GP Abu Dhabi: man van de wedstrijd?

Gestart door gloudiesaurus, 27 november 2016 - 21:06:24

« vorige - volgende »

GP Abu Dhabi: man van de wedstrijd?

Lewis Hamilton
4 (23.5%)
Nico Rosberg
6 (35.3%)
Sebastian Vettel
5 (29.4%)
Max Verstappen
2 (11.8%)
Anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 17

gloudiesaurus

Ik ga toch voor Lewis Hamilton, hele weekend de snelste man.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Pancake Shield

Rosberg werd vooraf het gezien vooral gezien als de man, die broodkruimeltjes zou moeten oprapen achter Hamilton's derde titel op een rij. Door pechgevallen en dergelijke, liep het allemaal anders en arriveerde de Duitser hier als leider in de WK-stand. Hamilton probeerde met een staaltje van tactisch vernuft Rosberg erin te laten lopen en als nog met de titel aan de haal te gaan, maar Rosberg bleef rustig. De Rosberg van 2014 of misschien zelfs van 2015 had zich er heel makkelijk in laten tillen en was waarschijnlijk aan zijn eigen paniek ten onder gegaan. De Duitser is dit seizoen een stuk volwassener geworden. Rosberg heeft zich nergens iets van aan getrokken en gewoon zijn eigen race gereden en stond aan het einde van de race weliswaar niet op het hoogste treetje van het podium, maar wel met de wereldtitel in handen. Rosberg is wat mij betreft de man van de race vanwege de manier waarop hij geracet heeft en zichzelf niet gek heeft laten maken. Wellicht met een hoop coaching van af de muur, maar dat maakt niets uit. Hij bleef rustig en kalm. Dat had heel anders kunnen aflopen met de oude Rosberg.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Ik ga ook voor Rosberg. IJzersterk geacteerd vandaag. Was niet bang om te racen, prima gewonnen duel met Max, daarna het hood koel gehouden achter Hamilton en voor Vettel en Verstappen.

Jehoentelaar

Rosberg. Kreeg het absoluut niet cadeau vandaag.

Tuesday


Arthur

Rosberg voor mij! Niet het meest spraakmakende maar wel verdiend en tactisch de beste. En wereldkampioen dus mag het Nico zijn.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

C.G. de Beaufort

Nou, niet Rosberg. Hij hoefde  maar alleen als 2e te eindigen, zoals hij de de laatste races heeft gedaan. Nee, in dat geval kies ik voor Max en Vettel. Omdat Max als laatste is gestart na zijn crash met Hulkenberg en toch als vierde weet te eindigen, verdiend hij mijn bewondering. Max dus.

Groet,

C.G. de Beaufort



Fietser

Rosberg bleef koel (zoals anderen hierboven ook melden) en deed het dus uitstekend. Maar toch stem ik niet op de nieuwe kampioen, simpelweg omdat Hamilton superieur aan hem was in Abu Dhabi. Hamilton dus.

Sabai

Rosberg. Knap zijn hoofd koel gehouden en zich niet in de val laten lopen. Een waardig kampioen.

Robbert65

#9
Sebastian Vettel. Knap gereden, goede strategie, mooi podium. De Mercs waren weer oppermachtig, Rosberg gefeliciteerd met het WK, Lewis van harte met de overwinning, maar Vettel was DOTD. Verstappen, inhalend van achteraan tot de tweede plek op een zeker moment ook erg goed gedaan, een goede tweede in de DOTD verkiezing dit keer.

Jaaruitslag Driver of the Day:
VES 8x
VET 3x
PER  2x
GRO 2x
ROS,HAM,RIC,KVY,RAI,MAG 1x

Edit: aanvulling en correcties.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Wat is knapper? Spinnen door eigen fout en daarna je fout goedmaken en 4e worden of gewoon geen fout maken en ook vierde worden?

Ik ga voor Hamilton denk ik, prachtig uitgevoerde tactiek. Helaas voor hem waren de banden van Verstappen te oud en kwam Vettel net te laat.

Wings

Citaat van: Matthijs op 28 november 2016 - 11:45:55
Wat is knapper? Spinnen door eigen fout en daarna je fout goedmaken en 4e worden of gewoon geen fout maken en ook vierde worden?

Dat eerste. Daar zit namelijk een fantastische race vol moves aan vast in plaats van een behouden rit.

Van Wijk

Lewis, hij was gewoon de snelste en bepaalde wat er gebeurde.
Nico op een goede tweede plaats.

Wings

Gisteren de dirigent en regisseur. Maar Rosberg zong uiteindelijk het lied. ;)

Jehoentelaar

Citaat van: Wings op 28 november 2016 - 13:05:55
Citaat van: Matthijs op 28 november 2016 - 11:45:55
Wat is knapper? Spinnen door eigen fout en daarna je fout goedmaken en 4e worden of gewoon geen fout maken en ook vierde worden?

Dat eerste. Daar zit namelijk een fantastische race vol moves aan vast in plaats van een behouden rit.

Het tweede. Mooie moves zijn geweldig om te zien maar als er een (domme) fout aan vooraf gaat is het onnodig. Kijkersplezier +1, prestatiewaarde -1.

Disclaimer: deze mening pas ik toe op alle coureurs, ongeacht nationaliteit.