Volkswagen en Formule 1

Gestart door MisterY, 29 augustus 2002 - 20:08:28

« vorige - volgende »

Stel dat VW toch de stap zet om deel te nemen aan de Formule 1, met welk merk zullen ze dat dan eventueel doen?

Volkswagen
6 (20%)
Audi
9 (30%)
Seat
1 (3.3%)
Skôda
2 (6.7%)
Lamborghini
8 (26.7%)
Bugatti
3 (10%)
Bentley
1 (3.3%)

Totaal aantal stemmen: 28

Poll gesloten: 29 augustus 2002 - 20:08:28

MisterY

Peter Sauber hoopt in de toekomst op een samenwerking met Volkswagen in de Formule 1. Na allerlei geruchten heeft Volkswagen officieel meegedeeld om niet in de Formule 1 te stappen!  :?
Maar de geruchten blijven de ronde doen. Stel nu even dat Volkswagen daadwerkelijk zijn intrede doet in de Formule 1, met welk merk uit de groep zouden ze dat dan doen?  :?:

actros

Ik hoop dat ze het toch doen.
Dan weet ik tenminste waar het geld van m'n nieuwe wagen voor gebruikt wordt  :D  :D  :D
een straat is geen.......circuit

dj Peter

En toch komt het regelmatig terug in de actualiteit : VW en F1.
Nu zou Bernie Ecclestone VW aanraden om in de Formule 1 te stappen : volgens hem zijn de omstandigheden nu ideaal om dat te doen. (omdat er een race in China komt en Volkswagen schijnt markleider te zijn in China..)
Er is zelfs ooit een gerucht verspreidt  over een Sauber met een VW-krachtbron,maar dat zie ik nog niet zo rap gebeuren.
Laat VW maar komen in de F1!

Wutputt

Ik zou zeggen Bentley of Bugatti. Om de een of andere reden voelt Lamborghini niet zo F1-achtig aan.

Bentley gebruikt men al voor de 24u van Le Mans, dus nu mag het 'ns de beurt zijn aan Bugatti om z'n imago wat op te blinken :D
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

The Iceman

Heb op Audi gestemd !!! Hebben toch al het één en ander bewezen in de 24H van Le Mans de afgelopen jaren.  :D

Doefie

Als ze het doen, hoop ik eerlijk gezegt op een eigen team, dan rijden er weer 11 rond in plaats van 10 (of misschien in de toekomsrt zelfs 9  :? ). Zal hoogstwaarschijnlijk als motor zijn, en dan weet 'k het eigelijk niet.

Lamborghini was al actief als (mislukt) motorleverancier begin jaren '90, Bugatti tot zo ongeveer jaren '50, Seat en Skoda is meer voor de WRC en Audi zie ik eerlijk gezegt meer voor de toeringcar. Bentley of gewoon Volkswagen lijken mij de beste keuze...

eppie

Audi meer touringcar?Daar zijn ze,spijtig genoeg, mee gestopt nadat ze hun quattro niet meer mochten gebruiken om in de BTCC te rijden,ze hebben een jaar met een voorwielaangedreven A4 gereden maar die was niet succesvol.BMW en Mercedes rijden toch ook mee en Audi wilt misschien wel een nieuwe uitdaging na Le Mans.VW is druk bezig met de Dakar.Seat en Skoda hebben niet het imago voor de F1.Ik denk toch dat het Audi zou zijn want Lamborghini of Bugatti voelen niet echt F1-achtig aan.

Schumi nr1

Ik ging voor Porsche stemmen, maar deze optie ontbreekt jammer genoeg, daarom  ga ik voor Skoda :)

En als ze in de F1 komen, hopelijk met een eigen team dan ... Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Wutputt

Citaat van: Schumi nr1Ik ging voor Porsche stemmen, maar deze optie ontbreekt jammer genoeg, daarom  ga ik voor Skoda :)
Porsche behoort niet tot de VW-groep, ook al heeft VW een lap aandelen in Porsche.
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

Schumi nr1

Citaat van: Wutputt
Citaat van: Schumi nr1Ik ging voor Porsche stemmen, maar deze optie ontbreekt jammer genoeg, daarom  ga ik voor Skoda :)
Porsche behoort niet tot de VW-groep, ook al heeft VW een lap aandelen in Porsche.
IC, ik had het anders voor :)

razzle_dazzle

Inderdaad maar Porsche is volgens mij toch een team dat echt in de F1 thuis hoort. Nog meer concurrentie aan de top 8)  8).
Indien Volkswagen zou toetreden hoop ik dat ze dat met de Audi gaan doen, die maar al te graag de concurrentie zou aangaan met BMW :)  maar kmoet toegeven het zou toch een raar beeld geven om een Audi in F1 te zien :shock:

dj Peter

Citaat van: razzle_dazzleInderdaad maar Porsche is volgens mij toch een team dat echt in de F1 thuis hoort. Nog meer concurrentie aan de top 8)  8).
Indien Volkswagen zou toetreden hoop ik dat ze dat met de Audi gaan doen, die maar al te graag de concurrentie zou aangaan met BMW :)  maar kmoet toegeven het zou toch een raar beeld geven om een Audi in F1 te zien :shock:
Waarom? Dat dacht men waarschijnlijk van een Toyota ook ,een jaar of drie geleden.Van mijn mag Audi direct in de F1 stappen mét eigen chassis én motor.Heb trouwens altijd al een boontje gehad voor Audi. (En een béétje anti-BMW-gevoelens  :P )