Rosberg stopt!!!

Gestart door Robbert65, 02 december 2016 - 14:46:06

« vorige - volgende »

Wings

Button wegkapen bij McLaren is niet zo moeilijk. En denk aan de escape van Alonso.

Mickey

Heeft Alonso een escape, ja?


Mickey


max1102

Ik las net ergens dat Mercedes Hulkenberg gepolst had maar Renault laat hem niet gaan

Jozef

Ja in de komende twee weken gaat elke F1-coureur op de grid volgens "de geruchten" een contract bij Mercedes tekenen natuurlijk...

De teamleiding van Mercedes is enorm professioneel en rationeel, dat bewijzen ze al een aantal jaar. Dat betekent dat ze naar hun situatie kijken en concluderen: iedereen wil wel in onze auto rijden dus we kunnen best wel een maandje de tijd nemen om alle opties te polsen. En dan een beslissing nemen op basis van kosten en baten.

Met andere woorden, ook bij Mercedes weten ze dat Wehrlein en Ocon de meest waarschijnlijke opties zijn en normaal gesproken draait het daarop uit. Maar het zou dom zijn om niet eens te kijken naar Alonso en zo. Maar dat ze ernaar kijken, maakt de kans niet groter dat ze hem effectief halen. Het zal ze in elk geval een bak geld kosten lijkt me, en ik weet niet of het hun dat waard is terwijl het duo Hamilton en Ocon/Wehrlein gewoon prima is.

Pancake Shield

Citaat van: Wings op 03 december 2016 - 10:29:21
Button wegkapen bij McLaren is niet zo moeilijk. En denk aan de escape van Alonso.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat Mercedes Button uit zijn sabattical kan lokken. Het rare is dat ik wel denk dat McLaren dat kan als Alonso vertrekt naar Mercedes.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Het zou wel ironisch zijn als het team dat voorkwam dat Button in 2009 geen stoel had dat nu weer doet in 2016 en Button opnieuw kampioen wordt. Dat verzin je toch niet? En nee, Mercedes is niet het Brawn van toen maar toch...

Jozef

Ik denk ook dat Button voor geen honderd miljoen naar Mercedes gaat. Waarschijnlijk de enige man op de grid, samen met Rosberg, die niet voor Mercedes wil rijden volgend jaar. Hoewel, de enige... ik denk dat de jongens van Red Bull ook geen zin hebben in een verhuis.

Wings

Waarom zou Button niet naar Mercedes willen? Klaar met de Formule 1 is hij niet anders werd niet gesproken over een sabbatical.

Tuesday

Citaat van: Wings op 03 december 2016 - 14:03:03
Waarom zou Button niet naar Mercedes willen? Klaar met de Formule 1 is hij niet anders werd niet gesproken over een sabbatical.
nou, Button is daar inmiddels wel wat duidelijker over geweest en stopt in principe wel definitief en hij heeft altijd al gezegd er zelf voor gekozen te hebben om volgend jaar niet meer te racen. Misschien dat Mercedes zijn interesse nog weer aan kan wakkeren, maar ik denk niet dat er voor hem nog veel te halen valt als teamgenoot van Hamilton. Button is qua leeftijd echt wel over de hill terwijl Hamilton wat dat betreft op zn piek zou moeten zitten. Ik denk ook niet dat Mercedes interesse in Button heeft, dan zie ik m nog eerder McLaren uit de brand helpen mocht Alonso daar vertrekken.

Tuesday

Citaat van: Fietser op 03 december 2016 - 08:07:37
Wat een meesterzet van Rosberg! Niet dat ik er iets van snap (de kilte tussen de op het oog nuchtere Duitser en zijn ietwat snellere maar vooral meer theatraal modische en swingende teamgenoot zal er best debet aan zijn), maar da's ook niet zo belangrijk.
Het is een buitengewoon romantisch idee – en hardnekkig ideaal – om op het hoogtepunt van je carrière te stoppen. Maar veel 'saaier' (want burgerlijker) is het, dat volgens de berichten zijn besluit is ingegeven door het verlangen meer tijd bij zijn gezin door te brengen. Jaja. Dit soort motieven kwamen we ook tegen bij relatief jonge politici als Eurlings en Halsema, die zich na hun vertrek uit het pluche prompt op allerlei andere uithuizige fronten deden gelden, maar dat terzijde.
Wat zijn de echte motieven, wanneer verschijnt zijn (auto)biografie?
En wat nu?! Wat gaat Rosberg doen met zijn passie? Van jongs af aan je ziel en zaligheid in de racerij leggen en dan nu, nog lang niet over de datum, ineens de balaclava aan de wilgen hangen. Ik kan me namelijk nauwelijks voorstellen dat hij ergens anders in de internationale autosport aan de gang gaat, want ook dán is hij de huisvader die slechts tijdens de zondagse dis het vlees aansnijdt. Nee, hij zal wel in zaken gaan, of zoiets. En dat klinkt dan ineens wel weer erg saai, een label dat binnen de F1 sowieso een beetje aan de Duitser hangt. Alhoewel saai? Met zijn radicale en voor vrijwel iedereen verbijsterende besluit te stoppen, heeft Nico Rosberg zich m.i. wel ineens ontpopt tot de een van de meest interessante F1-piloten van zijn generatie. En dat bedoelde ik met meesterzet.
dat zeg je op zich wel goed. Dit is natuurlijk een supermooie manier om te stoppen, maar het nadeel van stoppen is dat je niet meer doorgaat en dus ook een hoop moet inleveren ;) Hij had zn erelijst wellicht nog een stuk verder kunnen uitbreiden en daarnaast loopt ie ook vele miljoenen euro's aan salaris mis. Zonder titel was ie overigens gewoon doorgegaan, dus meer tijd voor zn gezin etc is niet de echte reden, maar meer een leuke bijkomstigheid.

Wings

@Tuesday: Ik geloof best dat de sabbatical in goed overleg is overeengekomen net als hoe dit wereldkundig wordt gemaakt maar kan me niet geheel van de indruk onttrekken dat McLaren dit heeft gestimuleerd. Button gaat geen eeuwen mee, rondom Alonso is er onzekerheid (Alonso heeft zijn vertrek min of meer aangekondigd, al kan dat veranderen als hij naar Mercedes gaat) en er staat talent te trappelen dat al veel te lang op de reservebank zit. Button stopt ook niet met racen maar krijgt een andere rol binnen het team en blijft nauw betrokken bij de ontwikkeling van de auto. Dat klinkt niet als iemand die klaar is met racen. En laten we niet vergeten dat als Mercedes Button benadert er een optie C is. Een keuzemogelijkheid die er eerder niet was. Ik zeg overigens niet dat het zo is alleen ontgaat het mij waarom Jozef schrijft dat hij voor geen honderd miljoen naar Mercedes verkast.

Tuesday

Citaat van: Wings op 03 december 2016 - 14:33:18
@Tuesday: Ik geloof best dat de sabbatical in goed overleg is overeengekomen net als hoe dit wereldkundig wordt gemaakt maar kan me niet geheel van de indruk onttrekken dat McLaren dit heeft gestimuleerd. Button gaat geen eeuwen mee, rondom Alonso is er onzekerheid (Alonso heeft zijn vertrek min of meer aangekondigd, al kan dat veranderen als hij naar Mercedes gaat) en er staat talent te trappelen dat al veel te lang op de reservebank zit. Button stopt ook niet met racen maar krijgt een andere rol binnen het team en blijft nauw betrokken bij de ontwikkeling van de auto. Dat klinkt niet als iemand die klaar is met racen. En laten we niet vergeten dat als Mercedes Button benadert er een optie C is. Een keuzemogelijkheid die er eerder niet was. Ik zeg overigens niet dat het zo is alleen ontgaat het mij waarom Jozef schrijft dat hij voor geen honderd miljoen naar Mercedes verkast.
tja, je weet nooit wat iemand wel en niet voor 100 miljoen wil doen. Gelukkig weten we wel dat Mercedes dat nooit gaat betalen ;) Die andere rol van Button is allemaal leuk en aardig, maar het betekend nou juist wel dat hij stopt met racen. Misschien nog wat simulatorwerk en wellicht nog een keer een testdagje, maar sowieso wilde Button in 2017 niet meer racen. Of het nou definitief is of een sabattical, Button wil in 2017 een jaartje rust.

Wings

En dat betwijfel ik juist. Ik denk meer dat het zo gegroeid is. Vandoorne nog een jaar laten banken was geen optie want hij was al aan het protesteren en Alonso heeft een contract. Dus er zat niks anders op dan Button te slachtofferen. Het risico dat Stoffel zou vertrekken of niet klaar is als Button en Alonso met pensioen gaan is veel te groot. Iemand die rust wilt aanvaardt geen testrol. Ten eerste is hij dan nog steeds continue bezig, ten tweede reist hij dan evengoed mee en ten derde moet hij dan blijven trainen om in shape te blijven. Het is niet logisch.