Het Grote Presentatietopic 2017

Gestart door Jehoentelaar, 20 december 2016 - 20:56:50

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

En dan liep meteen de hele presentatie in de (haaienvinnen)soep.

Jozef

Citaat van: Matthijs op 23 februari 2017 - 16:07:22
Citaat van: Tuesday op 23 februari 2017 - 15:55:08
Citaat van: Matthijs op 23 februari 2017 - 12:46:42
Het blijft frappant dat het 'beste' team het zonder puntneus en haaienvin afkan. Hoezo aerodynamisch voordeel?
en regenbanden ;)
Regenbanden vind ik wel begrijpelijk, tijdens een fotoshoot of shakedown gaat het niet om snelle tijden, dus als er een beetje water ligt ga je geen risico lopen.

Demo's worden vaak op regenbanden gereden zelfs op een droge baan. Volgens mij is dat omdat de regenband verreweg het zachtste rubber heeft van alle compounds, en daardoor is het makkelijker om de temperatuur erin te krijgen of te houden, zodat de coureur niet voor plotse verrassingen komt te staan omdat hij zijn banden niet warm kan houden tijdens suffe rondjes.

Jozef

Citaat van: Jozef op 22 februari 2017 - 19:46:07
Citaatde haaienvin is geen haaienvin maar een rechthoek die snel met een decoupeerzaag uit een triplexplaat gesneden lijkt te zijn

De vin van de FI lijkt me op zo'n anti-omwaai-zeil dat de LMP1 en 2 auto's verplicht gebruiken.

Dit hierboven heb ik niet geschreven (nu ja, dat van die decoupeerzaag wel).

Sphinx, ik denk dat je mijn post hebt verwijderd door hem te editten en er je eigen post neer te zetten. ::)


Wallie


Ben nog niet heel enthousiast over deze Ferrari. De sidepods zijn wel opvallend, hopelijk is ie snel.

Hoop wel dat de FIA die whale tail of T Wing nog gaat verbieden, lijkt nergens op.
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

FolkertE

#125
Voor mensen die het interessant vinden, de reden waarom teams de haaienvin gebruiken.
https://drivetribe.com/p/fFRt-VZaRTGoLN_ejMVSSQ?iid=TO5HusxJTl-FUQ5cMqpIpg

En Mercedes heeft kennelijk een gaatje in de regelgeving gevonden om geen haaienvin te gebruiken.
http://blackflag.jalopnik.com/mercedes-may-have-already-found-a-loophole-in-f1s-new-r-1792682849

En Mclaren live:
http://blackflag.jalopnik.com/mercedes-may-have-already-found-a-loophole-in-f1s-new-r-1792682849

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

FolkertE

Ik vind hem wel gaaf moet ik zeggen. Had iets meer Oranje Oranje gemogen, maar ziet er mooi uit.

Ferrari vind ik er niet uit zien, al is dat Rood wel gewoon gaaf.

Tot nu toe van mooist naar lelijkst:
1) Sauber

2) Mclaren/Mercedes
4) Renault
5) Williams
6) Ferrari
7) Force India

Thanks Robbert, ik had de verkeerde link nog onder mijn "copy past".

Jozef

Het oranje is écht oranje hoor, in die donkere ruimte van de launch lijkt het misschien nogal rood maar kijk even naar deze foto in de studio: http://www.autosport.com/news/report.php/id/128236/mclaren-reveals-new-car-and-livery

Jozef

Het gebied tussen het voorwiel en de sidepod is wel dé hotspot voor aerodynamische ontwikkeling deze winter. Alle teams lijken begrepen te hebben dat hier enorm veel mogelijkheden liggen voor het verbeteren van de luchtstroom zowel voor de koeling als voor de vloer, diffuser en waarschijnlijk zelfs de achtervleugel.

Matthijs

Citaat van: Matthijs op 20 februari 2017 - 11:34:02
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik de nieuwe auto's mooi/agressief/snel vind of lomp/groot. Ik wacht nog even met mijn mening totdat ik ze zie rijden.
Ik neig inmiddels al naar mooi/agressief/snel. Ook qua innovaties en loopholes is het alweer een stuk interessanter.

FolkertE

Citaat van: Jozef op 24 februari 2017 - 12:46:00
Het oranje is écht oranje hoor, in die donkere ruimte van de launch lijkt het misschien nogal rood maar kijk even naar deze foto in de studio: http://www.autosport.com/news/report.php/id/128236/mclaren-reveals-new-car-and-livery
Nu zie ik het ook ja. Dankje. Ziet er mooi uit. Kan niet wachten tot de start van de race op Zondag. Voor mijn gevoel ziet dat er wel wat gaver uit nu.

Jehoentelaar

Ferrari: fijn dat het zwart is vervangen. Als je zwart op een Ferrari doet, hoort het op de vleugels, niet ergens anders. Vooruit, op de banden mag het.
McLaren: verliefd.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 24 februari 2017 - 12:55:59
Citaat van: Matthijs op 20 februari 2017 - 11:34:02
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik de nieuwe auto's mooi/agressief/snel vind of lomp/groot. Ik wacht nog even met mijn mening totdat ik ze zie rijden.
Ik neig inmiddels al naar mooi/agressief/snel. Ook qua innovaties en loopholes is het alweer een stuk interessanter.
dat laatste is natuurlijk vooral belangrijk. Qua uiterlijk vind ik het nog niet echt een verbetering, het is een beetje een opgerekte versie van vorig jaar waarbij de verhoudingen een klein beetje zoek zijn geraakt. En dat net op het moment dat ik de vorige generatie auto's eigenlijk best wel mooi vond (afgezien van de neuzen, maar die hebbenwe nu ook weer). Maar goed, dat is maar bijzaak, zal ook vast nog wel beter worden en die haaievin zullen ze voor 2018 hopelijk sowieso gaan verbieden. Ik ben vooral benieuwd hoe het op het circuit gaat uitpakken.

Robbert65

jah. Man wat duurt 't allemaal hè? Leuk hoor, al die presentaties, die testdagen straks in Barcelona, maar die eerste race in Melbourne. *op vuist bijt*
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel