Grand Prix van Amerika 2017

Gestart door Mickey, 20 oktober 2017 - 10:37:01

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Citaat van: Wings(..)Als je racen in de kiem wil smoren moet je dit blijven pretenderen.(..)

Helemaal mee eens.

Groet,

C.G. de Beaufort

Wings

Citaat van: Matthijs op 24 oktober 2017 - 12:43:20
Ik denk dat ik me ga focussen op de volgende wedstrijd, maar 1 ding wil ik hierover nog kwijt.

Ergens na de GP van Spanje heb ik geaccepteerd dat de aanvallende manier van rijden van Verstappen nu eenmaal resulteert in meer kans op crashes en straffen, zelfs als hij niet (hoofd)schuldig is. Meer risico = meer kans op succes = meer kans op falen, het is onlosmakelijk verbonden. De ene keer brengt Verstappen mij op de banken, de andere keer is het een teleurstelling. Omdat ik zijn agressieve manier van rijden graag zie, kan ik het makkelijker accepteren als het een keer fout gaat, ook als iemand tegen hem aanrijdt.

Precies Matthijs! Essentieel om te kunnen genieten van de autosport als je het mij vraagt. Laten we alsjeblieft niet afglijden naar begin dit millennium waar we keken naar een optocht met snelle auto's en soms geen enkele inhaalactie zagen. Natuurlijk moet je het racen in een kader stoppen omdat niet alles mag en kan maar geef ook ruimte om te racen. Ik zie liever dat het reglement doelen bevat dan cryptische regels die multi-interpretabel zijn. En desgevraagd een interventie van de wedstrijdleiding. Dat zou een verademing zijn.

C.G. de Beaufort

"Ik heb die steward een idioot genoemd en dat neem ik niet terug. Als je niet begrijpt wat er in Austin aan de gang was, dan heb je niks bij ons te zoeken. Kijk maar naar Kimi, die geneerde zich gewoon dat hij het podium op moest."

https://www.telegraaf.nl/sport/901865/verstappen-weigert-idioot-terug-te-nemen

Klojo's, FIA én de stewards.

Groet,

C.G. de Beaufort


Tuesday

Citaat van: Wings op 24 oktober 2017 - 13:04:20
Citaat van: Pancake Shield op 24 oktober 2017 - 11:49:13
En over de Verstappen-zaak: Verstappen haalt buiten de baan om in en behaalt daar positie-voordeel uit. Daar kan niemand het over oneens zijn.

Max snijdt naar binnen omdat Kimi naar instuurt. Dat heeft Max inmiddels bevestigd. Verder is goed waarneembaar dat Max op dat moment veel meer grip en snelheid heeft. Zijn manoeuvre heeft hem niks opgeleverd. 
ah, een coureur die zelf bevestigd dat ie 'off the track wordt gepusht'. Dan zal het wel waar zijn  :D Heb hem er zondag niet over gehoord en ik zie het ook niet op de beelden terug.

C.G. de Beaufort

In 28 races was Connelly géén Steward en heeft Verstappen geen enkele keer een penalty gehad. Connelly heeft in die periode 11 races steward mogen spelen. Max heeft er daar 8 van uitgereden. Van de uitgereden races kreeg hij 5 keer een penalty van Connelly:

2015 Abu Dhabi: track limits (5s + 1p)
2015 Abu Dhabi: blue flag (drive through + 2p)
2016 Mexico: track limits (5s + 1p)
2017 Hongarije: botsing 1e ronde Ric (10s + 2p)
2017 US: track limits (5s +1p)

Groet,

C.G. de Beaufort

Tuesday

Citaat van: C.G. de Beaufort op 24 oktober 2017 - 15:16:20
In 28 races was Connelly géén Steward en heeft Verstappen geen enkele keer een penalty gehad. Connelly heeft in die periode 11 races steward mogen spelen. Max heeft er daar 8 van uitgereden. Van de uitgereden races kreeg hij 5 keer een penalty van Connelly:

2015 Abu Dhabi: track limits (5s + 1p)
2015 Abu Dhabi: blue flag (drive through + 2p)
2016 Mexico: track limits (5s + 1p)
2017 Hongarije: botsing 1e ronde Ric (10s + 2p)
2017 US: track limits (5s +1p)

Groet,

C.G. de Beaufort
Max kreeg ook penalties in Monaco en Hongarije 2015, dus dat verhaal klopt sowieso niet helemaal. En nogmaals, Conelly beslist het niet in zn eentje. Verder zal het best een lul zijn, maar als je je aan de regels houdt kan ie je in principe weinig maken.

robbert

dus, al die tijd dat vettel een straf kreeg, dan was er iemand tegen vettel? Een beetje kort door de bocht, niet?

Tuesday

Citaat van: robbert op 24 oktober 2017 - 15:54:06
dus, al die tijd dat vettel een straf kreeg, dan was er iemand tegen vettel? Een beetje kort door de bocht, niet?
wel grappig om in dit topic een aantal keren de uitdrukking '(te) kort door de bocht' te zien langskomen. Waar zou zo'n uitdrukking toch vandaan komen en betekend dat dan hetzelfde als '(te) wijd door de bocht'??

C.G. de Beaufort

Autobild berichtte na de race dat steward Garry Connelly een uiterst dubieuze rol heeft gespeeld in de gebeurtenissen. De stewards van de Grand Prix van Japan, vier in getal, waren het na afloop van de race oneens over de verdedigende actie van Verstappen. De Australiër Connelly was overtuigd dat de Nederlander had bewogen in de remzone, maar vond geen gehoor bij zijn collega's – ex-coureur Emanuele Pirro, Enzo Spano en Takashi Mitarashi.(..) De rol van Connelly was, indien bewezen, een uiterst dubieuze. Stewards horen objectief te zijn en te oordelen over racesituaties die hen worden voorgelegd. Zij zouden geen partij mogen kiezen en al helemaal niet mogen aanzetten tot het indienen van een protest, dat zij vervolgens zelf in behandeling zouden nemen. De onafhankelijkheid is een groot goed in de FIA-statuten en de zaak wordt intern in Parijs hoog opgenomen.

http://www.f1-planet.com/index.php/fia-roept-steward-connelly-op-het-matje/

C.G. de Beaufort


Mickey

Nu weten we wel dat Connoly kennelijk de pik heeft op Verstappen. Carry on. Voordat we hier gierend uit de bocht vliegen met z'n allen.

Ocon>Perez trouwens. Om het eens over een andere boeg te gooien. :)

Pancake Shield

Ocon begon 'onder' Perez aan het begin van dit jaar, maar hij is gedurende het jaar langzaam naar Perez toegekropen en ik heb het idee dat hij de laatste races wel iets beter dan de Mexicaan presteert.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Citaat van: Mickey op 24 oktober 2017 - 16:46:12
Nu weten we wel dat Connoly kennelijk de pik heeft op Verstappen. Carry on. Voordat we hier gierend uit de bocht vliegen met z'n allen.

Garry on! :)

Mickey


Wings


Mickey