Rosberg stopt!!!

Gestart door Robbert65, 02 december 2016 - 14:46:06

« vorige - volgende »

Sabai

Citaat van: Jozef op 03 december 2016 - 19:02:34
Citaat van: Wings op 03 december 2016 - 14:33:18
@Tuesday: Ik geloof best dat de sabbatical in goed overleg is overeengekomen net als hoe dit wereldkundig wordt gemaakt maar kan me niet geheel van de indruk onttrekken dat McLaren dit heeft gestimuleerd. Button gaat geen eeuwen mee, rondom Alonso is er onzekerheid (Alonso heeft zijn vertrek min of meer aangekondigd, al kan dat veranderen als hij naar Mercedes gaat) en er staat talent te trappelen dat al veel te lang op de reservebank zit. Button stopt ook niet met racen maar krijgt een andere rol binnen het team en blijft nauw betrokken bij de ontwikkeling van de auto. Dat klinkt niet als iemand die klaar is met racen. En laten we niet vergeten dat als Mercedes Button benadert er een optie C is. Een keuzemogelijkheid die er eerder niet was. Ik zeg overigens niet dat het zo is alleen ontgaat het mij waarom Jozef schrijft dat hij voor geen honderd miljoen naar Mercedes verkast.

Laatste persconferentie en interviews gezien met Button? Daar sprak gewoon een persoon die met zijn hele lijf en leden berust heeft in zijn besluit om de helm aan de haak te hangen. Hij ademde gelukzaligheid. Helemaal klaar voor de zijlijn, en helemaal klaar voor een minder hectisch leven. Nee, die zien we in 2017 niet aan de start verschijnen en al helemáál niet bij een ander team dan McLaren.

Button gaat denk ik net als coulthard een rol als ambassadeur van de F1 worden en een beetje presenteren op tv. Althans daar vind ik hem uitermate geschikt voor.

JS JTD

Ook moeten we Raikkonen misschien niet te snel uitvlakken... Je ziet zijn naam amper vallen in de discussies, maar hij is wellicht makkelijker los te weken bij Ferrari dan een Vettel. En hij heeft afgelopen jaar bewezen nog altijd uit het juiste racehout gesneden te zijn.
Zijn gaatje kan dan worden opgevuld door Carlos Sainz, en hij weer door Pierre Gasly. ;)

Mickey

Bij Alonso en Raikonen heb ik het idee dat ze dichter tegen retirement aan zitten dan Vettel. Ze kunnen nog wel, maar niet voor de langere termijn denk ik. Dat gezegd hebbende, denk ik dat ze ook naar de toekomst zullen kijken en een rijder willen klaarstomen, die een seizoen of vijf uitdaging ziet bij ze. Dus zou ik toch mijn geld zetten op Wehrlein.

Wings

Het is geen onlogische gedachte alleen ook niet het plan. Of daar nu Rosberg zit tot en met 2018 of Button / Alonso, wat maakt het uit voor het korte termijn?

Wings

Citaat van: Jozef op 03 december 2016 - 19:02:34
Laatste persconferentie en interviews gezien met Button? Daar sprak gewoon een persoon die met zijn hele lijf en leden berust heeft in zijn besluit om de helm aan de haak te hangen. Hij ademde gelukzaligheid. Helemaal klaar voor de zijlijn, en helemaal klaar voor een minder hectisch leven. Nee, die zien we in 2017 niet aan de start verschijnen en al helemáál niet bij een ander team dan McLaren.

Is mij niet opgevallen nee. Verder dacht ik dat je info hebt waarover ik niet beschik maar niet dus. We zullen het wel zien. Mercedes is misschien niet eens geïnteresseerd in Button en als dat wel zo is zien we wel wat hij doet. Maar zo stellig als jij het hier neerzet is het absoluut niet. Button heeft niet een jaar Bahama's in zijn agenda maar testen, trainen en racen. Ik denk dus dat het allemaal wel meevalt met die rust wat hij wilt.

Mickey

Citaat van: Wings op 04 december 2016 - 10:23:01
Het is geen onlogische gedachte alleen ook niet het plan. Of daar nu Rosberg zit tot en met 2018 of Button / Alonso, wat maakt het uit voor het korte termijn?

Het verschil is dat Rosberg door en door bekend is met het team, de processen en de auto en daardoor ook een vertrouwde werkomgeving heeft gecreëerd, waarin hij zo effectief mogelijk opereert. Voordat Alonso dat allemaal geoptimaliseerd heeft voor zichzelf, zijn we zomaar een seizoen verder. Een nieuwe coureur inzetten met alle aanpassingen van dien kost bovendien ook weer meer dan het nieuwe seizoen met Rosberg voortzetten.

Jozef

Citaat van: Wings op 04 december 2016 - 10:31:33
Citaat van: Jozef op 03 december 2016 - 19:02:34
Laatste persconferentie en interviews gezien met Button? Daar sprak gewoon een persoon die met zijn hele lijf en leden berust heeft in zijn besluit om de helm aan de haak te hangen. Hij ademde gelukzaligheid. Helemaal klaar voor de zijlijn, en helemaal klaar voor een minder hectisch leven. Nee, die zien we in 2017 niet aan de start verschijnen en al helemáál niet bij een ander team dan McLaren.

Is mij niet opgevallen nee. Verder dacht ik dat je info hebt waarover ik niet beschik maar niet dus. We zullen het wel zien. Mercedes is misschien niet eens geïnteresseerd in Button en als dat wel zo is zien we wel wat hij doet. Maar zo stellig als jij het hier neerzet is het absoluut niet. Button heeft niet een jaar Bahama's in zijn agenda maar testen, trainen en racen. Ik denk dus dat het allemaal wel meevalt met die rust wat hij wilt.

"Info hebben"? Alsof iemand hier ook maar een korrel echte informatie heeft. :) Ik dacht dat dit een speculatietopic was. Bovendien begon mijn stelling met "ik denk dat", dus hoe stellig ik dat neerzet is maar wat jij ervan wil maken.

Wings

Als je zo stellig roept dat hij voor geen 100-miljoen naar Mercedes verkast verwacht ik inderdaad wel meer dan wat conclusies. Je deed het overkomen als voldongen feit. Vandaar ook de vraag of je iets gezien en gelezen hebt wat aan mijn ogen is ontgaan. Verder geloof ik ook dat Button zich had neergelegd bij de situatie en wist (of weet) dat zich geen kans meer zal voordoen maar als die kans nu wel opdoemt verandert dat de boel. Ik denk niet dat de vraag is of Button races wilt winnen en wilt strijden om het kampioenschap maar of Mercedes Button wilt als vervanger voor Rosberg.

Wings

Citaat van: Mickey op 04 december 2016 - 11:59:32
Het verschil is dat Rosberg door en door bekend is met het team, de processen en de auto en daardoor ook een vertrouwde werkomgeving heeft gecreëerd, waarin hij zo effectief mogelijk opereert. Voordat Alonso dat allemaal geoptimaliseerd heeft voor zichzelf, zijn we zomaar een seizoen verder. Een nieuwe coureur inzetten met alle aanpassingen van dien kost bovendien ook weer meer dan het nieuwe seizoen met Rosberg voortzetten.

Als het midden in het seizoen is wel. Nu niet. Alonso heeft de hele winter de tijd om de processen, het team en de nieuwe auto te leren kennen. Verder verandert er ook e.e.a. komend jaar dus de voorsprong wat Lewis heeft is beperkt. Wie weet kan Alonso veel beter overweg met de nieuwe situatie dan dat Hamilton dat kan. Die gok zou ik wel nemen.

Mickey

Toch leer je het beste tijdens het seizoen denk ik. Het gaat imo vooral om de samenwerking met de teamleden tijdens de raceweekendsen daar is geen echte proef voor.

En dan de vraag of ze iemand willen voor twee of drie seizoenen, of iemand die in potentie nog wel tien seizoenen meekan, uit eigen gelederen nota bene. Ik zou het wel weten.  ;)

Wings

Ben ik volledig oneens en heel stiekem denk ik zelfs dat het feitelijk incorrect is. Mening: Mercedes verkeert nu in het stadium dat vruchten geplukt worden dus plaatsen zij rijders in de auto die maximaliseren. Coureurs klaarstomen voor het grote werk gebeurt bij Force India en Manor.  Feit: Mercedes gaf eerder te kennen dat als Rosberg niet bijtekent, Alonso een optie is. Bron. Mercedes koos eerder al voor het geplaveid pad. Ik denk dat Mercedes naarstig opzoek gaat naar een vervanger die zijn strepen verdiend heeft in de Formule 1 al zal dat geen makkelijke opgave worden omdat deze mannen reeds voorzien zijn. Lukt dat niet gaan ze voor plan B: Pascal Wehrlein. Verder denk ik dat het wel meevalt met het wennen aan het team en auto als een rijder daar een winter lang de tijd voor heeft. Bovendien wordt de situatie voor iedereen anders dus is het voordeel wat Hamilton wellicht heeft, beperkt.

Jozef

Citaat van: Wings op 04 december 2016 - 12:12:04
Als je zo stellig roept dat hij voor geen 100-miljoen naar Mercedes verkast verwacht ik inderdaad wel meer dan wat conclusies. Je deed het overkomen als voldongen feit.

Dat deed ik dus niet, en dat legde ik net ook al uit, alleen wil jij dit blijkbaar koste wat het kost ervan maken om een nutteloze discussie aan te zwengelen. ::)

Jozef

Om even terug te komen op het opstappen van Rosberg zelf en niet op wie zijn vervanger wordt: ik vraag mij erg af hoe we hierop gaan terugblikken over 1, 2, 5 jaar.

De Britse kranten, doorgewinterde Hamilton-aanbidders, schrijven het vertrek van Rosberg toe aan de psychologische oorlogsvoering van Hamilton. Hamilton verloor de veldslag (de titel van 2016) maar won de oorlog, beweren ze. Nu is dat natuurlijk een gekleurde versie van de feiten en zelf geloof ik er ook echt in dat Rosberg graag meer tijd voor zijn vrouw en dochter wil. Maar toch ben ik ook geneigd om te denken dat als Rosberg dit jaar kampioen was geworden met, laat ons zeggen, Pascal Wehrlein als teamgenoot, dat hij dan niet was gestopt. Want als je leest wat hij zegt, dan is dat vooral dat hij zo moe wordt van de lange en harde strijd. En dat is toch te wijten aan Lewis.

Wat denken jullie, hoe groot is het aandeel van Hamilton in dit vertrek?

Sabai


Tuesday

Citaat van: JS JTD op 04 december 2016 - 08:43:38
Citaat van: Tuesday op 03 december 2016 - 23:28:45
Citaat van: JS JTD op 03 december 2016 - 22:10:15
Ik denk dat het Vettel gaat worden.
Hij is nu ontevreden, hij's Duits en hij heeft de kwaliteiten die horen bij een topteam.
Vettel gaat het zeker niet worden.

Waarom ben je daar zo zeker van?
omdat hij gewoon vastligt bij Ferrari en Ferrari dan zonder een 1e rijder zit. Mercedes heeft tenminste al een topcoureur in huis, die kunnen ook gaan voor een iets mindere coureur. Wat moet Ferrari als Vettel daar weggaat?   Daarnaast zie ik Vettel ook niet zo snel naast Hamilton instappen, zeker niet nu hij de afgelopen 3 jaar 2x een matig seizoen heeft gedraaid. Daarnaast denk ik dat Vettel het project Ferrari nog (lang) niet op wil geven. En de Mercedes boot komt wellicht nog wel een keer weer langs.