als langzaamste van de top teams en in theorie zal de langzaamste van de top 6 zonder risico een pitstop kunnen maken. Maar goed, als nummer 6 het doet, dan kan nummer 5 het ook en ga zo maar door. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het in de praktijk uit gaat pakken.

Mickey

Interessante situatieschets. Dan kan je eigenlijk stellen dat het voordeel met name bij het slechtste topteam komt te liggen.


BMW.WilliamsF1

Ja inderdaad. Dat schrijft iemand ook onderin die reacties. Zo had Max een x aantal keer een ruime voorsprong om een pitstop te maken. Alleen is het maken van een extra pitstop ook een risico. De kans dat er iets fout gaat is altijd aanwezig. De auto wordt ook weer net te warm. Dus wil een team als Red Bull dan wel zo'n risico nemen dat er iets mis gaat voor 1 puntje als je op P4 of 5 ligt en zo'n 12 tot 10 punten kunt scoren?

Tuesday

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 08 maart 2019 - 15:01:48
Ja inderdaad. Dat schrijft iemand ook onderin die reacties. Zo had Max een x aantal keer een ruime voorsprong om een pitstop te maken. Alleen is het maken van een extra pitstop ook een risico. De kans dat er iets fout gaat is altijd aanwezig. De auto wordt ook weer net te warm. Dus wil een team als Red Bull dan wel zo'n risico nemen dat er iets mis gaat voor 1 puntje als je op P4 of 5 ligt en zo'n 12 tot 10 punten kunt scoren?
dat lijkt me wel redelijk goed te managen als je al een ruime voorsprong hebt.

C.G. de Beaufort

Officieel: Formule 1 akkoord met uitdelen punt voor snelste ronde

Raikkonen en Max was in 2018 juist een teleurstelling geweest, Bottas was dan als 3e geeindigd.

https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/245730/officieel-formule-1-akkoord-met-uitdelen-punt-voor-snelste-ronde

Groet,

C.G. de Beaufort




Sabai

Citaat van: C.G. de Beaufort op 12 maart 2019 - 16:25:56
Officieel: Formule 1 akkoord met uitdelen punt voor snelste ronde

Raikkonen en Max was in 2018 juist een teleurstelling geweest, Bottas was dan als 3e geeindigd.

https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/245730/officieel-formule-1-akkoord-met-uitdelen-punt-voor-snelste-ronde

Groet,

C.G. de Beaufort

Lijkt mij niet want toen wisten ze het niet dus werd er ook niet voor gereden.