Rosberg stopt!!!

Gestart door Robbert65, 02 december 2016 - 14:46:06

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Hoop toch ook niet dat Massa terug keert...

Als ik Williams was zou ik kiezen voor jong bloed, dat gaat toch opvallend vaak goed.
Geef desnoods een Nasr anders een kans bij Williams.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Williams lijkt echt voor Massa te gaan en heeft hem 6 miljoen euro geboden om zijn pensioen een jaar uit te stellen:

https://www.reddit.com/r/formula1/comments/5iu6x2/williams_offers_6_millions_to_massa_for_one_more/

Tsja, het verbaast mij niks. Williams kiest al jaren voor behouden rijders en neemt geen enkel risico. Ik heb hun rijderskeuze reeds eerder als kleurloos bestempeld. Ik denk dat het Williams goed doet om mannen als Pérez en Sainz aan zich te verbinden. Dat is toekomstmuziek. Bottas niet.

Matthijs

Citaat van: Wings op 19 december 2016 - 09:08:54
Williams lijkt echt voor Massa te gaan en heeft hem 6 miljoen euro geboden om zijn pensioen een jaar uit te stellen:

https://www.reddit.com/r/formula1/comments/5iu6x2/williams_offers_6_millions_to_massa_for_one_more/

Tsja, het verbaast mij niks. Williams kiest al jaren voor behouden rijders en neemt geen enkel risico. Ik heb hun rijderskeuze reeds eerder als kleurloos bestempeld. Ik denk dat het Williams goed doet om mannen als Pérez en Sainz aan zich te verbinden. Dat is toekomstmuziek. Bottas niet.
De vraag is of Pérez en Sainz zich wel (voor langere tijd) aan Williams willen verbinden. Hun ambitie is hoger dan regelmatig punten sprokkelen.

Wings

Podia en overwinningen vind ik een prima gezamenlijk doel. Verder denk ik niet dat Force India de carrière van Pérez veel meer boost kan geven dan Williams dat kan.

Matthijs

Williams heeft in 2014 optimaal geprofiteerd van de nieuwe regelgeving maar is daarna weer teruggezakt, zonder dat er concrete vooruitzichten zijn op een opleving. Ik heb geen reden om aan te nemen dat ze in 2017 voor de overwinningen strijden.

Wings

En je denkt dat het bij Force India wel kan? Ik betwijfel bovendien of de vooruitzichten bij Force India veelbelovend zijn gezien de financiële situatie en problemen van Vijay Mallya. Dat ze überhaupt nog bestaan vind ik een Godswonder. Bij Red Bull, Mercedes, Ferrari en McLaren was de boel dichtgetimmerd. Dus ja dan lijkt mij Williams de beste keuze binnen zijn mogelijkheden.

Matthijs

De keuze tussen Force India en Williams vind ik lood om oud ijzer. Wat ik meer bedoel is dat Pérez nog steeds aast op een topstoeltje. Dan ga je je wellicht niet voor meerdere jaren verbinden aan Williams. Idem voor Sainz.

Wings

Daarmee ben ik het oneens. Williams bezit over meer ervaring en potentie om succesvol te zijn dan Force India. Daarnaast verkeert Williams in een financieel gezonde situatie. Bij Force India is dat beeld wat troebel. Verder heb ik het niet gehad over een meerjarige deal. Ik weet niet of Pérez per definitie nee zou zeggen tegen Williams als Williams de langer termijn plannen had gepresenteerd. Eén daarvan is wellicht het aanstellen van Paddy Lowe en wie weet wat Williams nog meer in petto heeft. Verder vraag ik mij bij welk topteam Pérez dan terecht zou moeten kunnen? Bij Red Bull en Mercedes was de boel dichtgetimmerd tot en met 2018-2019, McLaren heeft Pérez destijds de keien opgejaagd en Ferrari is duidelijk niet geïnteresseerd in zijn diensten.

Matthijs

We gaan het zien in 2017. Ik zie bij Williams niet meer potentie om succesvol te zijn dan bij Force India. Ervaring om vooraan te rijden wel, maar die ervaring dateert alweer van bijna 15 jaar geleden.

Jozef

Williams heeft net 20 miljoen opgestreken van Stroll en is een gezond bedrijf dat zich uit het dal van 5-10 jaar geleden heeft weten hijsen. Ik denk dat dit meer stabiliteit biedt dan Force India.

Het punt is dat stabiliteit niet is waar Pérez naar op zoek is. Ik weet ook niet waar Wings het op baseert dat Mercedes dichtgetimmerd is tot 2018-19 of dat Ferrari geen interesse heeft in Pérez. Volgens mij hebben ze nog met geen woord gerept over opvolging van Räikkönen en is alles dus nog mogelijk (met Sainz, Grosjean en Pérez als grootste kanshebbers, lijkt me).

Wings

Mercedes heeft Rosberg en Hamilton tot en met 2018 gecontracteerd. Verstappen en Ricciardo tot en met 2019 en 2018. Sergio maakte in het verleden deel uit van het talentenprogramma van Ferrari en wordt sinds 2012 aan Ferrari gelinkt. In 2012 prevaleerde Ferrari Massa boven Pérez en in 2013 en 2016 de Fin, Räikkönen. Ik denk dat het ergens stopt. Ferrari heeft in 2012 en in 2013 anderen verkozen boven de Mexicaan en ook na dit seizoen behouden ze Kimi. Overduidelijk dat ze daar niet zitten te wachten op Pérez.

max1102

Citaat van: Wings op 19 december 2016 - 15:48:25
Mercedes heeft Rosberg en Hamilton tot en met 2018 gecontracteerd. Verstappen en Ricciardo tot en met 2019 en 2018. Sergio maakte in het verleden deel uit van het talentenprogramma van Ferrari en wordt sinds 2012 aan Ferrari gelinkt. In 2012 prevaleerde Ferrari Massa boven Pérez en in 2013 en 2016 de Fin, Räikkönen. Ik denk dat het ergens stopt. Ferrari heeft in 2012 en in 2013 anderen verkozen boven de Mexicaan en ook na dit seizoen behouden ze Kimi. Overduidelijk dat ze daar niet zitten te wachten op Pérez.
Volgens mij hebben ze Ricciardo's contract ook tot en met 2019 verlengt (zoiets las ik vlak na de komst van Verstappen) dus die komt voorlopig ook niet vrij. Ik denk dat als Perez volgend jaar weer een goed seizoen heeft dat hij best wel eens naar Ferrari kan gaan, wie anders? Grosjean laat het niet echt zien en Sainz is nog maar de vraag of hij volgend jaar Kvyat de baas kan blijven. het valt me ook tegen dat we de naam van Perez niet gehoord hebben bij Mercedes?! Natuurlijk heeft zijn 2013 seizoen bij McLaren niet geholpen maar hij is nu toch goed/constant bezig

Wings

Ik heb geen idee. Ik had gehoopt dat Pérez na dit seizoen onderdak zou vinden bij Ferrari. Maar kennelijk wil het niet lukken en zoals je zelf al aangeeft is hij ook nu niet in beeld bij Mercedes. Kennelijk overschat ik de Mexicaan. Williams zou zo slecht nog niet zijn. Daar kan hij het wel een paar jaar uithouden en wie weet, succesvol zijn.

max1102

Citaat van: Wings op 19 december 2016 - 16:02:29
Ik heb geen idee. Ik had gehoopt dat Pérez na dit seizoen onderdak zou vinden bij Ferrari. Maar kennelijk wil het niet lukken en zoals je zelf al aangeeft is hij ook nu niet in beeld bij Mercedes. Kennelijk overschat ik de Mexicaan. Williams zou zo slecht nog niet zijn. Daar kan hij het wel een paar jaar uithouden en wie weet, succesvol zijn.

Blijkbaar overschat ik hem ook dan :p, maar Williams heb ik totaal geen vertrouwen in voor volgend jaar dus ik denk dat het op dit moment beter is om bij Force India te blijven en volgend jaar dan toch naar Ferrari (als ze hem willen) en anders misschien toch Renault te gaan?

Wings

Van mij mag-ie naar Ferrari hoor. Ik juich het toe. Ik denk dat de komst van Pérez het Verstappen-effect genereert. Ineens krijgt Vettel naast zich iemand die tot op het bot gemotiveerd is en momenteel in bloedvorm.