Rosberg stopt!!!

Gestart door Robbert65, 02 december 2016 - 14:46:06

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Wings op 02 december 2016 - 16:07:06
Ineens wordt duidelijk waarom Ocon in plaats van Wehrlein vertrekt naar Force India. Wehrlein naar Mercedes is kristalhelder als je het mij vraagt.
Het kwam voor Mercedes als volslagen verrassing dat Rosberg stopt dus dit kan er niet gespeeld hebben.

lieven


Sabai

Wel appart dat hij zomaar kan stoppen eigenlijk. Had juist zijn contract verlengd dit jaar.

Mickey

Zien we gelijk weer wat een contract waard is in de F1. Zal echter vast de ontsnappingsclausule in staan dat hij vrij is om te vertrekken als hij WK wordt.

Wings

Citaat van: Matthijs op 02 december 2016 - 16:52:15
Citaat van: Wings op 02 december 2016 - 16:07:06
Ineens wordt duidelijk waarom Ocon in plaats van Wehrlein vertrekt naar Force India. Wehrlein naar Mercedes is kristalhelder als je het mij vraagt.
Het kwam voor Mercedes als volslagen verrassing dat Rosberg stopt dus dit kan er niet gespeeld hebben.

Misschien wel en komt Wehrlein nu een jaar eerder. Ik denk wel dat dit de bedoeling was en dat Wehrlein daarom niet naar Force India is verkast. Ik heb het altijd raar gevonden. Maar inderdaad misschien ook wel puur toeval. Tijd zal het ons leren.

gloudiesaurus

Citaat van: Sabai op 02 december 2016 - 16:55:44
Wel appart dat hij zomaar kan stoppen eigenlijk. Had juist zijn contract verlengd dit jaar.

Nah wat moet je met iemand die niet meer wil? Die niet meer wil rijden? Moet je die aan zijn contract houden (als er al geen clausules waren)?  Dan is het ook beste om te stoppen. Goed dat Toto Wolff dit begrijpt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Dat wel maar het staat als een paal boven water dat een contract weinig voorstelt.

Jozef

Als iemand net in je auto wereldkampioen is geworden kun je ook gewoon geen nee zeggen, wat de vraag ook is (tenzij de vraag een salaris van 100 miljoen is :P).

Ik denk niet dat Mercedes dit zag aankomen hoor, ik denk dat dat met Wehrlein echt toeval is. Rosberg zegt zelf dat hij zijn besluit pas maandag nam en een dag later aan Mercedes meedeelde en ik zie echt geen reden waarom hij daarover zou liegen op dit moment.

Dat maakt de situatie voor Wehrlein ook gek want eigenlijk is hij een maand geleden gewoon gepasseerd toen Ocon de promotie naar Force India kreeg. Daarom zie ik het ook niet helemaal als onmogelijk dat ze Ocon opschuiven naar Mercedes, en Wehrlein aan FI geven. En FI zal dan gaan schermen met contracten en zo een extra korting van 5 miljoen afdwingen.

Sabai

Ik denk trouwens dat ze geen rookie gaan nemen. Zal me niks verbazen als Vettel naar Mercedes verkast

Mickey


gloudiesaurus

Of Alonso  ;D

Hamilton vs. Alonso

Bernie wil wel wat salaris sponsoren denk ik...
Maar de wens is de vader van gedachte  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Complottheorie modus aan:

Wat nou als Mercedes dit begin dit jaar al wist? Rosberg word kampioen en zal dan stoppen, mooier afscheid dan dat kan er niet bestaan voor Rosberg die er van af het begin bij is geweest. Iedereen wist dat het nooit helemaal goed zat bij Mercedes tussen alle partijen.
Kan Mercedes Rosberg geholpen hebben om kampioen te worden om zijn droom te realiseren?

Onzin natuurlijk, maar toch het zou kunnen.

SDG

Mark Hughes van Motor Sport denkt aan Bottas als mogelijke vervanger. Wehrlein zou in dat geval naar Williams doorschuiven. Wat denken jullie?

http://www.motorsportmagazine.com/opinion/f1/how-2016-convinced-rosberg-retire

Wings

Citaat van: Jozef op 02 december 2016 - 17:08:17
Als iemand net in je auto wereldkampioen is geworden kun je ook gewoon geen nee zeggen, wat de vraag ook is (tenzij de vraag een salaris van 100 miljoen is :P).

Ik denk niet dat Mercedes dit zag aankomen hoor, ik denk dat dat met Wehrlein echt toeval is. Rosberg zegt zelf dat hij zijn besluit pas maandag nam en een dag later aan Mercedes meedeelde en ik zie echt geen reden waarom hij daarover zou liegen op dit moment.

Dat maakt de situatie voor Wehrlein ook gek want eigenlijk is hij een maand geleden gewoon gepasseerd toen Ocon de promotie naar Force India kreeg. Daarom zie ik het ook niet helemaal als onmogelijk dat ze Ocon opschuiven naar Mercedes, en Wehrlein aan FI geven. En FI zal dan gaan schermen met contracten en zo een extra korting van 5 miljoen afdwingen.

Als rijders en teams ergens niet over eerlijk zijn is het dat wel, zeker als 'contractbreuk' in het spel is. Daarvoor kunnen de belangen te groot zijn. Denk aan sponsoren en investeerders die om een bepaalde reden geld in een team pompen maar ook aan juridische belangen. Niet voor niks dat Alonso en Ron Dennis bij hoog en bij laag bleven volharden dat Alonso bij McLaren zou blijven terwijl diezelfde Alonso al lang had getekend bij Renault. En dat wij al veel eerder wisten dat Vettel naar Ferrari zou gaan dan dat bevestigd werd.

@Verstappen naar Mercedes-pica: NO!