GP van Azerbeidzjan 2017

Gestart door Jozef, 25 juni 2017 - 16:08:43

« vorige - volgende »

Arthur

Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 18:54:45
Citaat van: Fietser op 25 juni 2017 - 18:53:16
Wat een spektakel! Wie hadden hier vandaag niet allemaal kunnen winnen? Behalve de 6 toprijders ook jongens als Perez, Massa en Ocon en misschien ook wel Stroll als hij de deur niet zo wagenwijd open had laten staan voor Ricciardo bij de herstart.
Een breaktest Hamilton? Kan ik niet echt beoordelen, maar ik heb altijd geleerd dat je fout bent als je iemand van achteren aanrijdt - anticiperen heet zoiets -, hoewel dat wat flauw klinkt voor op de limiet rijdende coureurs. Belangrijk in dit geval lijkt me echter ook dat Perez - daar vlak achter rijdend - in tegenstelling tot Vettel totaal niet in de problemen kwam door Hamiltons plotselinge vertraging. Maar goed, ik ken de rechten en regels niet exact omtrent het gedrag van de voorste man wanneer SC de pits induikt, noch ken ik de data.
Ofschoon ook ik emotie erg waardeer, vond ik de wraakreactie van Vettel (want dat was het) kinderlijk absurd en eentje die de hoogste straf verdient. Of hij nu 'slechts' op de banden van Hamilton 'mikte' of niet doet niet ter zaken. Zoals iemand hierboven al schreef: rode kaart, het veld uit, direct! En dat zeg ik terwijl ik Vettel veel sympathieker vind dan Hamilton. Maar fout is fout. En dit was hartstikke fout.

Reactie is nooit goed en iemand uit de schoenen lopen bij voetbal mag niet maar is iemand uit de schoenen lopen direct rood?

Natrappen wel bij voetbal. En zo zou je deze aktie van Vettel kunnen bestempelen. Zeker, het stelde weinig voor maar in de voetballerij is het dan nog steeds inpakken en wegwezen.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Arthur op 26 juni 2017 - 22:34:12
Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 18:54:45
Citaat van: Fietser op 25 juni 2017 - 18:53:16
Wat een spektakel! Wie hadden hier vandaag niet allemaal kunnen winnen? Behalve de 6 toprijders ook jongens als Perez, Massa en Ocon en misschien ook wel Stroll als hij de deur niet zo wagenwijd open had laten staan voor Ricciardo bij de herstart.
Een breaktest Hamilton? Kan ik niet echt beoordelen, maar ik heb altijd geleerd dat je fout bent als je iemand van achteren aanrijdt - anticiperen heet zoiets -, hoewel dat wat flauw klinkt voor op de limiet rijdende coureurs. Belangrijk in dit geval lijkt me echter ook dat Perez - daar vlak achter rijdend - in tegenstelling tot Vettel totaal niet in de problemen kwam door Hamiltons plotselinge vertraging. Maar goed, ik ken de rechten en regels niet exact omtrent het gedrag van de voorste man wanneer SC de pits induikt, noch ken ik de data.
Ofschoon ook ik emotie erg waardeer, vond ik de wraakreactie van Vettel (want dat was het) kinderlijk absurd en eentje die de hoogste straf verdient. Of hij nu 'slechts' op de banden van Hamilton 'mikte' of niet doet niet ter zaken. Zoals iemand hierboven al schreef: rode kaart, het veld uit, direct! En dat zeg ik terwijl ik Vettel veel sympathieker vind dan Hamilton. Maar fout is fout. En dit was hartstikke fout.

Reactie is nooit goed en iemand uit de schoenen lopen bij voetbal mag niet maar is iemand uit de schoenen lopen direct rood?

Natrappen wel bij voetbal. En zo zou je deze aktie van Vettel kunnen bestempelen. Zeker, het stelde weinig voor maar in de voetballerij is het dan nog steeds inpakken en wegwezen.
1 van de elf spelers eruit sturen in een teamsport is toch niet helemaal vergelijkbaar met iemand eruit sturen in een toch deels individuele sport.

Mickey

De essentie is dat onsportief gedrag niet onbestraft mag blijven. En de mate van onsportiviteit is hier heel hoog, de straf zou dan redelijkerwijs evenredig hoog moeten zijn en daar is geenszins sprake van. Dat is wat veel mensen dwars zit.

Wings

Citaat van: Arthur op 26 juni 2017 - 22:34:12
Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 18:54:45
Citaat van: Fietser op 25 juni 2017 - 18:53:16
Wat een spektakel! Wie hadden hier vandaag niet allemaal kunnen winnen? Behalve de 6 toprijders ook jongens als Perez, Massa en Ocon en misschien ook wel Stroll als hij de deur niet zo wagenwijd open had laten staan voor Ricciardo bij de herstart.
Een breaktest Hamilton? Kan ik niet echt beoordelen, maar ik heb altijd geleerd dat je fout bent als je iemand van achteren aanrijdt - anticiperen heet zoiets -, hoewel dat wat flauw klinkt voor op de limiet rijdende coureurs. Belangrijk in dit geval lijkt me echter ook dat Perez - daar vlak achter rijdend - in tegenstelling tot Vettel totaal niet in de problemen kwam door Hamiltons plotselinge vertraging. Maar goed, ik ken de rechten en regels niet exact omtrent het gedrag van de voorste man wanneer SC de pits induikt, noch ken ik de data.
Ofschoon ook ik emotie erg waardeer, vond ik de wraakreactie van Vettel (want dat was het) kinderlijk absurd en eentje die de hoogste straf verdient. Of hij nu 'slechts' op de banden van Hamilton 'mikte' of niet doet niet ter zaken. Zoals iemand hierboven al schreef: rode kaart, het veld uit, direct! En dat zeg ik terwijl ik Vettel veel sympathieker vind dan Hamilton. Maar fout is fout. En dit was hartstikke fout.

Reactie is nooit goed en iemand uit de schoenen lopen bij voetbal mag niet maar is iemand uit de schoenen lopen direct rood?

Natrappen wel bij voetbal. En zo zou je deze aktie van Vettel kunnen bestempelen. Zeker, het stelde weinig voor maar in de voetballerij is het dan nog steeds inpakken en wegwezen.

Ben ik het volledig mee oneens. Ik vind de commotie daarom ook enorm overdreven. Het is niet goed daarom terecht bestraft en klaar.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 26 juni 2017 - 23:44:12
De essentie is dat onsportief gedrag niet onbestraft mag blijven. En de mate van onsportiviteit is hier heel hoog, de straf zou dan redelijkerwijs evenredig hoog moeten zijn en daar is geenszins sprake van. Dat is wat veel mensen dwars zit.
het is niet onbestraft gebleven en is in het verleden zelfs nog minder zwaar bestraft. Als Hamilton dat probleem met zn headrest niet had gehad was Vettel 5e geworden en was Hamilton 15 punten uitgelopen. En nu kost het Vettel alsnog een raceoverwinning, 4e ipv 1e.

Mickey

Waar refereer je aan met in het verleden? Ik kan mij buiten Schumi niet heugen dat er iemand opzettelijk tegen een ander aanreed.

Mickey

Trouwens voor wat het waard is. Ik zie veel liever Vettel WK worden dan Hamilton, maar ik vind dit echt niet kunnen en de straf gewoon niet zwaar genoeg. Een zwarte vlag zou ik op z'n plaats gevonden hebben.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 27 juni 2017 - 11:47:30
Waar refereer je aan met in het verleden? Ik kan mij buiten Schumi niet heugen dat er iemand opzettelijk tegen een ander aanreed.
Maldonado deed het bij Hamilton tijdens/na afloop van de kwalificatie in Spa 2011 en kreeg daar een gridstraf van 5 plaatsen voor. En Maldonado deed het vervolgens ook nog eens in Monaco bij Perez en kreeg toen 10 plaatsen straf volgens mij. Maldonado en Vettel deden het uit ergenis, dus die zijn wat dat betreft goed met elkaar te vergelijken. Schumacher deed het in 97 om hele andere redenen en probeerde echt iemand uit de race te rammen en zo het kampioenschap te winnen.

Matthijs

Citaat van: Mickey op 27 juni 2017 - 11:47:30
Waar refereer je aan met in het verleden? Ik kan mij buiten Schumi niet heugen dat er iemand opzettelijk tegen een ander aanreed.
Ik kan me van Schumacher nooit herinneren dat hij uit boosheid of frustratie tegen iemand aanreed, als een soort wraakactie.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 27 juni 2017 - 12:05:14
Citaat van: Mickey op 27 juni 2017 - 11:47:30
Waar refereer je aan met in het verleden? Ik kan mij buiten Schumi niet heugen dat er iemand opzettelijk tegen een ander aanreed.
Ik kan me van Schumacher nooit herinneren dat hij uit boosheid of frustratie tegen iemand aanreed, als een soort wraakactie.
nee, die bedacht het van tevoren en deed het om een tegenstander uit te schakelen. En die heeft in boze buien ook wel dubieuze dingen uitgehaald. Vettel is bij hem vergeleken echt een lieverdje ;)

Mickey

Citaat van: Matthijs op 27 juni 2017 - 12:05:14
Citaat van: Mickey op 27 juni 2017 - 11:47:30
Waar refereer je aan met in het verleden? Ik kan mij buiten Schumi niet heugen dat er iemand opzettelijk tegen een ander aanreed.
Ik kan me van Schumacher nooit herinneren dat hij uit boosheid of frustratie tegen iemand aanreed, als een soort wraakactie.

Ik had ook geen reden genoemd. ;) Alleen of het opzettelijk plaatsvond.

robbert

Citaat van: Tuesday op 26 juni 2017 - 19:42:09
Citaat van: robbert op 26 juni 2017 - 19:32:00
https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/228159/-

zoals ik al eerder aangaf. Het is niet eerlijk tegenover andere rijders die voor hetzelfde dan wel een zwarte vlag zou krijgen. FIArrari
wanneer is dat voor het laatst gebeurd dan?

moest het nog eens voorvallen bedoel ik é.

robbert

Citaat van: Mickey op 27 juni 2017 - 11:52:20
Trouwens voor wat het waard is. Ik zie veel liever Vettel WK worden dan Hamilton, maar ik vind dit echt niet kunnen en de straf gewoon niet zwaar genoeg. Een zwarte vlag zou ik op z'n plaats gevonden hebben.

inderdaad, en ik vind niet dat zo iemand de titel zou verdienen want stel dat hamilton was uitgevallen door dit voorval, dan was vettel nog meer punten uitgelopen op hamilton. Lijkt een beetje op vervalsing

Tuesday

Citaat van: robbert op 27 juni 2017 - 12:52:49
Citaat van: Mickey op 27 juni 2017 - 11:52:20
Trouwens voor wat het waard is. Ik zie veel liever Vettel WK worden dan Hamilton, maar ik vind dit echt niet kunnen en de straf gewoon niet zwaar genoeg. Een zwarte vlag zou ik op z'n plaats gevonden hebben.

inderdaad, en ik vind niet dat zo iemand de titel zou verdienen want stel dat hamilton was uitgevallen door dit voorval, dan was vettel nog meer punten uitgelopen op hamilton. Lijkt een beetje op vervalsing
stel dat Vettel was uitgevallen. Volgens mij was het niet de bedoeling om zn concurrent te benadelen, enkel zn onvrede te uiten. Over de manier waarop kun je van alles zeggen, maar het woord vervalsing kun je er wat mij betreft wel buiten laten. Vettel verliest door de straf 13 punten en een raceoverwinning! Dat is net zo zwaar als iemand die op P4 ligt een zwarte vlag geven.

Arthur

Citaat van: Mickey op 27 juni 2017 - 11:47:30
Waar refereer je aan met in het verleden? Ik kan mij buiten Schumi niet heugen dat er iemand opzettelijk tegen een ander aanreed.

Ene Senna misschien.... En die kondigde het zelfs nog aan!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel