GP FRANKRIJK: Circuit PAUL RICARD te Le Castellet

Gestart door Robbert65, 20 juni 2018 - 15:22:19

« vorige - volgende »

Mickey

En aan het eind van de rit, wint Duitsland. ;D

Tuesday

Citaat van: Mickey op 23 juni 2018 - 21:58:28
En aan het eind van de rit, wint Duitsland. ;D
Mercedes en Vettel zijn beiden Duits, dus die kans is vrij groot ;)

robbert

zoals verwacht, word mercedes hier dominant. Er wordt regen verwacht, dus met de strategisch zal ferrari wellicht ten onder gaan. Hebben al eerder gezien, zoals met safety cars, dat ferrari achteruitgeslagen worden door verkeerde pitstops

Tuesday

Citaat van: robbert op 24 juni 2018 - 10:03:19
zoals verwacht, word mercedes hier dominant. Er wordt regen verwacht, dus met de strategisch zal ferrari wellicht ten onder gaan. Hebben al eerder gezien, zoals met safety cars, dat ferrari achteruitgeslagen worden door verkeerde pitstops
is dat zo? Australiƫ wonnen ze juist door de VSC, China konden ze weinig aan doen (Mercedes zat in hetzelfde schuitje) en in Baku was het ook gewoon erg ongelukkig. Op dat soort dingen kun je moeilijk een strategie op afstemmen. Zo laat mogelijk stoppen misschien, maar dan is de kans vrij groot dat je een undercut om je oren krijgt of dat je net op het verkeerde moment door de SC wordt opgepikt zoals in China.

Matthijs

Olav Mol was lange tijd niet zo slecht als nu, hij mist van alles. Waar is de co-commentator?

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 24 juni 2018 - 17:26:59
Olav Mol was lange tijd niet zo slecht als nu, hij mist van alles. Waar is de co-commentator?
dr waren er wel meer slecht vandaag ;)

Mickey

Waarom koos RBR  niet voor de ultrasofts, de tweede stint? Heeft imo Ricciardo z'n plek aan Kimi gekost en wie weet had Max wel Hamilton kunnen aanvallen.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 24 juni 2018 - 18:00:36
Waarom koos RBR  niet voor de ultrasofts, de tweede stint? Heeft imo Ricciardo z'n plek aan Kimi gekost en wie weet had Max wel Hamilton kunnen aanvallen.
Ricciardo zat een paar seconden achter Max na zn stop, Max finisht bijna 20 seconden voor Raikkonen. Ik denk dat Ricciardo het vooral zelf heeft verknalt. RBR had P2 en P3 vrij stevig in handen, dan ga je gewoon voor de conservatieve benadering. Hamilton hebben ze nooit kunnen bedreigen, dat was ze met US ook echt niet gelukt.

Mickey

Je bent nogal zeker van je zaak. Het gat was steeds rond de vier seconden, maar met Hamilton op supersofts en Verstappen op softs. Ik had het wel willen zien, twee bandentypen sneller.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 24 juni 2018 - 18:28:58
Je bent nogal zeker van je zaak. Het gat was steeds rond de vier seconden, maar met Hamilton op supersofts en Verstappen op softs. Ik had het wel willen zien, twee bandentypen sneller.
sowieso stopte Hamilton 8 ronden later, die had toch altijd kunnen reageren op Max zn keuze? En Max had dan dus 28 ronden op ultrasoft moeten rijden, op zich wel mogelijk, maar dan moet je de banden wel managen. Verder verloor Max in de ronden voor zn stop veel tijd per ronde op Hamilton, langer doorrijden was dus ook niet echt een optie. In mijn ogen was er echt 0,0 te halen.

Jozef

Komt nog bij dat het gat 4 seconden bleef omdat Hamilton de boel gewoon controleerde. Ik geloof nooit dat die niet nog wat sneller had gekund, indien nodig.

Mickey

Ik beredeneer het anders. Hamilton start op ultra's, raakt Max niet kwijt, terwijl die op een tragere band rijdt. De helft van de race is kennelijk prima te doen op ultra's, dus Max had dat ook gekund. Na de stop zie je dat Hamilton zich nog steeds niet losmaakt van Max. Berekend? Vast. Maar ervan uitgaande dat die ultra's een stuk sneller zijn dan de softs, lijkt het mij dat het wel degelijk spannend zou zijn geworden.

En of die Mercedes zoveel sneller kon moest ik nog maar zien. Bottas heeft er ook geen wonderen mee verricht.

Jozef

#27
Hamilton startte op supersofts. En Bottas verricht zelden wonderen als hij door het verkeer moet komen (eigenlijk gewoon de Mercedes, zoals al jaren het geval is).

Mickey

Nee toch, Hamilton startte toch op ultra's?