Rosberg stopt!!!

Gestart door Robbert65, 02 december 2016 - 14:46:06

« vorige - volgende »

Mickey


Matthijs

#121
Een grote naam heeft niet de voorkeur voor Wolff volgens eigen uitspraak:

http://www.motorsport.com/f1/news/wolff-not-keen-on-replacing-rosberg-with-big-name-driver-856691/

Maar ik vind zijn motivatie niet zo sterk: hij wil het de teams niet aandoen een grote naam bij hen weg te trekken. Ik zou zeggen, dat is juist de reden om het wél te doen. Maar de kans is ook aanwezig dat een Alonso of Vettel zorgt voor nog meer onrust tussen de rijders, iets waar ze in 2016 veel last van hadden.

Edit: misschien bedoelt Wolff dat Vettel en Alonso niet beschikbaar zijn omdat Ferrari en McLaren hen nooit zullen laten gaan.

Jammer dat Button (ogenschijnlijk) niet meer de drive heeft, want het zou volgens mij een ideale kandidaat zijn om 2017 door te komen (en dan in 2018 een grote naam aan te trekken).

Pancake Shield

Citaat van: Mickey op 05 december 2016 - 09:33:19
Nou, het spelletje is begonnen hoor. Vettel ontkent in alle toonaarden. :)

https://www.telesport.nl/artikel/75256/autosport/mercedes-kan-vettel-vergeten

Vettel heb ik eerlijk gezegd ook nooit als serieuze kandidaat gezien. Tuurlijk heeft hij het wel slecht bij Ferrari. Maar met de nieuwe reglementen aan de horizon, plus het feit dat Ferrari zijn Duitse kopman natuurlijk zelf nooit zal laten gaan, denk ik niet dat hij uberhaupt in de buurt van de shortlist van Mercedes gekomen is.

Citaat van: Matthijs op 05 december 2016 - 10:29:06
Een grote naam heeft niet de voorkeur voor Wolff volgens eigen uitspraak:

http://www.motorsport.com/f1/news/wolff-not-keen-on-replacing-rosberg-with-big-name-driver-856691/

Maar ik vind zijn motivatie niet zo sterk: hij wil het de teams niet aandoen een grote naam bij hen weg te trekken. Ik zou zeggen, dat is juist de reden om het wél te doen. Maar de kans is ook aanwezig dat een Alonso of Vettel zorgt voor nog meer onrust tussen de rijders, iets waar ze in 2016 veel last van hadden.

Edit: misschien bedoelt Wolff dat Vettel en Alonso niet beschikbaar zijn omdat Ferrari en McLaren hen nooit zullen laten gaan.

Jammer dat Button (ogenschijnlijk) niet meer de drive heeft, want het zou volgens mij een ideale kandidaat zijn om 2017 door te komen (en dan in 2018 een grote naam aan te trekken).

Ik denk dat Wolff zelf niet wil trekken aan vaste contracten, daar voor wat ik begrijp uit dat stuk heeft hij te veel respect voor de andere teams. Hij wil ze niet in de problemen brengen, net zoals Mercedes nu zit. Want wie hebben McLaren, Ferrari of Williams om zo een-twee-drie in die auto te stappen. Red Bull/Toro Rosso hebben Gasly natuurlijk aan de zijlijn staan dus dat is een wel iets ander verhaal. Vandaar dat de naam van Sainz (en misschien Kvyat) ook wel rondzingt. Maar ik denk toch dat als de teamleiding wil dat er een Alonso (of Bottas) komt, dat ze van hogeraf dat toch wel aansturen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Mickey

Dat denk ik ook, geen ruimte voor mededogen naar andere teams in deze business.

Tuesday

was Massa hier al genoemd??

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/220235/massa-stelt-zich-ook-beschikbaar-voor-mercedes

als je de comments onder het artikel leest lijken er ook best nog wel wat mensen te zijn die dit een goede en logische optie vinden.

Jozef

Hij zal wel op de longlist staan bij Mercedes. Maar bij elke optie denk ik weer: als ik Wehrlein als benchmark neem, waarom is dit dan beter? Daarbij zowel kijkend naar talent als naar kosten.

Dus, serieuze vraag: waarom zouden ze Massa verkiezen boven Wehrlein? Qua snelheid ontlopen ze elkaar waarschijnlijk niet zo veel, maar Wehrlein is wel goedkoper, heeft zijn nationaliteit mee en als het met hem meevalt dan is het een blijvertje. Massa zou sowieso maar voor een jaartje zijn.

Dat ze Ocon halen kunnen ze wel als betere optie zien, want die schatten ze hoger in. Als FI Wehrlein in plaats van Ocon krijgt, zullen ze er maar een paar miljoentjes bovenop vragen.

Ik zeg hiermee niet dat het per se Wehrlein wordt, maar hij is wel de lat waaraan alle andere mogelijkheden afgewogen moeten worden. En ik denk dus dat Wehrlein wel een betere optie is dan Massa.


Tuesday

tja, ik zou Massa geen eens overwegen. Als je al iets in die richting zoekt dan lijkt Button mij sowieso een betere optie en die zou bij mij ook al vrij laag op de lijst staan. Massa lijkt mij eerlijk gezegd een groter vraagteken dan een onervaren coureur als Wehlein of Ocon. Daarnaast zijn er nog een heel aantal coureurs zoals een Bottas of Perez die wel los te peuteren moeten zijn bij hun huidige teams. Maar ik zou toch eerst ff bij Alonso kijken en anders kiezen uit Ocon, Perez of eventueel zelfs Bottas. Mocht dat niet lukken of te duur worden dan kun je altijd nog terugvallen op Wehrlein, maar dat zou ook zeker niet mijn eerste keus zijn. Button zou ik bij nader inzien misschien tochook  nog wel willen overwegen, maar dan moet ie wel weer het heilige vuur hebben en niet zo uitgeblust rondrijden als de afgelopen maanden.

Mickey

Coureurs die afscheid hebben genomen, hebben dat niet voor niets. Het zou op zijn minst opportunistisch zijn om terug te komen voor een topauto. Mijns inziens is je intrinsieke motivatie dan toch altijd minder, dan als je zelf actief op een verbetering van je situatie hebt gejaagd. Als teambaas zou ik daar sowieso niet naar kijken, tenzij er geen betere opties zijn.

Pancake Shield

Volgens mij zegt Massa ook alleen: als ze bellen, zeg ik wel ja. Maar voor de rest houdt hij er zelf volgens mij niet eens serieus rekening mee. Overigens mocht Wolff zich aan zijn woord houden en alle contracten eren van de huidige teams, zijn er van het veld van 2016 maar vier opties over op dit moment: Wehrlein, Nasr, Guttierez en natuurlijk de vroeg gestopte Haryanto. De rest ligt allemaal al vast of is met pensioen. Daarvan lijkt Wehrlein mij de enige realistische optie. Maar ik kan mij toch niet voorstellen dat ze in ieder geval niet proberen om Alonso of iemand als hem los te weken.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Matthijs

Mercedes overweegt Alonso: http://www.motorsport.com/f1/news/mercedes-considering-alonso-as-rosberg-s-replacement-857232/

Maar het is wel een beetje tegenstrijdig bericht want er staat dit:

CitaatWhile Alonso has not been publicly ruled out, though, it is believed that the chief candidates for the seat remain Mercedes junior Pascal Wehrlein and Valtteri Bottas

CitaatOne thing Wolff is clear about, however, is that the team is searching for someone to slot in and race Hamilton wheel-to-wheel, rather than Mercedes finding a number two so it can throw all its weight behind Hamilton.

Tenzij ze verwachten dat Bottas of Wehrlein in staat zijn om Hamilton aan te kunnen in 2017 (verwacht ik niet), vind ik het een tegenstrijdige boodschap.

Robbert65

Ja, dat lijkt mij ook. Natuurlijk is dat in strijd met elkaar. Als ze een Hamiltongelijkwaardige rijder willen, zullen ze toch in de ordegrootte van Alonso, Ricciardo, Verstappen en euh...? moeten gaan shoppen. Ik denk: Zet Pascal even lekker voor een jaartje in die auto en dan zien we daarna wel weer verder. Misschien kan ie wel veel meer dan je denkt, misschien valt het wat tegen, maar dan kun je altijd nog een beter alternatief binnenhalen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Citaat van: Robbert65 op 06 december 2016 - 13:01:56
Ja, dat lijkt mij ook. Natuurlijk is dat in strijd met elkaar. Als ze een Hamiltongelijkwaardige rijder willen, zullen ze toch in de ordegrootte van Alonso, Ricciardo, Verstappen en euh...? moeten gaan shoppen. Ik denk: Zet Pascal even lekker voor een jaartje in die auto en dan zien we daarna wel weer verder. Misschien kan ie wel veel meer dan je denkt, misschien valt het wat tegen, maar dan kun je altijd nog een beter alternatief binnenhalen.

Helemaal wat ik ervan denk!

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 06 december 2016 - 13:01:56
Ja, dat lijkt mij ook. Natuurlijk is dat in strijd met elkaar. Als ze een Hamiltongelijkwaardige rijder willen, zullen ze toch in de ordegrootte van Alonso, Ricciardo, Verstappen en euh...? moeten gaan shoppen. Ik denk: Zet Pascal even lekker voor een jaartje in die auto en dan zien we daarna wel weer verder. Misschien kan ie wel veel meer dan je denkt, misschien valt het wat tegen, maar dan kun je altijd nog een beter alternatief binnenhalen.
pascal kun je er altijd nog inzetten. En wat heeft het voor zin om een onervaren coureur voor 1 jaar in te zetten? Als je 500 miljoen budget hebt ga je dat niet om zeep helpen door ergens anders een paar miljoen te besparen met een matige 2e rijder. Ik denk sowieso dat Bottas, Ocon en Perez gewoon betaalbare optie's zijn en dat Alonso dat wellicht ook is. Het lijkt me iig geen kwaad kunnen om dat contract eens goed te bekijken en te zien hoe graag Alonso zelf wil.

Jozef

Ik denk met name dat McLaren minstens een jaarsalaris van Alonso zal eisen als compensatie. Dan is de vraag of Mercedes dat ervoor over heeft. De zin van een onervaren coureur vastleggen voor één jaar, is dat er met het oog op 2018 veel meer mobiliteit zal zijn op de rijdersmarkt en dat er dan een topper vastgelegd kan worden zonder afkoopsommen of morele kwesties.

Maar de uitlatingen vanuit het Mercedes-kamp die ik vandaag lees, begin ik wel te geloven dat Alonso echt een heel serieuze optie aan het worden is. Paddy Lowe zegt dat het helemaal niet kristalhelder hoeft te zijn dat het Wehrlein wordt. Ik zou het niet slim vinden om zoiets te zeggen als je nog geen concrete stappen hebt gezet om iemand anders dan Wehrlein aan te stellen (want eigenlijk is het een motie van wantrouwen naar Wehrlein toe). Ik denk dat we dit dus heel serieus moeten nemen!

Tuesday

Citaat van: Jozef op 06 december 2016 - 14:12:20
Ik denk met name dat McLaren minstens een jaarsalaris van Alonso zal eisen als compensatie. Dan is de vraag of Mercedes dat ervoor over heeft. De zin van een onervaren coureur vastleggen voor één jaar, is dat er met het oog op 2018 veel meer mobiliteit zal zijn op de rijdersmarkt en dat er dan een topper vastgelegd kan worden zonder afkoopsommen of morele kwesties.

Maar de uitlatingen vanuit het Mercedes-kamp die ik vandaag lees, begin ik wel te geloven dat Alonso echt een heel serieuze optie aan het worden is. Paddy Lowe zegt dat het helemaal niet kristalhelder hoeft te zijn dat het Wehrlein wordt. Ik zou het niet slim vinden om zoiets te zeggen als je nog geen concrete stappen hebt gezet om iemand anders dan Wehrlein aan te stellen (want eigenlijk is het een motie van wantrouwen naar Wehrlein toe). Ik denk dat we dit dus heel serieus moeten nemen!
als je Alonso wilt moet je m nu halen en niet in 2018. Dat vind ik althans. Dat het allemaal een motie van wantrouwen is naar Wehrlein toe lijkt me duidelijk, maar dat was de transfer van Ocon naar FI ook al. En Wehrlein zal zelf toch ook wel begrijpen dat het wel een mega stap is van Manor naar  Mercedes. En de nadelen van iemand te vroeg doorschuiven hebben we bij RBR wel kunnen zien, het hele team zakte weg incl Ricciardo.