grote prijs van maleisie

Gestart door robbert, 26 september 2017 - 10:24:04

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Jozef op 01 oktober 2017 - 11:14:51
Citaat van: Wings op 01 oktober 2017 - 08:31:13
Citaat van: Jozef op 30 september 2017 - 14:15:13
Ik zou de Red Bulls willen tippen voor een 1-2 morgen.

Dat gaat niet gebeuren. Hamilton wint deze met gemak als hij na de start eerste rijdt. Ongeacht wat de analisten op de Nederlandse TV beweren.

Nou...

Met heel veel plezier en een glimlach van oor tot oor geef ik mijn ongelijk toe.
Al kan ik niet verklaren waar de 'lack of pace' vandaan kwam.
Hamilton lijkt ook niet gerust met zijn voorsprong.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 01 oktober 2017 - 11:30:10
De stewards ondernemen geen actie in verband met de crash van Stroll en Vettel na de race (terecht natuurlijk).

Vettel zou nog wel een reprimande kunnen krijgen voor het niet terugzetten van zijn stuur, denk ik. Maar dat zal geen invloed hebben op de titelstrijd hopelijk.


Ik lees verhalen over een nieuwe versnellingsbak...en dus penalty in Japan... :-X

Wings

Citaat van: Jozef op 01 oktober 2017 - 11:30:10
De stewards ondernemen geen actie in verband met de crash van Stroll en Vettel na de race (terecht natuurlijk).

Vettel zou nog wel een reprimande kunnen krijgen voor het niet terugzetten van zijn stuur, denk ik. Maar dat zal geen invloed hebben op de titelstrijd hopelijk.

De FIA doet wel heel erg zijn best om het kampioenschap levende te houden.

Wings

Citaat van: Franky R. op 01 oktober 2017 - 11:42:12
Citaat van: Jozef op 01 oktober 2017 - 11:30:10
De stewards ondernemen geen actie in verband met de crash van Stroll en Vettel na de race (terecht natuurlijk).

Vettel zou nog wel een reprimande kunnen krijgen voor het niet terugzetten van zijn stuur, denk ik. Maar dat zal geen invloed hebben op de titelstrijd hopelijk.


Ik lees verhalen over een nieuwe versnellingsbak...en dus penalty in Japan... :-X

Gevolg van de crash?

Franky R.

Citaat van: Wings op 01 oktober 2017 - 11:42:58
Citaat van: Franky R. op 01 oktober 2017 - 11:42:12
Citaat van: Jozef op 01 oktober 2017 - 11:30:10
De stewards ondernemen geen actie in verband met de crash van Stroll en Vettel na de race (terecht natuurlijk).

Vettel zou nog wel een reprimande kunnen krijgen voor het niet terugzetten van zijn stuur, denk ik. Maar dat zal geen invloed hebben op de titelstrijd hopelijk.


Ik lees verhalen over een nieuwe versnellingsbak...en dus penalty in Japan... :-X

Gevolg van de crash?


Ja. Lijkt mij wat raar, maar de draagarmen zitten dan ook vast aan het omhulsel van de bak...

Wings

Wiel -> as -> versnellingsbak.

Franky R.

Citaat van: Wings op 01 oktober 2017 - 11:46:27
Wiel -> as -> versnellingsbak.

Plus dat...
Maar hopelijk geen nieuwe bak voor Vettel...Dat zou ik wel erg zuur vinden, na zo'n freak-accident.

Jozef

Inderdaad, de aandrijfas is gewoon uit de versnellingsbak gerukt.

Als je een DNF hebt, mag je in de race erna gewoon je bak vervangen zonder straf (dit in tegenstelling tot motoronderdelen). Maar Vettel heeft geen DNF gehad. Dus volgens de letter van de wet mag hij zijn bak niet zomaar vervangen. Wat mij betreft mag de FIA hier wel een uitzondering maken, maar ik denk niet dat Mercedes dat zomaar zal laten passeren.

Natuurlijk is het eerst nog de vraag of de bak wel vervangen moet worden, dat zullen we de komende dagen wel horen.

Wings

Overigens vind ik Palmer beschamend rijden. Wat is dat een pannenkoek zeg!

Wings

Citaat van: Jozef op 01 oktober 2017 - 11:49:30
Inderdaad, de aandrijfas is gewoon uit de versnellingsbak gerukt.

Als je een DNF hebt, mag je in de race erna gewoon je bak vervangen zonder straf (dit in tegenstelling tot motoronderdelen). Maar Vettel heeft geen DNF gehad. Dus volgens de letter van de wet mag hij zijn bak niet zomaar vervangen. Wat mij betreft mag de FIA hier wel een uitzondering maken, maar ik denk niet dat Mercedes dat zomaar zal laten passeren.

Natuurlijk is het eerst nog de vraag of de bak wel vervangen moet worden, dat zullen we de komende dagen wel horen.

Ik zou niet weten waarom. Mechanische pech hoort bij racen. Ik zie liever dat gestreden wordt om het kampioenschap maar wel op een natuurlijke manier. Het krampachtig injecteren van schijnspanning hoeft van mij niet.

Jozef

Citaat van: Wings op 01 oktober 2017 - 11:41:05
Met heel veel plezier en een glimlach van oor tot oor geef ik mijn ongelijk toe.
Al kan ik niet verklaren waar de 'lack of pace' vandaan kwam.
Hamilton lijkt ook niet gerust met zijn voorsprong.

De long runs van Mercedes op vrijdag en zaterdag waren abominabel. Toto Wolff vertelde ook dat Mercedes moeite heeft om de banden op de juiste temperatuur te houden, ze worden te warm. Bottas had er vandaag zo te zien nog veel meer last van dan Hamilton. Het was ook redelijk warm weer in Maleisiƫ, dat helpt Mercedes dus niet. Vettel moet hopen dat de grote prijzen in pakweg Texas en Mexico ook in de hitte worden verreden, dan zijn zijn titelkansen zeker intact.

Wings

Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Maar ook in dit geval zal ik mijn ongelijk met een smile van oor tot oor toegeven.

Fietser

Fraaie race, ik zeg een 8. Helaas de laatste op Sepang.
- Formidabel gereden van Verstappen. In L1 Bottas koeltjes van zich afgeschud, direct bij Hamilton aangeklampt, de situatie aangekeken en bij de eerste gelegenheid naar P1 gereden en vervolgens soeverein naar de finish. Hamilton en Mercedes fair en square verslagen! Man van de race.
- Zonder daar iets aan af te willen doen, kan ik me toch ook wel een beetje voorstellen dat Hamilton dacht: Max is me te sterk, bovendien ongevaarlijk voor het WK, daar ga ik me niet aan wagen. Waarop HAM in rustiger vaarwater - ergens tussen de 2 RB's - veilig naar P2 koerste.
- Wat heeft Ferrari gruwelijk veel punten laten liggen de afgelopen 2 races, terwijl ze misschien wel snelst waren! In Singapore waren de problemen rij-gerelateerd, in Maleisiƫ faalde de techniek zowel op zaterdag als op zondag. Weg WK.
- Bottas' imago wordt wel erg bleek.

robbert

Citaat van: Franky R. op 01 oktober 2017 - 11:42:12
Citaat van: Jozef op 01 oktober 2017 - 11:30:10
De stewards ondernemen geen actie in verband met de crash van Stroll en Vettel na de race (terecht natuurlijk).

Vettel zou nog wel een reprimande kunnen krijgen voor het niet terugzetten van zijn stuur, denk ik. Maar dat zal geen invloed hebben op de titelstrijd hopelijk.


Ik lees verhalen over een nieuwe versnellingsbak...en dus penalty in Japan... :-X

hahaha velen zullen weer afkomen met karma 3.0 door de aanrijding met stroll  ;D ;D ;D ;D

robbert

Citaat van: Wings op 01 oktober 2017 - 11:42:30
Citaat van: Jozef op 01 oktober 2017 - 11:30:10
De stewards ondernemen geen actie in verband met de crash van Stroll en Vettel na de race (terecht natuurlijk).

Vettel zou nog wel een reprimande kunnen krijgen voor het niet terugzetten van zijn stuur, denk ik. Maar dat zal geen invloed hebben op de titelstrijd hopelijk.

De FIA doet wel heel erg zijn best om het kampioenschap levende te houden.
daarvoor zal wel die wissel van versnellingsbak wel zorgen hoor. Geen paniek, hamilton zal wel kampioen worden. In japan haalt mercedes zelfs terug een dubbel