GP FRANKRIJK: Circuit PAUL RICARD te Le Castellet

Gestart door Robbert65, 20 juni 2018 - 15:22:19

« vorige - volgende »

Robbert65



Mesdammes et Messieurs, nous vous presentions le Grand Prix de France!!!!
[/size]

Enfin, het is zover. De beroemde (?!) testbaan van ome Bernie staat op de kalender en we gaan er naar kijken ook! Vooral een leuke wedstrijd voor de deelnemers van Gok de Pole, want geen idee. Niemand.  Zo weet de Nederlandse wikipediapagina nog altijd niet hoeveel ronden we gaan rijden.

Wij weten het wel:
5.842 km per ronde, 53 ronden, totale raceafstand 309.626 km.


Wel weten we wanneer we de streams moeten aanzetten:

Vrijdag 22 juni 2018
12:00 - 13:30 | Eerste vrije training
16:00 - 17:30 | Tweede vrije training

Zaterdag 23 juni 2018
13:00 - 14:00 | Derde vrije training
16:00 - 17:00 | Kwalificatie

Zondag 24 juni 2018
16:10 | Race

Collega Edwin zette alles in een uitstekende preview uiteen voor ons, waar we dankbaar gebruik van maken natuurlijk: http://www.gppits.net/magazine/preview_formula_1_pirelli_grand_prix_de_france_2018/

Dus, brand los. Is het een beetje een leuk circuit? Welke auto's zijn gemaakt voor deze baan? Welke gaan er niks van bakken? Wat denken we van Verstappen hier? En Stroll, gaat die nou eindelijk een beetje geluk hebben? Thuisrace voor Gasly, Grosjean, Ocon en min of meer ook voor Leclerq... Speelt ook mee... En verzin zelf ook 's wat? ;)


"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

De baan heeft volgens mij een vergelijkbaar karakter als Canada, dus ik verwacht eerlijk gezegd weinig spektakel. Maar heb er toch weer veel zin in. En drie op een rij hè! 🙂

Matthijs


robbert

inderdaad, ik verwacht met de huidige wagens ook een saaie race op dit circuit

gloudiesaurus

Een powercircuit, ik verwacht Ferrari vooraan.
Een met de lange uitloopstroken, weinige inhaalmogelijkheden, verwacht ik niet een hele spannende race. Maar je weet nooit.
Wisten jullie trouwens dat het circuit eigendom is van de ex-vrouw van Ecclestone, Slavica?
http://www.onestopstrategy.com/article/31563-Slavica+Ecclestone+happy+with+Paul+Ricard+track.html
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

goed artikel voor wie geen bezwaren heeft tegen de Duitse taal. Een gedetailleerde ronfgang over de baan in 94 foto's. Nieuw asfalt geeft problemen volgens AMuS...

https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/streckenrundgang-gp-frankreich/
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 21 juni 2018 - 20:14:00
Een powercircuit, ik verwacht Ferrari vooraan.

Ik begrijp ook niet goed waarom Red Bull getipt wordt als winnaar. Ik denk dat dit een feest voor de Mercedessen wordt.



Mickey

Citaat van: Wings op 23 juni 2018 - 07:47:34
Citaat van: gloudiesaurus op 21 juni 2018 - 20:14:00
Een powercircuit, ik verwacht Ferrari vooraan.

Ik begrijp ook niet goed waarom Red Bull getipt wordt als winnaar. Ik denk dat dit een feest voor de Mercedessen wordt.

Denk ik ook. De motorupdate lijkt in elk geval niet in hun nadeel te werken. Zelf spreken ze van twee tienden, maar het lijkt mij op basis van wat ik gezien heb in de eerste trainingen, eerder een halve seconde.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 23 juni 2018 - 09:03:20
Citaat van: Wings op 23 juni 2018 - 07:47:34
Citaat van: gloudiesaurus op 21 juni 2018 - 20:14:00
Een powercircuit, ik verwacht Ferrari vooraan.

Ik begrijp ook niet goed waarom Red Bull getipt wordt als winnaar. Ik denk dat dit een feest voor de Mercedessen wordt.

Denk ik ook. De motorupdate lijkt in elk geval niet in hun nadeel te werken. Zelf spreken ze van twee tienden, maar het lijkt mij op basis van wat ik gezien heb in de eerste trainingen, eerder een halve seconde.
hoe reken je dat uit dan? de motoren draaien sowieso niet voluit in de eerste training en zowel Vettel als Verstappen reed met de Melbourne motor. Een frisse motor geeft sowieso wat extra's, dat komt in het geval van Mercedes dus nog boven op de update.

Mickey

Hrt is ook geen hele wetenschappelijke benadering van mij. Gewoon mijn inschatting obv het verschil met Canada. Scheelt een compleet verse motor veel, tov dezelfde motor na een race of zes?

Mickey


Tuesday

Citaat van: Mickey op 23 juni 2018 - 19:24:05
Thoughts, Tuesday? Toch wel een gat hè?
ik vond het eerlijk gezegd verrassend dicht op elkaar zitten na de eerste run in Q3, vergelijkbaar met Spanje. Redelijk vergelijkbare baan ook, op Silverstone zal Hamilton ook weer op pole staan. Oostenrijk geef ik Ferrari meer kans.