Met nog 2 races te gaan....

Gestart door Tessa, 01 november 2016 - 19:23:28

« vorige - volgende »

...wie wordt volgens jou de nieuwe wereldkampioen?!

Nico Rosberg
16 (72.7%)
Lewis Hamilton
2 (9.1%)
Anders (lol)
4 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 22

Poll gesloten: 22 november 2016 - 19:23:28

Tuesday

Citaat van: Van Wijk op 28 november 2016 - 19:55:36
Wie kan het Hamilton nou kwalijk nemen dat hij probeert op een " faire " manier
het wereldkampioenschap naar zich toe te trekken?
Ik in ieder geval niet, we hebben het in het verleden wel eens anders gezien.
het team dat hem 40 miljoen per jaar betaald om races te winnen en zoveel mogelijk punten te vergaren? De kijker zal het hem niet kwalijk nemen nee.

Pancake Shield

Laat een ding wel heel duidelijk zijn, deze hele actie was wel ontzettend des Hamilton. Hamilton stond er met name in de eerste jaren van zijn carriere en zeker de jaren dat het wat minder ging toch wel redelijk om bekend dat de emotionele balans complot wacko ging. En dat hij met name op de baan onverklaarbare dingen deed. Kijk bijvoorbeeld met name naar zijn 'vete'  met Massa in 2013 (?) ik weet niet of ik het jaar goed heb hoor. Maar toen zaten die twee elkaar constant in de haren, waarbij zowel Massa als Hamilton emotionele domme beslissingen maakte. De crash van Hamilton in Monaco in 2009 is daar nog zo'n voorbeeld van, dat zou je de huidige Hamilton nooit zien doen. En rond de periode met zijn relatie-problemen was het ook niet helemaal lekker bij de Brit.

Ik ben er absoluut van overtuigd dat ik hem de laatste jaren volwassener heb zien rondrijden dan die beginjaren. En ik wil ook absoluut niet Abu Dhabi met de rest vergelijken qua ernst. Maar Hamilton doet dit nu eenmaal op zijn manier. Ik verbaas mij erover dat Mercedes zich daar niet op voorbereid had.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Matthijs

Citaat van: Pancake Shield op 29 november 2016 - 12:23:13
Laat een ding wel heel duidelijk zijn, deze hele actie was wel ontzettend des Hamilton. Hamilton stond er met name in de eerste jaren van zijn carriere en zeker de jaren dat het wat minder ging toch wel redelijk om bekend dat de emotionele balans complot wacko ging. En dat hij met name op de baan onverklaarbare dingen deed.
Dat vind ik helemaal niet duidelijk. Emotionele balans compleet wacko? Onverklaarbare dingen? In Abu Dhabi? Juist niet, integendeel! Het was een slimme, listige strategie die hij met het volste verstand deed en heel beheerst uitvoerde. Helaas voor hem kwam Vettel te laat en waren de banden van Verstappen te versleten, anders was het hem nog gelukt ook.

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 29 november 2016 - 13:50:26
Citaat van: Pancake Shield op 29 november 2016 - 12:23:13
Laat een ding wel heel duidelijk zijn, deze hele actie was wel ontzettend des Hamilton. Hamilton stond er met name in de eerste jaren van zijn carriere en zeker de jaren dat het wat minder ging toch wel redelijk om bekend dat de emotionele balans complot wacko ging. En dat hij met name op de baan onverklaarbare dingen deed.
Dat vind ik helemaal niet duidelijk. Emotionele balans compleet wacko? Onverklaarbare dingen? In Abu Dhabi? Juist niet, integendeel! Het was een slimme, listige strategie die hij met het volste verstand deed en heel beheerst uitvoerde. Helaas voor hem kwam Vettel te laat en waren de banden van Verstappen te versleten, anders was het hem nog gelukt ook.
Max had gewoon nieuwe ultras moeten halen 8 ronde voor het eind, Hamilton ging zo langzaam dat Max die 20+ seconde in 4 rondjes had gedicht.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 29 november 2016 - 16:59:32
Citaat van: Matthijs op 29 november 2016 - 13:50:26
Citaat van: Pancake Shield op 29 november 2016 - 12:23:13
Laat een ding wel heel duidelijk zijn, deze hele actie was wel ontzettend des Hamilton. Hamilton stond er met name in de eerste jaren van zijn carriere en zeker de jaren dat het wat minder ging toch wel redelijk om bekend dat de emotionele balans complot wacko ging. En dat hij met name op de baan onverklaarbare dingen deed.
Dat vind ik helemaal niet duidelijk. Emotionele balans compleet wacko? Onverklaarbare dingen? In Abu Dhabi? Juist niet, integendeel! Het was een slimme, listige strategie die hij met het volste verstand deed en heel beheerst uitvoerde. Helaas voor hem kwam Vettel te laat en waren de banden van Verstappen te versleten, anders was het hem nog gelukt ook.
Max had gewoon nieuwe ultras moeten halen 8 ronde voor het eind, Hamilton ging zo langzaam dat Max die 20+ seconde in 4 rondjes had gedicht.
nou, daar had ie wel wat langer voor nodig gehad hoor, maar dat was op zich wel een interessante tactiek geweest. RBR had 2 coureurs net buiten het podium en zullen het vast wel overwogen hebben.


Matthijs

Natuurlijk niet, niet teveel aandacht aan besteden.

FolkertE

Citaat van: Wings op 29 november 2016 - 18:32:13
WTF? ;D ;D

http://www.racexpress.nl/formule-1/wordt-lewis-hamilton-ontslagen-door-mercedes-wegens-het-ophouden-van-rosberg/n/78070
Haha, ja tuurlijk. Dat geloofd niemand en als Mercedes Lewis ontslaat, is de hek van de dam. Dan weten we dit jaar nog of  er echt complottheorieën waren of niet en hoeven we geen 10 jaar te wachten op het boek van Lewis. 

Tuesday

nou, dat maakt wat uit zeg  ??? dat boek zou ik sowieso niet teveel van verwachten, we kennen allemaal de onderbuikgevoelens van Lewis, ik denk niet dat ie daar heel veel feiten aan toe kan voegen. Het is een leuke truc die wel eens vaker wordt gebruikt en het valt altijd weer tegen.