Het Grote Presentatietopic 2017

Gestart door Jehoentelaar, 20 december 2016 - 20:56:50

« vorige - volgende »

Figge

Citaat van: gloudiesaurus op 26 februari 2017 - 13:38:46
http://www.gppits.net/nieuws/red_bull_presenteert_rb13/

Check die neus! Bijzonder...
S-duct of toch wat anders?

Wat is de S duct?
Mijn gok is een nieuw type blown diffusor? Nieuwe vloeren, meer rubber perfect moment voor extra luchtversnelling daar.
Volgens mij het toenmalige concept onmogelijk gemaakt, door de reglementen qua uitlaatmonding aan te passen. Maar staat niet in de reglementen dat een
Versnelling van de luchtstroom in de diffusor niet zou mogen.

Sabai

#151
Ik denk dat het waarschijnlijk iets is om harder op het rechte eind te gaan. Althans daar was het sduct ook voor. In de bochten zal er te weinig versnelling zijn om meer grip te creƫren in de diffuser.
Mercedes en Ferrari hebben het ook trouwens.

Jozef

De S-duct om harder op het rechte stuk te gaan? ???

De S-duct schept lucht weg van onder de neus (of bij sommige teams aan de zijkant) omdat de vele aerodynamische oppervlakken (de vleugel, de ophanging van de vleugel, de neus) ervoor zorgen dat de lucht vertraagt en onhandelbaar wordt. Door de grenslaag (het verstoorde luchtlaagje dicht bij het aerodynamische oppervlak) weg te nemen door middel van de S-duct, wordt de boel opgeschoond. Daardoor kan de luchtstroom beter gecontroleerd en gebruikt worden aan de voorkant van de vloer.

Ben 90% zeker dat het gat in de neus van de Red Bull precies dezelfde functie heeft.

Sabai

#153
Citaat van: Jozef op 04 maart 2017 - 13:13:17
De S-duct om harder op het rechte stuk te gaan? ???

De S-duct schept lucht weg van onder de neus (of bij sommige teams aan de zijkant) omdat de vele aerodynamische oppervlakken (de vleugel, de ophanging van de vleugel, de neus) ervoor zorgen dat de lucht vertraagt en onhandelbaar wordt. Door de grenslaag (het verstoorde luchtlaagje dicht bij het aerodynamische oppervlak) weg te nemen door middel van de S-duct, wordt de boel opgeschoond. Daardoor kan de luchtstroom beter gecontroleerd en gebruikt worden aan de voorkant van de vloer.

Ben 90% zeker dat het gat in de neus van de Red Bull precies dezelfde functie heeft.

De vorige versie wel. Kan je je niet herinneren hoe button en Hamilton bij mc laren het destijds met de hand bedienden op het rechte eind. Button koos er toen zelfs voor op monza om met het s duct te rijden ipv de low drag wing. Dat pakte niet goed uit voor hem :-)

Maar je redenering is juist. Schone lucht is minder drag dus hogere topsnelheid

Jozef

S-duct, F-duct, andere letter van het alfabet en een totaal ander systeem. F-duct werd door McLaren uitgevonden in 2010 en verboden in 2011.

S-duct heeft helemaal niks met drag te maken.

Sabai

Citaat van: Jozef op 04 maart 2017 - 13:53:00
S-duct, F-duct, andere letter van het alfabet en een totaal ander systeem. F-duct werd door McLaren uitgevonden in 2010 en verboden in 2011.

S-duct heeft helemaal niks met drag te maken.
lol niet doorgehad

Matthijs

Opvallend dat nog niemand hier melding van heeft gemaakt:



Ik vind het leuk, van een uitermate saaie kleur naar in ieder geval een zeer opvallende!

Jozef

Ik vind roze een spuuglelijke kleur maar toch is de auto er mooier op geworden.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 14 maart 2017 - 17:37:06
Ik vind roze een spuuglelijke kleur maar toch is de auto er mooier op geworden.
misschien hebben ze dat wel bewust gedaan; eerst een zo lelijk mogelijke auto presenteren, zodat de roze livery als een welkome verbetering wordt gezien ;)  wel heel licht roze trouwens, ben benieuwd of dat niet veel verwarring op gaat leveren met de Williams zometeen.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 14 maart 2017 - 17:45:47
Citaat van: Jozef op 14 maart 2017 - 17:37:06
Ik vind roze een spuuglelijke kleur maar toch is de auto er mooier op geworden.
misschien hebben ze dat wel bewust gedaan; eerst een zo lelijk mogelijke auto presenteren, zodat de roze livery als een welkome verbetering wordt gezien ;)  wel heel licht roze trouwens, ben benieuwd of dat niet veel verwarring op gaat leveren met de Williams zometeen.
Hoezo zou er verwarring moeten ontstaan met Williams? Of denk je dat het roze op TV niet goed word weer gegeven?

Jozef

Het roze is natuurlijk erg licht, en Tuesday heeft nog een zwart-wit-tv. ;)

Tuesday

Citaat van: Jozef op 14 maart 2017 - 19:05:26
Het roze is natuurlijk erg licht, en Tuesday heeft nog een zwart-wit-tv. ;)
al 2 jaar niet meer hoor ;) ik vind m op de foto idd erg licht uitvallen, als dat op het circuit en op tv ook zo is en je ziet de auto's van iets verder af vraag ik me af of ze makkelijk te onderscheiden zijn. Beetje zoals dat een jaartje of tien geleden was met McLaren en Midland (?).

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 14 maart 2017 - 20:00:03
Citaat van: Jozef op 14 maart 2017 - 19:05:26
Het roze is natuurlijk erg licht, en Tuesday heeft nog een zwart-wit-tv. ;)
al 2 jaar niet meer hoor ;) ik vind m op de foto idd erg licht uitvallen, als dat op het circuit en op tv ook zo is en je ziet de auto's van iets verder af vraag ik me af of ze makkelijk te onderscheiden zijn. Beetje zoals dat een jaartje of tien geleden was met McLaren en Midland (?).
De overeenkomsten met Midland en Mclaren was dat ze veel meer gelijk kleurige kleuren hadden. Het roze is denk ik duidelijk genoeg om makkelijk het verschil te zien.

Bart VD

Volgens insiders zou Force India bij de sponsordeal ook gedwongen de piloten moeten vervangen.  Als vervangers worden Barbie Mattel en Ken Strandjeannet getipt.
This space for rent

Mickey

Heb niks tegen homo's hoor, maar vind 't eigenlijk te gay voor woorden.  ;D