Rosberg stopt!!!

Gestart door Robbert65, 02 december 2016 - 14:46:06

« vorige - volgende »

Mickey

Citaat van: Wings op 04 december 2016 - 12:51:31
Ben ik volledig oneens en heel stiekem denk ik zelfs dat het feitelijk incorrect is. Mening: Mercedes verkeert nu in het stadium dat vruchten geplukt worden dus plaatsen zij rijders in de auto die maximaliseren. Coureurs klaarstomen voor het grote werk gebeurt bij Force India en Manor.  Feit: Mercedes gaf eerder te kennen dat als Rosberg niet bijtekent, Alonso een optie is. Bron. Mercedes koos eerder al voor het geplaveid pad. Ik denk dat Mercedes naarstig opzoek gaat naar een vervanger die zijn strepen verdiend heeft in de Formule 1 al zal dat geen makkelijke opgave worden omdat deze mannen reeds voorzien zijn. Lukt dat niet gaan ze voor plan B: Pascal Wehrlein. Verder denk ik dat het wel meevalt met het wennen aan het team en auto als een rijder daar een winter lang de tijd voor heeft. Bovendien wordt de situatie voor iedereen anders dus is het voordeel wat Hamilton wellicht heeft, beperkt.

In het artikel dat je aanhaalt was nog geen sprake van een acute situatie, waarbij vrijwel het hele veld al vastligt. Dat gaat dus wellicht minder goed op in de huidige situatie.

Mercedes verkeerde tot en met dit seizoen inderdaad in het stadium dat de vruchten geplukt werden. Of dat komend seizoen opnieuw zo is, is geen gegeven. En normaliter stoomt men klaar in de middenmoot ja, maar nu is er sprake van een scenario dat daar geen ruimte voor laat. Ze móeten iets en hebben niet veel tijd om de knoop door te hakken. Heel veel geld neerleggen voor Alonso, of investeren in Wehrlein. (Andere opties laat ik voor deze discussie even buiten beschouwing ). Als de auto van 2017 net zo dominant is als die van dit jaar, hebben ze aan een Wehrlein voldoende denk ik.



Tuesday

Citaat van: Jozef op 04 december 2016 - 13:15:39
Om even terug te komen op het opstappen van Rosberg zelf en niet op wie zijn vervanger wordt: ik vraag mij erg af hoe we hierop gaan terugblikken over 1, 2, 5 jaar.

De Britse kranten, doorgewinterde Hamilton-aanbidders, schrijven het vertrek van Rosberg toe aan de psychologische oorlogsvoering van Hamilton. Hamilton verloor de veldslag (de titel van 2016) maar won de oorlog, beweren ze. Nu is dat natuurlijk een gekleurde versie van de feiten en zelf geloof ik er ook echt in dat Rosberg graag meer tijd voor zijn vrouw en dochter wil. Maar toch ben ik ook geneigd om te denken dat als Rosberg dit jaar kampioen was geworden met, laat ons zeggen, Pascal Wehrlein als teamgenoot, dat hij dan niet was gestopt. Want als je leest wat hij zegt, dan is dat vooral dat hij zo moe wordt van de lange en harde strijd. En dat is toch te wijten aan Lewis.

Wat denken jullie, hoe groot is het aandeel van Hamilton in dit vertrek?
het is vooral de intense strijd geweest en daar heeft Hamilton natuurlijk alles mee te maken. We hebben na afloop van de wedstrijd kunnen zien hoe Rosberg er aantoe was, ik kan me best voorstellen dat ie dat niet nog eens op kan brengen. Dat van slag en oorlog vind ik wel complete onzin.

Wings

Citaat van: Mickey op 04 december 2016 - 13:27:11
In het artikel dat je aanhaalt was nog geen sprake van een acute situatie, waarbij vrijwel het hele veld al vastligt. Dat gaat dus wellicht minder goed op in de huidige situatie.

Dat is dus ook het probleem.

CitaatMercedes verkeerde tot en met dit seizoen inderdaad in het stadium dat de vruchten geplukt werden. Of dat komend seizoen opnieuw zo is, is geen gegeven. En normaliter stoomt men klaar in de middenmoot ja, maar nu is er sprake van een scenario dat daar geen ruimte voor laat. Ze móeten iets en hebben niet veel tijd om de knoop door te hakken. Heel veel geld neerleggen voor Alonso, of investeren in Wehrlein. (Andere opties laat ik voor deze discussie even buiten beschouwing ). Als de auto van 2017 net zo dominant is als die van dit jaar, hebben ze aan een Wehrlein voldoende denk ik.

Maar wat nu als ze niet meer domineren maar nog wel voor titels kunnen strijden? Daarom dat Mercedes ook Rosberg heeft verlengd en Alonso overwoog.



Pancake Shield

Citaat van: Jozef op 04 december 2016 - 13:15:39
Om even terug te komen op het opstappen van Rosberg zelf en niet op wie zijn vervanger wordt: ik vraag mij erg af hoe we hierop gaan terugblikken over 1, 2, 5 jaar.

De Britse kranten, doorgewinterde Hamilton-aanbidders, schrijven het vertrek van Rosberg toe aan de psychologische oorlogsvoering van Hamilton. Hamilton verloor de veldslag (de titel van 2016) maar won de oorlog, beweren ze. Nu is dat natuurlijk een gekleurde versie van de feiten en zelf geloof ik er ook echt in dat Rosberg graag meer tijd voor zijn vrouw en dochter wil. Maar toch ben ik ook geneigd om te denken dat als Rosberg dit jaar kampioen was geworden met, laat ons zeggen, Pascal Wehrlein als teamgenoot, dat hij dan niet was gestopt. Want als je leest wat hij zegt, dan is dat vooral dat hij zo moe wordt van de lange en harde strijd. En dat is toch te wijten aan Lewis.

Wat denken jullie, hoe groot is het aandeel van Hamilton in dit vertrek?

Ik denk dat dit iets is wat al speelt sinds botsing in Spa twee jaar geleden. Daar is iets gebeurd wat noch Hamilton noch Rosberg noch de Mercedes-teamleiding verwacht had. Daar is destijds iets afgesproken, wij weten niet wat, ik ben ook benieuwd of we dat ooit te weten komen. En stiekem hoop ik ook dat Rosberg zijn tijd nu gaat besteden aan het schrijven van een boek en dan ook de volle waarheid.

Ik ben er 100% van overtuigd dat wat er de afgelopen jaren allemaal gebeurd is ook zwaar gewogen heeft op Rosberg en nu hij na dit jaar met alle aanvaringen en botsingen met Hamilton dat hij er buiten het feit dat hij voor zijn familie kan zorgen, ook helemaal genoeg van heeft. De interne beslissingen zijn ook gemaakt en daar is ook redelijk wat psychologie bij komen kijken denk ik. Hamilton die daar de druk heeft uitgevoerd etc.

Maar buiten dat hoop ik ook vooral dat Rosberg na zijn vertrek ook gewoon niet meer op social media gekeken heeft. Sommige mensen zijn echt genadeloos, verschrikkelijk tuig. Niet alleen door Rosberg zelf aan te vallen, maar ook zijn familie e.d. En als ik daar dan naar kijk, dan denk ik dat zoiets misschien ook wel meespeelt.

Over de opvolger van Rosberg nog een dingetje en dan met name richting het 'aanpassen' bij het team. Vraag aan iemand in het F1-paddock wie de beste coureur van dit moment is en het grootste deel zal Alonso zeggen. Niet Hamilton, niet Vettel. Alonso. Alonso moet naar mijn weten ook in staat zijn om een team naar zijn hand te zetten en heeft dus zelfs al zit Hamilton daar al langer ook in staat zijn om gewoon daar overheen te kunnen stappen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jozef

Citaat van: Pancake Shield op 04 december 2016 - 14:05:58
Over de opvolger van Rosberg nog een dingetje en dan met name richting het 'aanpassen' bij het team. Vraag aan iemand in het F1-paddock wie de beste coureur van dit moment is en het grootste deel zal Alonso zeggen. Niet Hamilton, niet Vettel. Alonso. Alonso moet naar mijn weten ook in staat zijn om een team naar zijn hand te zetten en heeft dus zelfs al zit Hamilton daar al langer ook in staat zijn om gewoon daar overheen te kunnen stappen.
Oh ja? http://www.autosport.com/news/report.php/id/127328/?_ga=1.27261885.1416226119.1455849636

Ik vind Alonso de meest overschatte coureur van de laatste 15 jaar, maar dat is dan weer mijn mening. ;D

Sabai

Citaat van: Jozef op 04 december 2016 - 14:09:09
Citaat van: Pancake Shield op 04 december 2016 - 14:05:58
Over de opvolger van Rosberg nog een dingetje en dan met name richting het 'aanpassen' bij het team. Vraag aan iemand in het F1-paddock wie de beste coureur van dit moment is en het grootste deel zal Alonso zeggen. Niet Hamilton, niet Vettel. Alonso. Alonso moet naar mijn weten ook in staat zijn om een team naar zijn hand te zetten en heeft dus zelfs al zit Hamilton daar al langer ook in staat zijn om gewoon daar overheen te kunnen stappen.
Oh ja? http://www.autosport.com/news/report.php/id/127328/?_ga=1.27261885.1416226119.1455849636

Ik vind Alonso de meest overschatte coureur van de laatste 15 jaar, maar dat is dan weer mijn mening. ;D

Ik deel die mening. Vind het vooral een matige qualifyer. Wel een goede racer maar vind lewis max en Ricciardo een stuk beter .

Robbert65

#112
Citaat van: Wings op 04 december 2016 - 12:12:04
Als je zo stellig roept dat hij voor geen 100-miljoen naar Mercedes verkast verwacht ik inderdaad wel meer dan wat conclusies. Je deed het overkomen als voldongen feit. Vandaar ook de vraag of je iets gezien en gelezen hebt wat aan mijn ogen is ontgaan. Verder geloof ik ook dat Button zich had neergelegd bij de situatie en wist (of weet) dat zich geen kans meer zal voordoen maar als die kans nu wel opdoemt verandert dat de boel. Ik denk niet dat de vraag is of Button races wilt winnen en wilt strijden om het kampioenschap maar of Mercedes Button wilt als vervanger voor Rosberg.

Even off topic: Ik hou me tegenwoordig nogal bezig met Nederlands, is nodig als je schrijft. Voor mij tenminste. Hard nodig. Ik las net deze post nog eens goed en ik zag dat je willen vervoegde zoals je lopen vervoegd en ik ging verdraaid nog aan toe twijfelen: doe ik dat nou altijd fout? Even opgezocht:

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/384/hij_wilt_wil/

Edit: tekst die erbij hoorde toegevoegd. Weggevallen door onhandig doen op telefoon. Posten op de telefoon is geen goed idee...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Citaat van: Wings op 04 december 2016 - 13:40:26
Citaat van: Mickey op 04 december 2016 - 13:27:11
In het artikel dat je aanhaalt was nog geen sprake van een acute situatie, waarbij vrijwel het hele veld al vastligt. Dat gaat dus wellicht minder goed op in de huidige situatie.

Dat is dus ook het probleem.

CitaatMercedes verkeerde tot en met dit seizoen inderdaad in het stadium dat de vruchten geplukt werden. Of dat komend seizoen opnieuw zo is, is geen gegeven. En normaliter stoomt men klaar in de middenmoot ja, maar nu is er sprake van een scenario dat daar geen ruimte voor laat. Ze móeten iets en hebben niet veel tijd om de knoop door te hakken. Heel veel geld neerleggen voor Alonso, of investeren in Wehrlein. (Andere opties laat ik voor deze discussie even buiten beschouwing ). Als de auto van 2017 net zo dominant is als die van dit jaar, hebben ze aan een Wehrlein voldoende denk ik.

Maar wat nu als ze niet meer domineren maar nog wel voor titels kunnen strijden? Daarom dat Mercedes ook Rosberg heeft verlengd en Alonso overwoog.

Daar heb je een punt. Dat Alonso nog net het verschil maakt. Ik zou alleen toch liever een verbintenis aangaan met een coureur voor langere tijd, juist nu de boel op de schop gaat. Een jonge hond zal zich denk ik makkelijker aanpassen en soepeler bewegen in die dynamiek. En dat dan onder de vleugels van je ace Hamilton. Kan Hamilton zich ongestoord richten op het kampioenschap, zonder de stress van concurreren met je min of meer gelijkwaardige teamgenoot.

Wings

Ik snap je gedachtegang maar deel hem niet. Mercedes verkeert in het stadium dat de rijders er moeten zijn en moeten pieken. Daarbij kruipt Red Bull langzaam naar Mercedes toe, bemoeit Newey zich weer met de auto en komt Renault met een compleet nieuwe motor. Het ziet er naar uit dat Red Bull goed beslagen ten ijs komt. Als Red Bull terrein wint kan het zelfs essentieel zijn dat de teamgenoot van Hamilton hem pusht en instaat is de Red Bulls te verslaan. Mercedes koos natuurlijk heel bewust voor Rosberg en Alonso als optie.

Arthur

#115
Citaat van: Robbert65 op 04 december 2016 - 14:23:51
Citaat van: Wings op 04 december 2016 - 12:12:04
Als je zo stellig roept dat hij voor geen 100-miljoen naar Mercedes verkast verwacht ik inderdaad wel meer dan wat conclusies. Je deed het overkomen als voldongen feit. Vandaar ook de vraag of je iets gezien en gelezen hebt wat aan mijn ogen is ontgaan. Verder geloof ik ook dat Button zich had neergelegd bij de situatie en wist (of weet) dat zich geen kans meer zal voordoen maar als die kans nu wel opdoemt verandert dat de boel. Ik denk niet dat de vraag is of Button races wilt winnen en wilt strijden om het kampioenschap maar of Mercedes Button wilt als vervanger voor Rosberg.

Even off topic: Ik hou me tegenwoordig nogal bezig met Nederlands, is nodig als je schrijft. Voor mij tenminste. Hard nodig. Ik las net deze post nog eens goed en ik zag dat je willen vervoegde zoals je lopen vervoegt en ik ging verdraaid nog aan toe twijfelen: doe ik dat nou altijd fout? Even opgezocht:

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/384/hij_wilt_wil/

Edit: tekst die erbij hoorde toegevoegd. Weggevallen door onhandig doen op telefoon. Posten op de telefoon is geen goed idee...

Dan moet je ook: ik HOUD van schrijven en niet hou van. Het is ook niet: ik wou maar: ik wilde
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

Citaat van: Arthur op 04 december 2016 - 20:34:26
Citaat van: Robbert65 op 04 december 2016 - 14:23:51
Citaat van: Wings op 04 december 2016 - 12:12:04
Als je zo stellig roept dat hij voor geen 100-miljoen naar Mercedes verkast verwacht ik inderdaad wel meer dan wat conclusies. Je deed het overkomen als voldongen feit. Vandaar ook de vraag of je iets gezien en gelezen hebt wat aan mijn ogen is ontgaan. Verder geloof ik ook dat Button zich had neergelegd bij de situatie en wist (of weet) dat zich geen kans meer zal voordoen maar als die kans nu wel opdoemt verandert dat de boel. Ik denk niet dat de vraag is of Button races wilt winnen en wilt strijden om het kampioenschap maar of Mercedes Button wilt als vervanger voor Rosberg.

Even off topic: Ik hou me tegenwoordig nogal bezig met Nederlands, is nodig als je schrijft. Voor mij tenminste. Hard nodig. Ik las net deze post nog eens goed en ik zag dat je willen vervoegde zoals je lopen vervoegt en ik ging verdraaid nog aan toe twijfelen: doe ik dat nou altijd fout? Even opgezocht:

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/384/hij_wilt_wil/

Edit: tekst die erbij hoorde toegevoegd. Weggevallen door onhandig doen op telefoon. Posten op de telefoon is geen goed idee...

Dan moet je ook: ik HOUD van schrijven en niet hou van. Het is ook niet: ik wou maar: ik wilde

Jaja, het was een stomme post , ik weet het... :-[
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Citaat van: Arthur op 04 december 2016 - 20:34:26
Citaat van: Robbert65 op 04 december 2016 - 14:23:51
Citaat van: Wings op 04 december 2016 - 12:12:04
Als je zo stellig roept dat hij voor geen 100-miljoen naar Mercedes verkast verwacht ik inderdaad wel meer dan wat conclusies. Je deed het overkomen als voldongen feit. Vandaar ook de vraag of je iets gezien en gelezen hebt wat aan mijn ogen is ontgaan. Verder geloof ik ook dat Button zich had neergelegd bij de situatie en wist (of weet) dat zich geen kans meer zal voordoen maar als die kans nu wel opdoemt verandert dat de boel. Ik denk niet dat de vraag is of Button races wilt winnen en wilt strijden om het kampioenschap maar of Mercedes Button wilt als vervanger voor Rosberg.

Even off topic: Ik hou me tegenwoordig nogal bezig met Nederlands, is nodig als je schrijft. Voor mij tenminste. Hard nodig. Ik las net deze post nog eens goed en ik zag dat je willen vervoegde zoals je lopen vervoegt en ik ging verdraaid nog aan toe twijfelen: doe ik dat nou altijd fout? Even opgezocht:

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/384/hij_wilt_wil/

Edit: tekst die erbij hoorde toegevoegd. Weggevallen door onhandig doen op telefoon. Posten op de telefoon is geen goed idee...

Dan moet je ook: ik HOUD van schrijven en niet hou van. Het is ook niet: ik wou maar: ik wilde

Twee keer fout, die vormen staan gelijk aan elkaar. "Ik houd" is erg formeel en "ik wilde"... naar mijn gevoel is dat erg fout maar officieel wordt het wel als correct gezien.

Arthur

Erg formeel? Schrijf- en spreektaal wellicht? En over: ik wilde snap ik niet wat daar nu fout aan kan zijn.....????
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

'Houd' is de correcte vervoeging waar 'hou' niet meer is dan spreektaal. Geldt ook voor het werkwoord willen: 'wilde' is de vervoeging, 'wou' wat veel mensen ervan in de spreektaal ervan maken.