grote prijs van maleisie

Gestart door robbert, 26 september 2017 - 10:24:04

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Fietser op 01 oktober 2017 - 12:10:22
Fraaie race, ik zeg een 8. Helaas de laatste op Sepang.
- Formidabel gereden van Verstappen. In L1 Bottas koeltjes van zich afgeschud, direct bij Hamilton aangeklampt, de situatie aangekeken en bij de eerste gelegenheid naar P1 gereden en vervolgens soeverein naar de finish. Hamilton en Mercedes fair en square verslagen! Man van de race.
- Zonder daar iets aan af te willen doen, kan ik me toch ook wel een beetje voorstellen dat Hamilton dacht: Max is me te sterk, bovendien ongevaarlijk voor het WK, daar ga ik me niet aan wagen. Waarop HAM in rustiger vaarwater - ergens tussen de 2 RB's - veilig naar P2 koerste.
- Wat heeft Ferrari gruwelijk veel punten laten liggen de afgelopen 2 races, terwijl ze misschien wel snelst waren! In Singapore waren de problemen rij-gerelateerd, in Maleisië faalde de techniek zowel op zaterdag als op zondag. Weg WK.
- Bottas' imago wordt wel erg bleek.


Onder normale omstandigheden had Ferrari in Singapore én Maleisië gewonnen...In de eerste nam Vettel teveel risico en op Sepang had hij geen goede auto in de kwalificatie. Kimi had elektrische problemen...maar ja, dat kan van alles zijn... ::)

Wings

Citaat van: robbert op 01 oktober 2017 - 12:11:55
Citaat van: Wings op 01 oktober 2017 - 11:42:30
Citaat van: Jozef op 01 oktober 2017 - 11:30:10
De stewards ondernemen geen actie in verband met de crash van Stroll en Vettel na de race (terecht natuurlijk).

Vettel zou nog wel een reprimande kunnen krijgen voor het niet terugzetten van zijn stuur, denk ik. Maar dat zal geen invloed hebben op de titelstrijd hopelijk.

De FIA doet wel heel erg zijn best om het kampioenschap levende te houden.
daarvoor zal wel die wissel van versnellingsbak wel zorgen hoor. Geen paniek, hamilton zal wel kampioen worden. In japan haalt mercedes zelfs terug een dubbel

Begrijp mij niet verkeerd, er is geen vezel in mij die hoopt dat Lewis kampioen wordt. ;) Neemt niet weg dat hij het goed doet en Seb wat minder. Maar ik hoop nog steeds vurig dat Seb wereldkampioen wordt.

Sabai

Als Hamilton het word is het dik verdient kan er niks anders van maken.Bij Vettel kan ik dit niet zeggen.

Sabai

Ik kijk wel op tegen de mediahype die we weer over ons uitgestort gaan krijgen Max is natuurlijk weer in elk programma te zien en is een held.

Franky R.

Citaat van: Sabai op 01 oktober 2017 - 12:44:31
Ik kijk wel op tegen de mediahype die we weer over ons uitgestort gaan krijgen Max is natuurlijk weer in elk programma te zien en is een held.


Maar het is hem gegund na zoveel malheur met de auto..vind ik.

Wings

Citaat van: Sabai op 01 oktober 2017 - 12:44:31
Ik kijk wel op tegen de mediahype die we weer over ons uitgestort gaan krijgen Max is natuurlijk weer in elk programma te zien en is een held.

Lekker boeiend. Als je het niet wil zien, kijk je er niet naar. Simpel. Sinds Max rijdt kijk ik lang niet alle programma's. Peptalk heb ik 1 of 2 keer gezien en vind ik een verschrikkelijk subjectief programma. Maar goed, de nieuwe fans vinden dat prachtig. Het is Max voor en Max na. Voor ieder wat wils dus. ;) Mij stoort dat verder niet en ik zie er helemaal niet tegenop. Daarnaast is komende week alweer een Grand Prix dus het zal wel meevallen.

Matthijs

Citaat van: Wings op 01 oktober 2017 - 13:08:22
Citaat van: Sabai op 01 oktober 2017 - 12:44:31
Ik kijk wel op tegen de mediahype die we weer over ons uitgestort gaan krijgen Max is natuurlijk weer in elk programma te zien en is een held.

Lekker boeiend. Als je het niet wil zien, kijk je er niet naar. Simpel. Sinds Max rijdt kijk ik lang niet alle programma's. Peptalk heb ik 1 of 2 keer gezien en vind ik een verschrikkelijk subjectief programma. Maar goed, de nieuwe fans vinden dat prachtig. Het is Max voor en Max na. Voor ieder wat wils dus. ;) Mij stoort dat verder niet en ik zie er helemaal niet tegenop. Daarnaast is komende week alweer een Grand Prix dus het zal wel meevallen.

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar ik zie ook op tegen alle collega's die morgen met mij een praatje willen maken over F1. Soms stoor ik me aan al die nieuwe fans die opeens onder de steen vandaan kruipen. Ik weet dat het niet eerlijk is, ik werd fan van F1 door Jos Verstappen.

robbert

Citaat van: Wings op 01 oktober 2017 - 12:26:34
Citaat van: robbert op 01 oktober 2017 - 12:11:55
Citaat van: Wings op 01 oktober 2017 - 11:42:30
Citaat van: Jozef op 01 oktober 2017 - 11:30:10
De stewards ondernemen geen actie in verband met de crash van Stroll en Vettel na de race (terecht natuurlijk).

Vettel zou nog wel een reprimande kunnen krijgen voor het niet terugzetten van zijn stuur, denk ik. Maar dat zal geen invloed hebben op de titelstrijd hopelijk.

De FIA doet wel heel erg zijn best om het kampioenschap levende te houden.
daarvoor zal wel die wissel van versnellingsbak wel zorgen hoor. Geen paniek, hamilton zal wel kampioen worden. In japan haalt mercedes zelfs terug een dubbel

Begrijp mij niet verkeerd, er is geen vezel in mij die hoopt dat Lewis kampioen wordt. ;) Neemt niet weg dat hij het goed doet en Seb wat minder. Maar ik hoop nog steeds vurig dat Seb wereldkampioen wordt.
je zou het niet zeggen, aan je post te zien ;)

Wings

Citaat van: Matthijs op 01 oktober 2017 - 14:46:05Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar ik zie ook op tegen alle collega's die morgen met mij een praatje willen maken over F1. Soms stoor ik me aan al die nieuwe fans die opeens onder de steen vandaan kruipen. Ik weet dat het niet eerlijk is, ik werd fan van F1 door Jos Verstappen.

Dat is toch juist goed voor de sport?
Wat mij meer stoort is dat mensen zichzelf ook meteen bombarderen tot die-hard-fan en kenner. Dat gebeurt ook tijdens een EK en WK. Mensen die doorgaans geen voetbal kijken weten ineens een besluit van de bondscoach op waarde te beoordelen.

Wings

Citaat van: robbert op 01 oktober 2017 - 15:06:50
Citaat van: Wings op 01 oktober 2017 - 12:26:34
Citaat van: robbert op 01 oktober 2017 - 12:11:55
Citaat van: Wings op 01 oktober 2017 - 11:42:30
Citaat van: Jozef op 01 oktober 2017 - 11:30:10
De stewards ondernemen geen actie in verband met de crash van Stroll en Vettel na de race (terecht natuurlijk).

Vettel zou nog wel een reprimande kunnen krijgen voor het niet terugzetten van zijn stuur, denk ik. Maar dat zal geen invloed hebben op de titelstrijd hopelijk.

De FIA doet wel heel erg zijn best om het kampioenschap levende te houden.
daarvoor zal wel die wissel van versnellingsbak wel zorgen hoor. Geen paniek, hamilton zal wel kampioen worden. In japan haalt mercedes zelfs terug een dubbel

Begrijp mij niet verkeerd, er is geen vezel in mij die hoopt dat Lewis kampioen wordt. ;) Neemt niet weg dat hij het goed doet en Seb wat minder. Maar ik hoop nog steeds vurig dat Seb wereldkampioen wordt.
je zou het niet zeggen, aan je post te zien ;)

Dat vind ik een groot compliment. Dat betekent namelijk dat ik objectief ben in mijn waardeoordeel. En dat zal vast niet altijd lukken maar ik doe wel mijn stinkende best. De periode dat ik Hamilton bekritiseerde deed ik dat ook op basis van wat ik zag, niet omdat ik Lewis zo per se wilde bashen. Nu dat hij het prima doet en Seb wat minder ben ik de eerste die dat ruiterlijk toegeeft.

Matthijs

Citaat van: Wings op 01 oktober 2017 - 15:34:29
Citaat van: Matthijs op 01 oktober 2017 - 14:46:05Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar ik zie ook op tegen alle collega's die morgen met mij een praatje willen maken over F1. Soms stoor ik me aan al die nieuwe fans die opeens onder de steen vandaan kruipen. Ik weet dat het niet eerlijk is, ik werd fan van F1 door Jos Verstappen.

Dat is toch juist goed voor de sport?
Wat mij meer stoort is dat mensen zichzelf ook meteen bombarderen tot die-hard-fan en kenner. Dat gebeurt ook tijdens een EK en WK. Mensen die doorgaans geen voetbal kijken weten ineens een besluit van de bondscoach op waarde te beoordelen.

Zeker goed voor de sport! Maar er zijn wel heel veel Max-fans die niet veel ervaring hebben met de sport maar wel een sterke mening hebben. Vind ik soms vermoeiend, als telkens hetzelfde onderwerp wordt behandeld.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 01 oktober 2017 - 16:00:34
Citaat van: Wings op 01 oktober 2017 - 15:34:29
Citaat van: Matthijs op 01 oktober 2017 - 14:46:05Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar ik zie ook op tegen alle collega's die morgen met mij een praatje willen maken over F1. Soms stoor ik me aan al die nieuwe fans die opeens onder de steen vandaan kruipen. Ik weet dat het niet eerlijk is, ik werd fan van F1 door Jos Verstappen.

Dat is toch juist goed voor de sport?
Wat mij meer stoort is dat mensen zichzelf ook meteen bombarderen tot die-hard-fan en kenner. Dat gebeurt ook tijdens een EK en WK. Mensen die doorgaans geen voetbal kijken weten ineens een besluit van de bondscoach op waarde te beoordelen.

Zeker goed voor de sport! Maar er zijn wel heel veel Max-fans die niet veel ervaring hebben met de sport maar wel een sterke mening hebben. Vind ik soms vermoeiend, als telkens hetzelfde onderwerp wordt behandeld.
stoort mij ook, maar probeer er zelf gewoon van te genieten. Hebben we eindelijk eens een Nederlander aan de top, laat het niet verpesten door de successupporters. En vandaag pakt ie mooi ff 7 punten en een zege van Hamilton af, dat maakt het voor mij toch een stuk makkelijker dan wanneer ie bij Vettel in het vaarwater zit ;)

Tuesday

volgens mij kan Vettel hier bar weinig aan doen. Hopelijk valt het mee met de versnellingsbak.


Jozef

#118
[conspiracy mode]

Ik weet zeker dat Toto Wolff vanmiddag na de race een behoorlijk schouderklopje heeft gegeven aan Lance Stroll, en aan hun klantenteam Williams.

[/conspiracy mode]

;D

Tuesday

Citaat van: Jozef op 01 oktober 2017 - 17:11:56
[conspiracy mode]

Ik weet zeker dat Toto Wolff vanmiddag na de race een behoorlijk schouderklopje heeft gegeven aan Lance Stroll, en aan kun klantenteam Williams.

[/conspiracy mode]

;D
ha ha, dr is vast wel ergens iemand te vinden die dat nog zou geloven ook ;) Ik denk dat Mercedes iets minder blij was met de Williamsen die beiden voor de neus van Vettel de pit ingingen. Uiteindelijk zal het niet veel uit hebben gemaakt, maar toch.. goed om te zien dat Williams gewoon zn eigen plan kan en mag trekken. Ze hadden overigens beter eerst Stroll kunnen pitten en daarna Massa, dan had Stroll Vandoorne voor kunnen blijven.