Baku banaan van de race?

Gestart door Sabai, 25 juni 2017 - 20:19:01

« vorige - volgende »

wie is de banaan?

Sainz
Vettel
Raikkonen
Bottas
Ocon
iemand anders namelijk. .....

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 29 juni 2017 - 21:07:48
Citaat van: Van Wijk op 29 juni 2017 - 20:55:04
Natuurlijk was het onsportief, laat dat duidelijk zijn.
Langs de andere kant, het laat zien dat het geen play station is en dat we met mensen ( emoties ) te maken hebben.
Vettel heeft zijn straf  opgelegd gekregen en uit gediend, klaar.
Verder moet hij de eerste volgende vijf potjes poker van Lewis ( en een Ferrari verspelen ) verliezen en dan is de zaak opgelost.


Natuurlijk,


maar ik vermoed dat de FIA Mexico 2016 er ook bij gaat halen...vergeet niet dat die waarschuwing voorwaardelijk was. Iets met discretie van de sport.
nog zoiets, wel gewoon de betreffende radio uitzenden als onderdeel van de show en het dan 'in diskrediet van de sport brengen' noemen. Verder ligt er volgens mij geen voorwaardelijke straf oid.

Tuesday

#91
je kunt natuurlijk discussiëren over het woordje 'similar', maar in principe zou Mexico hier los van moeten staan. Dat gezegd hebbende ligt het natuurlijk nog redelijk vers in het geheugen en zal het zeker niet in zijn voordeel spreken. Ik denk dat de publieke opinie ook anders was geweest als Mexico niet gebeurd was.

CitaatThe FIA takes this opportunity to advise that, in the event of any future incident similar to the one that occurred in Mexico, disciplinary action will be taken by bringing such incident before the FIA International Tribunal to be judged.

Jozef

Dat citaat had ik nog niet gezien, interessant. Dan lijkt het me wel helemaal zeker dat hij naar het tribunaal mag. Het nieuwe incident is "similar" in die zin dat het weer een actie is waarbij bij Vettel de potjes overkomen en hij zijn zelfbeheersing verliest. Met dat citaat in het achterhoofd kunnen ze het eigenlijk niet maken om hem niet naar het tribunaal door te verwijzen, denk ik.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 29 juni 2017 - 22:32:51
Dat citaat had ik nog niet gezien, interessant. Dan lijkt het me wel helemaal zeker dat hij naar het tribunaal mag. Het nieuwe incident is "similar" in die zin dat het weer een actie is waarbij bij Vettel de potjes overkomen en hij zijn zelfbeheersing verliest. Met dat citaat in het achterhoofd kunnen ze het eigenlijk niet maken om hem niet naar het tribunaal door te verwijzen, denk ik.
als ze dat niet nader omschreven hebben dan kunnen ze er juridisch gezien bar weinig mee denk ik. Ik denk dat er wel een nadere omschrijving is en ben dan wel benieuwd wat er in staat. Sowieso kunnen ze ook zonder deze uitspraak wel naar het tribunaal toe, dat kan volgens mij altijd wel als ze persé willen.

Wings

Tussen het virtueel standrechtelijk executeren van Seb, wordt ook wel eens een verstandig woord gesproken. Ziehier. ;)

Franky R.

Citaat van: Wings op 30 juni 2017 - 16:47:50
Tussen het virtueel standrechtelijk executeren van Seb, wordt ook wel eens een verstandig woord gesproken. Ziehier. ;)
Citaat


Lewis heeft niets misdaan en Sebastian schatte de situatie verkeerd in


Inderdaad verstandig gesproken, maar gaan de Ferrari-fans dit ook oppikken?

Jozef

De meeste Vettel-fans en zelfs een groot aantal Hamilton-haters heb ik zien toegeven dat Hamilton niks verkeerd deed en dat Vettel over de rooie ging. Ja dus. De vraag is of de FIA het zo maar wil laten gebeuren.

Wings

Citaat van: Franky R. op 30 juni 2017 - 18:39:46
Citaat van: Wings op 30 juni 2017 - 16:47:50
Tussen het virtueel standrechtelijk executeren van Seb, wordt ook wel eens een verstandig woord gesproken. Ziehier. ;)
Citaat


Lewis heeft niets misdaan en Sebastian schatte de situatie verkeerd in


Inderdaad verstandig gesproken, maar gaan de Ferrari-fans dit ook oppikken?

Natuurlijk. De FIA heeft op basis van gedegen onderzoek vastgesteld dat Hamilton niets te verwijten valt. Wat rest is dat de toelaatbaarheid van het vertragen tegen het licht moet worden gehouden.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 01 juli 2017 - 03:20:17
De meeste Vettel-fans en zelfs een groot aantal Hamilton-haters heb ik zien toegeven dat Hamilton niks verkeerd deed en dat Vettel over de rooie ging. Ja dus. De vraag is of de FIA het zo maar wil laten gebeuren.
maar doet Vettel wel wat verkeerd dan in eerste instantie? je hebt zelf ook al aangegeven dat je naar aanleiding van Vettels onboard toch weer ging twijfelen. Het is en blijft actie-reactie. Hamilton gaat voor Vettel onverwacht op de rem, Vettel heeft het idee dat ie gebreaktest wordt. Dat dat dan achteraf niet bewezen kan worden of gewoon niet zo blijkt te zijn doet er in mijn ogen niet zo heel veel toe, het was op dat moment niet totaal uit de lucht gegrepen ofzo.

Wings

Lees maar eens wat Sainz zegt hierover. Hij bestempelt de wisselende snelheid als gevaarlijk. Laten we niet vergeten dat dit niet het eerste incident is achter de Safety Car.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 01 juli 2017 - 14:25:33
maar doet Vettel wel wat verkeerd dan in eerste instantie? je hebt zelf ook al aangegeven dat je naar aanleiding van Vettels onboard toch weer ging twijfelen.

De hele discussie gaat toch ook helemaal niet om het eerste contact? Dus wat doet deze vraag ertoe?

Wings

Het eerste contact is zeker relevant in de discussie en onlosmakelijk verbonden aan de reactie van Seb. De schijn dat Lewis Seb een braketest geeft is de grondslag aan de actie die volgt. Los van het feit of je deze gepast vind. Ik vind de post van Tuesday wel sterk eigenlijk en ben benieuwd naar een inhoudelijke reactie op het punt dat hij maakt.

Mickey

Ik had nog niet gestemd, maar Vettel natuurlijk.

Jozef

Citaat van: Wings op 01 juli 2017 - 16:30:46
Het eerste contact is zeker relevant in de discussie en onlosmakelijk verbonden aan de reactie van Seb. De schijn dat Lewis Seb een braketest geeft is de grondslag aan de actie die volgt. Los van het feit of je deze gepast vind. Ik vind de post van Tuesday wel sterk eigenlijk en ben benieuwd naar een inhoudelijke reactie op het punt dat hij maakt.

De reactie is heel eenvoudig: reageren op de eerste botsing is als natrappen in het voetbal wat onherroepelijk de rode kaart oplevert. Ik snap niet waarom het zo moeilijk is om te accepteren dat alleen een zware straf op zijn plaats is. Dat je de stop&go zwaar genoeg vindt, dat mag je vinden. Ik heb van in den beginne gezegd dat ik vrede neem met de stop&go maar dat ik zelf de zwarte vlag zou gegeven hebben als ik het voor het zeggen had gehad. En ik vind het dan ook begrijpelijk dat de FIA het opnieuw wil onderzoeken. Dat gebeurt in andere sporten, zoals het voetbal, overigens ook.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 01 juli 2017 - 17:56:41
Citaat van: Wings op 01 juli 2017 - 16:30:46
Het eerste contact is zeker relevant in de discussie en onlosmakelijk verbonden aan de reactie van Seb. De schijn dat Lewis Seb een braketest geeft is de grondslag aan de actie die volgt. Los van het feit of je deze gepast vind. Ik vind de post van Tuesday wel sterk eigenlijk en ben benieuwd naar een inhoudelijke reactie op het punt dat hij maakt.

De reactie is heel eenvoudig: reageren op de eerste botsing is als natrappen in het voetbal wat onherroepelijk de rode kaart oplevert. Ik snap niet waarom het zo moeilijk is om te accepteren dat alleen een zware straf op zijn plaats is. Dat je de stop&go zwaar genoeg vindt, dat mag je vinden. Ik heb van in den beginne gezegd dat ik vrede neem met de stop&go maar dat ik zelf de zwarte vlag zou gegeven hebben als ik het voor het zeggen had gehad. En ik vind het dan ook begrijpelijk dat de FIA het opnieuw wil onderzoeken. Dat gebeurt in andere sporten, zoals het voetbal, overigens ook.
niet als het al beoordeeld is door de scheidsrechter. En de aanleiding kan wel degelijk een verschil maken. Natrappen alleen al suggereert dat er iets aan vooraf is gegaan. Is dat niet zo, dan is het geen natrappen, maar een andere vorm van agressie. Verder zou ik het voetbal er vooral niet teveel bijhalen.