Rosberg stopt!!!

Gestart door Robbert65, 02 december 2016 - 14:46:06

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 06 december 2016 - 16:17:49
Waarom zou Mercedes een Young Drivers Program opzetten  als ze vervolgens Alonso begeren? Waarom Alonso begeren als je Wehrlein en Ocon hebt? Waarom een opleidingsprogramma als je die gasten vervolgens geen kans geeft? Waarom niet een voorbeeld nemen aan Red Bull? Ze zijn toch niet gek?

En die enorme stroom berichten dat Bottas een kans maakt houden maar aan. Ben ik nou gek? Ik waag me sinds de overstap van Verstappen naar RBR niet maar aan uitgesproken meningen over dit soort zaken, maar allemachtig, Bottas naar Mercedes als je Ocon en Wehrlein in de wachtkamer hebt... Wat win je? Ervaring heeft Hamilton al. Wehrlein kan er echt wel wat van, dat hebben we wel gezien dit jaar. Ocon lijkt zelfs nog een graadje beter, hoewel hij maar een half seizoen in F1 reed, moeilijker te beoordelen. Is Bottas een betere rijder dan eender welke uit de eigen stal?

Bottas gaat ook een veel hoger salaris vragen. Wehrlein kun je gewoon een jaar inzetten met een verlengoptie. isniemoeilijk....

Met alle respect maar Ocon en Wehrlein is wel een andere klasse dan Alonso  ;)
Met Alonso en Hamilton heb je een van de sterkte line-ups van het veld, bewezen coureurs.

Wehrlein heeft wat leuke dingen laten zien maar was in de kwalificatie nauwelijks sneller dan Rio Haryanto. Ocon komt net kijken.
Kunnen zij de druk bij een topteam aan? Tweevoudig wereldkampioen Alonso heeft zich al bewezen.

Bottas heeft ook meer ervaring dan Wehrlein en Ocons samen. En Bottas heeft Toto Wolff als manager. Dat stamt nog uit de tijd dat Wolff aandeelhouders was van Williams, Wolff is wel fan van Bottas.

Vergeet ook niet dat Alonso persoonlijke sponsoring heeft, Santander bijv. Deze bedrijven hebben in het verleden ook de teams van Alonso gesponsord. Dit gaat ook miljoenen.
Dit kunnen de salariskosten voor Mercedes drukken. En ik weet niet Alonso erin zit, maar wellicht wil hij wel voor minder geld in een topauto rijden? Kan me voorstellen dat hij als tweevoudig wereldkampioen het achter - en middenveld zat is.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Het zou wel wat wezen zeg, Alonso en Hamilton in één team. En Fernando is wel een tandje beter dan Rosberg... Nou, maar kijken wat Plav er vrijdag van zegt  ;D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Citaat van: Tuesday op 06 december 2016 - 16:23:40
Citaat van: Robbert65 op 06 december 2016 - 16:17:49
Waarom zou Mercedes een Young Drivers Program opzetten  als ze vervolgens Alonso begeren? Waarom Alonso begeren als je Wehrlein en Ocon hebt? Waarom een opleidingsprogramma als je die gasten vervolgens geen kans geeft? Waarom niet een voorbeeld nemen aan Red Bull? Ze zijn toch niet gek?

En die enorme stroom berichten dat Bottas een kans maakt houden maar aan. Ben ik nou gek? Ik waag me sinds de overstap van Verstappen naar RBR niet maar aan uitgesproken meningen over dit soort zaken, maar allemachtig, Bottas naar Mercedes als je Ocon en Wehrlein in de wachtkamer hebt... Wat win je? Ervaring heeft Hamilton al. Wehrlein kan er echt wel wat van, dat hebben we wel gezien dit jaar. Ocon lijkt zelfs nog een graadje beter, hoewel hij maar een half seizoen in F1 reed, moeilijker te beoordelen. Is Bottas een betere rijder dan eender welke uit de eigen stal?

Bottas gaat ook een veel hoger salaris vragen. Wehrlein kun je gewoon een jaar inzetten met een verlengoptie. isniemoeilijk....
dan moeten ze er wel klaar voor zijn. En het is heel simpel, Mercedes moet gewoon voor de beste line up gaan. Voor geld besparen moet je niet in de F1 zijn. Wehrlein in een Mercedes zou eigenlijk belachelijk zijn.

Sorry maar waarom is dit belachelijk? Hij heeft een jaar F1-ervaring waarin hij niets verkeerd heeft gedaan. Hij zit al jaren in de Mercedes-familie. Hij heeft verschillende keren met een auto van Mercedes gereden tijdens testsessies. Hij heeft consistent gepresteerd. Dus waarom zou hij niet klaar zijn voor een rol als tweede rijder bij Mercedes? ???

Tuesday

Citaat van: Jozef op 06 december 2016 - 18:52:25
Citaat van: Tuesday op 06 december 2016 - 16:23:40
Citaat van: Robbert65 op 06 december 2016 - 16:17:49
Waarom zou Mercedes een Young Drivers Program opzetten  als ze vervolgens Alonso begeren? Waarom Alonso begeren als je Wehrlein en Ocon hebt? Waarom een opleidingsprogramma als je die gasten vervolgens geen kans geeft? Waarom niet een voorbeeld nemen aan Red Bull? Ze zijn toch niet gek?

En die enorme stroom berichten dat Bottas een kans maakt houden maar aan. Ben ik nou gek? Ik waag me sinds de overstap van Verstappen naar RBR niet maar aan uitgesproken meningen over dit soort zaken, maar allemachtig, Bottas naar Mercedes als je Ocon en Wehrlein in de wachtkamer hebt... Wat win je? Ervaring heeft Hamilton al. Wehrlein kan er echt wel wat van, dat hebben we wel gezien dit jaar. Ocon lijkt zelfs nog een graadje beter, hoewel hij maar een half seizoen in F1 reed, moeilijker te beoordelen. Is Bottas een betere rijder dan eender welke uit de eigen stal?

Bottas gaat ook een veel hoger salaris vragen. Wehrlein kun je gewoon een jaar inzetten met een verlengoptie. isniemoeilijk....
dan moeten ze er wel klaar voor zijn. En het is heel simpel, Mercedes moet gewoon voor de beste line up gaan. Voor geld besparen moet je niet in de F1 zijn. Wehrlein in een Mercedes zou eigenlijk belachelijk zijn.

Sorry maar waarom is dit belachelijk? Hij heeft een jaar F1-ervaring waarin hij niets verkeerd heeft gedaan. Hij zit al jaren in de Mercedes-familie. Hij heeft verschillende keren met een auto van Mercedes gereden tijdens testsessies. Hij heeft consistent gepresteerd. Dus waarom zou hij niet klaar zijn voor een rol als tweede rijder bij Mercedes? ???
nou, volgens mij zeg je het nu zelf al. Ik vind dit nl absoluut geen overtuigend lijstje voor een coureur waarmee je om het WCC wilt strijden. Eén jaar ervaring in de achterhoede, lastig te beoordelen wegens matige teamgenoot en eentje die halverwege instapte en hem de laatste wedstrijden de baas was. Jaren in de Mercedes familie vind ik niet meer dan mooi meegenomen al kan dat ook tegen hem spreken (waarom is hij bv niet doorgeschoven naar FI). Het is een enorm risico en afgezien van dat het de goedkoopste optie is zie ik geen reden om hem dat stoeltje te geven.

Wings

Ik ben het eens met Tuesday. Als Mercedes plannen had om Wehrlein op termijn naar het hoofdteam te halen zou Mercedes niet Ocon naar Force India promoveren en Wehrlein laten zitten waar hij zit. Dilemma dus. Want nu de boel doorschuiven (Ocon naar Mercedes, Wehrlein naar Force India) is gewoon geen optie. Beiden vind ik goed maar nog niet zo ontwikkeld dat zij kunnen maximaliseren in een Mercedes. Dus het zou belachelijk zijn om Wehrlein te promoveren naar Mercedes zonder dat je hebt geprobeerd Alonso of Button aan je te verbinden. Ocon en Wehrlein laat je het afgesproken traject doorlopen. 

Mickey

Is er een soort 'sluitdatum'  waarop het team duidelijkheid moet geven over zijn rijders? Of gaat dit in het slechtste geval tot begin maart duren?

Wings


Robbert65

Citaat van: Mickey op 09 december 2016 - 11:57:34
Is er een soort 'sluitdatum'  waarop het team duidelijkheid moet geven over zijn rijders? Of gaat dit in het slechtste geval tot begin maart duren?
Volgens mij schrijven de teams per race hun rijders in en kan een rijder tot enkele minuten voor de race nog gewijzigd worden. In theorie kan een team iedere race twee nieuwe rijders inzetten volgens mij...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Citaat van: Robbert65 op 09 december 2016 - 15:10:55
Citaat van: Mickey op 09 december 2016 - 11:57:34
Is er een soort 'sluitdatum'  waarop het team duidelijkheid moet geven over zijn rijders? Of gaat dit in het slechtste geval tot begin maart duren?
Volgens mij schrijven de teams per race hun rijders in en kan een rijder tot enkele minuten voor de race nog gewijzigd worden. In theorie kan een team iedere race twee nieuwe rijders inzetten volgens mij...

Dat is niet helemaal waar, je moet je kwalificeren binnen 107% van de snelste tijd in Q1 om aan de race te mogen deelnemen. En die rondetijd staat op naam van de coureur, niet op naam van de auto. Geen kwalificatie = geen race. Tenzij in uitzonderlijke gevallen, bijvoorbeeld wanneer je auto in de kwali stuk gaat maar je wel in de vrije trainingen snel genoeg was (zoals Hamilton in China).

Edwin90

Bij mijn weten mag een team ook maar vier coureurs per seizoen inzetten.

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Citaat van: Wings op 09 december 2016 - 11:02:44
Ik ben het eens met Tuesday. Als Mercedes plannen had om Wehrlein op termijn naar het hoofdteam te halen zou Mercedes niet Ocon naar Force India promoveren en Wehrlein laten zitten waar hij zit. Dilemma dus. Want nu de boel doorschuiven (Ocon naar Mercedes, Wehrlein naar Force India) is gewoon geen optie. Beiden vind ik goed maar nog niet zo ontwikkeld dat zij kunnen maximaliseren in een Mercedes. Dus het zou belachelijk zijn om Wehrlein te promoveren naar Mercedes zonder dat je hebt geprobeerd Alonso of Button aan je te verbinden. Ocon en Wehrlein laat je het afgesproken traject doorlopen.

Inhoudelijk ben ik het met je eens maar ik heb er toch een dubbel gevoel bij als geen van die twee het wordt. Uiteindelijk heb je toch een opleidingsprogramma en stel Bottas wordt overgenomen of Alonso wordt losgeweekt, kun je zo weer drie jaar verder zijn voor een van de twee Mercedesplekken vrijkomt. Tegen die tijd kan het momentum van Ocon en Wehrlein alweer voorbij zijn. Ik zou persoonlijk niet weten wat daarom de beste keuze is, zowel vanuit het perspectief van Mercedes als vanuit perspectief van hun talenten.

Wings

Bottas en Button tekenen ook wel jaarcontracten. Daar gaat geen kans aan verloren.

Jozef

Dat betwijfel ik in het geval van Bottas heel erg, dat hij voor één jaar tekent. Het kan meteen zijn laatste jaar zijn. Ik begrijp niet helemaal waarom er zo veel over Bottas gepraat wordt. Is die echt beter dan Wehrlein of Ocon?

En hierboven zei iemand dat ze Wehrlein niet echt kunnen nemen want als ze hem wilden, hadden ze hem wel bij FI neergezet en niet Ocon. Maar de twee spreken elkaar niet tegen. Ik geloof best dat Ocon meer potentieel heeft dan Wehrlein. Daarom geef je hem dus de plek bij FI. Maar dat hij meer potentieel heeft, hoeft niet te betekenen dat hij nu al beter is. Laat staan in de Mercedes (waar Wehrlein veel meer mee heeft gereden dan Ocon). Er kan dus wel logica zitten in de redenering: op de korte termijn is Wehrlein beste keus, en Ocon komt misschien later wel.

Wings

Dat ik geen fan van Bottas ben heb ik nooit onder stoelen of banken gestoken. Ik begrijp geen eens dat Williams hem contracteert laat staan dat hij doorschiet naar een topteam. Daar hoort Bottas niet thuis, vind ik. Voor Bottas is dit het beste wat hem kan overkomen en natuurlijk tekent hij wel. Nog verder wegzakken bij Williams of misschien wel verslagen worden door Stroll is de strop van zijn carrière. Bij Mercedes kan er niks misgaan. Mercedes levert hem wellicht een auto waarmee hij successen kan behalen. Ik denk juist dat dit zijn carrière kan oprekken.

Wat Wehrlein betreft ben ik het niet helemaal eens. Pascal maakt toch al een behoorlijke tijd deel uit van de Mercedes-familie. Toch is het Ocon die promoveert. Dat zegt veel over hoe Mercedes denkt over Wehrlein. Kennelijk vindt Mercedes hem niet klaar -of niet goed genoeg- om te promoveren naar de subtop. Daarom is het wegvallen van Rosberg ook een serieus probleem. Mercedes heeft geen panklare oplossing. Bovendien heeft Lowe aangegeven dat zij iemand willen die de resultaten van Rosberg kan evenaren dus ik denk niet dat het de bedoeling is om een jonkie die stoel te schenken.