De GP van Nederland

Gestart door Fabian, 30 november 2016 - 14:26:00

« vorige - volgende »

Breaktest

#330
Citaat van: Mickey op 14 mei 2019 - 15:37:53
Citaat van: Breaktest op 14 mei 2019 - 14:39:41
Hoe dan ook, het gaat om een uitruil - jij wil vermaakt worden, zij willen jouw geld.
Dan kun je wel verheven emoties over trots en zo erbij halen, maar da's precies waar die tegenpartij op hoopt - en je kunt wel op je vingers natellen waarom. Niet doen dus, zeg ik als oude wijze man. Gewoon nuchter blijven; trots kun je alleen zijn op iets wat je zelf hebt gepresteerd. En naar een GP gaan om Max te plezieren, lijkt me al helemaal geen goede reden.

Dat neemt overigens niet weg dat je dan nog steeds daartoe kunt besluiten, in het kader van 'doe es gek'. Ik hou van 'doe es gek'; sterker, ik kan het iedereen aanbevelen. Maar dan nog lijkt het me nooit verkeerd om 'doe es gek' even de ratio laten passeren; misschien zijn er op dat moment betere manieren om doe es gek in te vullen of komt het qua timing niet zo goed uit.

Je kunt ook trots zijn op wat anderen bereiken hoor. Het is maar net welke verbintenis je bij diegene of datgene voelt. Ik voel verbintenis bij het spelletje. Als Nederland tweede wordt op het WK zijn we ook allemaal trots. Er is hier geen sprake van een verheven emotie.
Ik ben bang dat ik toch iets onthechter in het leven sta. Als mijn kind een mooi rapportcijfer haalt, voel ik trots, maar daar houdt het ongeveer op. Natuurlijk vind ik het leuk als Ajax, het Nederlands elftal of Nederlandse Olympiers goed presteren. En een wedstrijd wordt zoveel leuker als je je met bepaalde deelnemers kunt associëren, maar dat vind ik geen trots.  Ik vind het leuk als Rico Verhoeven Badr Hari een pak slaag geeft, maar ook dan ben ik niet trots op Verhoeven. Al die personages staan veel te ver van mijn bed om trots op te zijn. Bij alle tegendoelpunten van Tottenham heb ik ook keihard gelachen. Ook bij dat songfestival voel ik nul trots; meestal alleen plaatsvervangende schaamte.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Fietser

#331
Citaat van: Mickey op 14 mei 2019 - 13:48:55
Citaat van: Fietser op 14 mei 2019 - 13:04:11
Citaat van: Mickey op 14 mei 2019 - 12:32:25
Zure reacties hier hoor.
Hoezo zuur? Er zijn bij dit soort zaken nu eenmaal altijd enthousiastelingen en critici. (Alsjeblieft niet over dat sleetse halfvolle glas beginnen.) Als je de laatsten zuur vindt, dan kun je de eersten evenzogoed naïef vinden. Ikzelf zou die termen dan ook niet zo gauw gebruiken.

De ironische ondertoon en de kwinkslag met het bloemencorso is wel grappig, maar dit:

CitaatHet meest wrange is echter dat het in Zandvoort een feestje wordt voor de entrepreneurs die niet in de file en de massa hoeven te staan en zich tijdens de waarschijnlijk saaie optocht op een comfortabele locatie langs het circuit kunnen verpozen met champagne en nieuwe haring waarbij ze zich af en toe ook nog eens op het schild kunnen hijsen

... vind ik zuur. Afgunstig eigenlijk zelfs.


Zuur en afgunstig. Ach, het kan niet op...

Overigens hoop ik van harte dat volgend jaar het Eurosongfestival naar Nederland komt. Mocht dat zo zijn, dan is er, komend weekend in Tel Aviv, iets bijzonders gepresteerd door een Nederlandse artiest en zijn backing waardoor het land van de winnende artiest de eer krijgt toebedeeld het volgende festival te organiseren. Tof! Da's heel wat anders dan wanneer zakelijk ingestelde meneren met plannen, voorstellen of afspraken bij elkaar komen en geld over en weer schuiven teneinde een deal rond te krijgen.

Enigszins trots zijn op sterk presterende Nederlanders (artiest, kunstenaar, sporter of club) is mij dus niet vreemd.

Fietser

Citaat van: Sabai op 14 mei 2019 - 15:22:23
Hoewel ik eerst riep dat ik niet naar zandvoort zou gaan om te gaan kijken is het vandaag toch gaan kriebelen.  Ik denk dat ik toch wel met mijn zoon naar de vrijdag ga om de vrije training te kijken  :)
Mijn zoon en kleinzoon, die er vlakbij wonen, gaan dat vast ook doen. Het zal best gezellig zijn in het dorp en wellicht ook op het circuit tijdens de vrije trainingen. De kwalificatie zal zelfs ongekend spannend zijn, want de race wordt hier beslist.

Robbert65

#333
ik heb één vraag in alle uitzendingen gemist: HOW MANY LAPS? hoeveel ronden gaat de GP van NL (Zandvoort) duren? Want dat is essentieel, hoe meer rondjes, hoe meer kans op safety cars, hoe meer kans op spanning en sensoasie, op onverwacht en had ik nooit gedacht...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Citaat van: Robbert65 op 14 mei 2019 - 23:22:36
ik heb één vraag in alle uitzendingen gemist: HOW MANY LAPS? hoevel ronden gaat de GP van NL (Zandvoort) duren? Want datis essentieel, hoe mer rondjes, hoe mer kans op safety cars, hoe meer kans op spanning en sensoasie, op onverwacht en had ik nooit gedacht...
Flink wat; waarschijnlijk een ronde of 70. Zandvoort behoort immers tot de top5 van kortste circuits.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 14 mei 2019 - 23:22:36
ik heb één vraag in alle uitzendingen gemist: HOW MANY LAPS? hoeveel ronden gaat de GP van NL (Zandvoort) duren? Want dat is essentieel, hoe meer rondjes, hoe meer kans op safety cars, hoe meer kans op spanning en sensoasie, op onverwacht en had ik nooit gedacht...
300 km. Alleen Monaco is korter (en daar zijn volgens mij ook de meeste SC's ;) )

Matthijs

Citaat van: Breaktest op 15 mei 2019 - 00:54:28
Citaat van: Robbert65 op 14 mei 2019 - 23:22:36
ik heb één vraag in alle uitzendingen gemist: HOW MANY LAPS? hoevel ronden gaat de GP van NL (Zandvoort) duren? Want datis essentieel, hoe mer rondjes, hoe mer kans op safety cars, hoe meer kans op spanning en sensoasie, op onverwacht en had ik nooit gedacht...
Flink wat; waarschijnlijk een ronde of 70. Zandvoort behoort immers tot de top5 van kortste circuits.
Het circuit wordt circa 4,3 km en je moet minimaal 300 kilometer rijden. Na 70 rondjes overschrijdt je de grens van 300 km voor het eerst, dus inderdaad 70 rondjes. Tenzij het circuit meer ingrijpend wordt aangepast.

BMW.WilliamsF1

71 rondjes gok ik.

Je komt op 70,8 rondjes als je 305 deelt door de lengte van de baan. Dus naar boven afgerond is 71 rondes.
Dan kom je ergens rond de 306 km uit. En das precies genoeg voor een race :)

Matthijs

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 15 mei 2019 - 15:05:42
71 rondjes gok ik.

Je komt op 70,8 rondjes als je 305 deelt door de lengte van de baan. Dus naar boven afgerond is 71 rondes.
Dan kom je ergens rond de 306 km uit. En das precies genoeg voor een race :)
Ik dacht dat een race minimaal 300 moest zijn en niet 305. Raar getal.

BMW.WilliamsF1

Nope 305 is de minimale afstand. Behalve in Monaco, die is korter.

Jozef

305 is inderdaad het minimum. In huidige configuratie betekent dat dat je er met 71 rondjes net komt. Ik lees echter over een verbreding van een paar bochten en wel aan de binnenkant, dus als daarmee het circuit een paar meter wordt ingekort dan zou het kunnen dat ze toch 72 keer rond zullen moeten gaan (indien men het circuit inkort van 4307 meter naar 4295 meter of minder).

Sabai

Bos uit word verlegd en word een kombocht had ik begrepen.  En bij Gerlach komt een uitloop strook .

Jozef

Hugenholtz en tweede deel Audi S worden aan de binnenkant verbreed, naar ik lees.

Breaktest

Dat lijken me goed doordachte veranderingen die de races ten goede kunnen komen. Misschien wordt het toch nog wat met die GP.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings