Rosberg stopt!!!

Gestart door Robbert65, 02 december 2016 - 14:46:06

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Fietser op 12 december 2016 - 15:29:12Ik denk zelfs dat hij in snelheid niet heul veel onderdoet voor Rosberg.
Totdat Rosberg naast Schumacher geplaatst werd zagen weinigen van ons een topper in Nico. Wie weet is dat met Bottas net zo.

Wings

Bottas kunnen we prima plaatsen door zijn prestaties af te zetten tegen die van Massa.

Frank F1

hahaha die nico dat ie stopt nooit verwacht denk trouwens niet dat werlhein nu het stoeltje krijgt die kan beter nog wat langer achteraan rijden. ik denk wel een betere coureur maar ja dast mogen ze maar bij mercedes beslissen he.

Fietser

Citaat van: Matthijs op 12 december 2016 - 15:38:43
Citaat van: Fietser op 12 december 2016 - 15:29:12Ik denk zelfs dat hij in snelheid niet heul veel onderdoet voor Rosberg.
Totdat Rosberg naast Schumacher geplaatst werd zagen weinigen van ons een topper in Nico. Wie weet is dat met Bottas net zo.
Zo zie ik het ook.

Arthur

Ondanks het feit dat ik Bottas ook geen hoogvlieger vind denk ik wel dat hij een prima 2e rijder kan zijn bij Mercedes. Gezien de laatste berichtgeving denk ik ook dat hij de beste papieren heeft. En natuurlijk zal Williams er het maximale uithalen. Of Wehrlein dan Bottas gaat vervangen betwijfel ik dan wel weer.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Citaat van: Matthijs op 12 december 2016 - 14:06:47
Citaat van: Mickey op 12 december 2016 - 14:05:10
Als je als (top)coureur zeker weet dat die auto de komende paar jaar wk-materiaal is, dan ga je er toch voor?
Zeker weten doe je het nooit, maar de kans lijkt mij klein dat McLaren (dat niet getest heeft met de nieuwe banden) het in 2017 beter zal doen dan Mercedes. Toch lijkt het erop dat Alonso niet overstapt. Contracten zijn blijkbaar toch belangrijk.

Behalve het contract van Rosberg dan. ;D Straks roepen ze hem nog terug.

Jozef

Discussie even hierheen verplaatsen...

Citaat van: Robbert65 op 12 december 2016 - 20:57:38
Citaat van: Arthur op 06 december 2016 - 18:01:29
Nog 1, wie verwacht Ollie als opvolger van Nico Rosberg  ;)

Hierover was Mol heel uitgesproken: Wehrelin, zie het interview, maar hij zei meer:

"Jullie (internetmedia, R65) hebben het allemaal over Bottas als opvolger van Rosberg maar denk daar nou eens over na; Bottas heeft nou niet echt Massa om zijn oren gereden toch? En Massa heeft geen potten kunnen breken bij Ferrari. Dus dan haalt Mercedes toch Bottas niet in huis? Daar schiet je niets mee op."
Ik opperde toen Sainz als vervanger van Rosberg, of eventueel Kvyat. Mol:"Nou, als Mercedes dat zou willen moeten ze hem losweken bij de grootste concurrent van dit moment en dat zal niet meevallen. Maar stel dat ze dat willen, dan zou Sainz een clausule in zijn contract moeten hewbben dat hij tussentijds weg kan en ik denk niet dat ze zo slim zijn geweest in kamp Sainz om dat te regelen. Ik denk, dat alleen Alonso zo slim is geweest en dat hij dan eventueel weg zou kunnen als de auto waarin hij zit geen winnende auto is. Maar dat weet je pas een beetje na de tests in februari / maart. Dat is te laat, want een nieuwe rijder bij Mercedes moet wel ingewerkt worden. Sainz zal nu een contract hebben van 350.000,00 euro per jaar en met de nodige emolumenten natuurlijk als er resultaten binnengesleept worden. Sainz zit feitelijk gewoon goed waar hij zit de komende tijd en als hij eind 2018 geen zicht heeft op een topauto binnen Red Bull dan zal hij weg kunnen en wegwillen. Maar voor nu zie ik het niet gebeuren."

Inmiddels lezen we toch hardnekkige berichten uit serieuze Engelse media, dat Bottas in beeld in bij Mercedes. Persoonlijk kan ik me er niets bij voorstellen, maar goed, afgaand op Olav Mol zeg ik daarover, dat het opduiken van Bottas in BBC en SKY's berichten gevolg is van uitgekiende strategie door Mercedes' marketingafdeling.

Wat een gek verhaal over Alonso. In februari/maart nog opstappen? No way.

Wat ik nergens lees, maar wat haast wel moet meespelen, is dat Mercedes ook moeilijk contracten losgeweekt krijgt juist omdat het al december is. Kijk als Mercedes in augustus wist dat Rosberg zou opstappen dan hadden ze misschien wel Alonso kunnen lospeuteren. Dat die een clausule heeft waardoor dat kan, die kans is zeer groot. Maar aan zo'n clausule zit ook een datum verbonden natuurlijk. Dan staat er bijvoorbeeld: "als McLaren niet bij de eerste 3 staat, en een ander beter team biedt je een contract aan, dan mag je ons contract ontbinden voor 1 november voorafgaand aan het nieuwe seizoen".

Dit is natuurlijk allemaal door mij verzonnen, maar het zou volstrekt logisch zijn want voor Alonso is het in normale omstandigheden ruim voldoende tijd, en McLaren weet ook nog op tijd waar ze aan toe zijn.

Maar het verstrijken van zulke deadlines helpt Mercedes niet natuurlijk. Dus als ze over F1-contracten zeggen dat die niks waard zijn, dan zeg ik: dat hangt ervan af op welk punt in het jaar we zitten. En half december, dan houdt iedereen zijn kaarten dicht tegen de borst...

Geen enkel contract is overigens muurvast maar dat het al zo laat is, doet het prijskaartje wel gevoelig stijgen.

Arthur

Tja, als een coureur persé naar dat andere team wil en niet meer gemotiveerd is bij het huidige team dan moet je je als team afvragen of het zinvol is dat contract tegen iedere prijs in stand te houden. De kans is groot dat het enkel verliezers op gaat leveren. Maximale er dan maar uit zien te halen en contract ontbinden.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Het is een beetje als Real Madrid die een speler van Ajax wil. Wat voor Real een peulenschil is, is voor Ajax heel veel geld. Voor de sporter is het ook een flinke verbetering, dus zo'n transfer komt eruiteindelijk eigenlijk altijd wel. Ook op hele ongelukkige momenten. Wat dat betreft heeft Williams nog wel ff de tijd en voor het middenveld is het lijstje met geschikte coureurs toch alweer een stuk groter.

Matthijs

Wie moet Williams kiezen dan? Kan alleen aan Wehrlein denken.

Jozef


Tuesday

Di Resta is reserve coureur daar. Die is 30 jaar en vond ik zelf altijd een beetje een niveau Bottas, een grijze muis dus. Wat dat betreft hoeft Williams er geen eens op achteruit te gaan, al is hij er natuurlijk wel een tijd uit geweest en heeft hij nooit geracet met de hybride motoren. 

Jehoentelaar

Di Resta liep zo te zaniken op de hele wereld dat heel Force India schoon genoeg had van die vent. Die reputatie verdwijnt niet even.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 13 december 2016 - 23:21:56
Di Resta liep zo te zaniken op de hele wereld dat heel Force India schoon genoeg had van die vent. Die reputatie verdwijnt niet even.
dat is nieuw voor mij, maar inmiddels heeft Williams wel zn eigen beeld kunnen vormen van hem. Wehrlein heeft overigens hetzelfde probleem; FI wou hem niet omdat hij tijdens tests bij het team een slechte indruk heeft achter gelaten. Als je dat tegen elkaar afzet lijkt Wehrlein mij meer in het nadeel. Maar goed, dr zijn nog wel meer optie's.

Jehoentelaar

Wehrlein blijft een talent met een nog grotendeels onbekend potentieel. Van Di Resta weten we inmiddels aardig dat hij beter in de touring cars past dan in de Formule 1. Ik zou Di Resta daarom lekker in het DTM laten rondkarren, dat kan 'ie prima.