Circuito de Cataluña, Barcelona Voorjaarstestsessies 2017

Gestart door Robbert65, 14 februari 2017 - 15:02:45

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Zou gek zijn als ze tussen de testweken door na zoveel kilometers niet met een update komen.

Fietser

Citaat van: gloudiesaurus op 06 maart 2017 - 17:03:05
En wat moeten we hier weer van denken? Mercedes dat met een grote update komt.
Als het echt zo is dan krijgen de andere teams hier een hele zware dobber aan, ik denk zelfs dat Mercedes dan gewoon opnieuw dominant zal zijn.

Zo erg verrassend is dat toch niet? Waarom zou Mercedes na het invoeren van nieuwe richtlijnen ineens zijn dominantie kwijtraken? Natuurlijk hopen 'we' dat, maar in feite is die kans statistisch gezien niet al te groot, namelijk slechts 1/3. Ik heb in dat verband al eerder geschreven dat er drie mogelijkheden zijn. 1. Mercedes raakt zijn dominantie kwijt. 2. Mercedes blijft ongeveer net zo dominant als vorig jaar. 3. Mercedes doet zijn huiswerk zo goed dat het nog dominanter wordt. Natuurlijk kun je na de Spaanse testweken er nog niet te veel over zeggen, maar het begint er wel een klein beetje op te lijken dat we al blij mogen zijn met punt 2.

Jozef


Fietser

Citaat van: Jozef op 06 maart 2017 - 22:08:22
Kansrekenen voor dummies. :P
Klopt helemaal. Maar dat zijn er vandaag de dag 7.515.284.003.  ;)

Matthijs

Als ik eerlijk ben is dat geen beste statistiek (maar dat bedoelde Jozef natuurlijk ook). Jouw verhaal gaat alleen op als alle drie de opties even groot zouden zijn. Maar dat weet je niet. Het blijft dus giswerk. Het enige dat je weet is dat Mercedes een zeer sterke indruk achterlaat in de wintertests.

gloudiesaurus

Het is niet zomaar een update he, ik bedoel een update die zomaar ineens 2 seconden brengt. Dat is huge.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fietser

Citaat van: Matthijs op 07 maart 2017 - 09:20:43
Als ik eerlijk ben is dat geen beste statistiek (maar dat bedoelde Jozef natuurlijk ook). Jouw verhaal gaat alleen op als alle drie de opties even groot zouden zijn. Maar dat weet je niet. Het blijft dus giswerk. Het enige dat je weet is dat Mercedes een zeer sterke indruk achterlaat in de wintertests.
Tuurlijk blijft het giswerk. En natuurlijk is het moeilijk hard te maken dat alle drie de opties even groot zijn. Maar aangezien iedereen zich lijkt te focussen op 'het inhalen' van Mercedes, is enige uitvergroting van 'een mogelijk uitlopen' van de wereldkampioen wel zo verfrissend. Althans dan vind ik. Niets zo saai als alle neuzen in 1 richting.
Overigens ben ik de eerste om toe te geven dat ik eerder een simplisticus dan een geweldig statisticus ben. Maar heeft iemand anders misschien een betere kansenberekening voorhanden? Ben heel benieuwd.

robbert

Citaat van: gloudiesaurus op 07 maart 2017 - 11:47:37
Het is niet zomaar een update he, ik bedoel een update die zomaar ineens 2 seconden brengt. Dat is huge.

idd, en dat zorgt ervoor dat het weer een one man show word. Hamilton zal met gemak de titel pakken, we zullen rosberg nog missen :P

Jehoentelaar

Renault had vanmorgen een 'sensor issue' in de motor. McLaren moet wéér een motor wisselen. Verder voor zover ik het heb meegekregen geen gekke dingen behoudens een grindbakritje van Ricciardo in bocht vier.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 07 maart 2017 - 14:22:38
Renault had vanmorgen een 'sensor issue' in de motor. McLaren moet wéér een motor wisselen. Verder voor zover ik het heb meegekregen geen gekke dingen behoudens een grindbakritje van Ricciardo in bocht vier.
niet alleen een grindbakje, hij schijnt ook dwars door een hek te zijn gereden ;)

Jozef

De tijd van Massa mag er natuurlijk best wezen. Zelfs al is het op ultrasofts, het is een meer dan prima tijd.

Jehoentelaar

Citaat van: Tuesday op 07 maart 2017 - 14:53:01
Citaat van: Jehoentelaar op 07 maart 2017 - 14:22:38
Renault had vanmorgen een 'sensor issue' in de motor. McLaren moet wéér een motor wisselen. Verder voor zover ik het heb meegekregen geen gekke dingen behoudens een grindbakritje van Ricciardo in bocht vier.
niet alleen een grindbakje, hij schijnt ook dwars door een hek te zijn gereden ;)

Hahaha man man.

jandeboer

Heb echt een top app gevonden voor het nieuwe Formula 1 seizoen. Je vind echt alle info over de circuits en het nieuws over de teams en rijders.

Aanrader voor elke fan!! :D

App Naam: NewsRader Formula 1

Wat denken jullie ervan?

Jehoentelaar


jandeboer

Haha hier hoef je niks te raden hoor. Heel overzichtelijke app.