Met nog 2 races te gaan....

Gestart door Tessa, 01 november 2016 - 19:23:28

« vorige - volgende »

...wie wordt volgens jou de nieuwe wereldkampioen?!

Nico Rosberg
16 (72.7%)
Lewis Hamilton
2 (9.1%)
Anders (lol)
4 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 22

Poll gesloten: 22 november 2016 - 19:23:28

Matthijs

Natuurlijk dreigen ze daarmee om aan te geven dat het onacceptabel is om tegen het team in te gaan. En natuurlijk gaan er GEEN maatregelen komen omdat iedereen binnen Mercedes snapt dat Hamilton voor het kampioenschap streed. Politiek en storm in een glas water.

Jozef

#226
Het gedrag van Mercedes tijdens de race, zal sommige Hamilton-fans wel sterken in het vermoeden dat Mercedes wel heel graag wilde dat Rosberg dit jaar kampioen werd...

Voor alle duidelijkheid, zelf geloof ik daar niet in. ;D Ik heb net ook de uitleg van Wolff gelezen van gisterenavond. En die was zoals altijd rechtlijnig, geen speld tussen te krijgen: er bestond een risico dat we de overwinning zouden verliezen en dus deden we wat we moesten doen om dat risico te verkleinen, zoals we in elke race doen. Hij zei gisterenavond ook dat hij gewoon nog niet wist of hij hier een sanctie wil geven of niet. Ik denk dat dit verhaal dus een stille dood zal sterven.

Bij Sky waren ze trouwens wel heel serieus ("we have a few well-placed sources") over het verhaal dat Hamilton na Barcelona aan het team heeft gezegd dat hij opstapte.

Robbert65

Citaat van: Jozef op 28 november 2016 - 17:02:41
Het gedrag van Mercedes tijdens de race, zal sommige Hamilton-fans wel sterken in het vermoeden dat Mercedes wel heel graag wilde dat Rosberg dit jaar kampioen werd...

Voor alle duidelijkheid, zelf geloof ik daar niet in. ;D Ik heb net ook de uitleg van Wolff gelezen van gisterenavond. En die was zoals altijd rechtlijnig, geen speld tussen te krijgen: er bestond een risico dat we de overwinning zouden verliezen en dus deden we wat we moesten doen om dat risico te verkleinen, zoals we in elke race doen. Hij zei gisterenavond ook dat hij gewoon nog niet wist of hij hier een sanctie wil geven of niet. Ik denk dat dit verhaal dus een stille dood zal sterven.

Bij Sky waren ze trouwens wel heel serieus ("we have a few well-placed sources") over het verhaal dat Hamilton na Barcelona aan het team heeft gezegd dat hij opstapte.
Ja, in Ted's Notebook. Ik heb het vanmorgen ook gezien. Pittig verhaal, als ik er een betere vinger achter krijg komt er een artikeltje van.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Jozef op 28 november 2016 - 17:02:41
Het gedrag van Mercedes tijdens de race, zal sommige Hamilton-fans wel sterken in het vermoeden dat Mercedes wel heel graag wilde dat Rosberg dit jaar kampioen werd...

Voor alle duidelijkheid, zelf geloof ik daar niet in. ;D Ik heb net ook de uitleg van Wolff gelezen van gisterenavond. En die was zoals altijd rechtlijnig, geen speld tussen te krijgen: er bestond een risico dat we de overwinning zouden verliezen en dus deden we wat we moesten doen om dat risico te verkleinen, zoals we in elke race doen. Hij zei gisterenavond ook dat hij gewoon nog niet wist of hij hier een sanctie wil geven of niet. Ik denk dat dit verhaal dus een stille dood zal sterven.

Bij Sky waren ze trouwens wel heel serieus ("we have a few well-placed sources") over het verhaal dat Hamilton na Barcelona aan het team heeft gezegd dat hij opstapte.
"well placed sources that suggest"... dat laatste maakt het alweer een stuk vager.

Wings

Citaat van: Franky R. op 28 november 2016 - 15:45:14
http://www.gppits.net/nieuws/mercedes_dreigt_met_disciplinaire_maatregelen/


Is het probleem niet groter geworden omdat Mercedes Hamilton opdroeg sneller te rijden en zo voordeel aan Rosberg te bieden?

Is dit niet vreselijk uit z'n verband getrokken? Een storm in een glas water. Verder vind ik de uitleg die Wolff gaf maar bagger. Als een dagsucces belangrijker is dan het individueel wereldkampioenschap konden ze mij vierkantig de bomen in! Zeker na wat Hamilton heeft behaald met Mercedes. Het zal wel aan mij liggen maar ik vind het buiten proporties. Mercedes heeft de constructeurstitel al binnen en hebben met 2 vingers in de neus het individueel kampioenschap gewonnen. Ik zie het probleem niet.

Robbert65

Citaat van: Tuesday op 28 november 2016 - 17:30:22
Citaat van: Jozef op 28 november 2016 - 17:02:41
Het gedrag van Mercedes tijdens de race, zal sommige Hamilton-fans wel sterken in het vermoeden dat Mercedes wel heel graag wilde dat Rosberg dit jaar kampioen werd...

Voor alle duidelijkheid, zelf geloof ik daar niet in. ;D Ik heb net ook de uitleg van Wolff gelezen van gisterenavond. En die was zoals altijd rechtlijnig, geen speld tussen te krijgen: er bestond een risico dat we de overwinning zouden verliezen en dus deden we wat we moesten doen om dat risico te verkleinen, zoals we in elke race doen. Hij zei gisterenavond ook dat hij gewoon nog niet wist of hij hier een sanctie wil geven of niet. Ik denk dat dit verhaal dus een stille dood zal sterven.

Bij Sky waren ze trouwens wel heel serieus ("we have a few well-placed sources") over het verhaal dat Hamilton na Barcelona aan het team heeft gezegd dat hij opstapte.
"well placed sources that suggest"... dat laatste maakt het alweer een stuk vager.

Bijkomende zaak is, dat het een nogal plausibel verhaal is gezien de beelden van die dag. Herinner je nog die gang van alle betrokkenen, inclusief Lauda, naar die gestapelde Portacabin nog tijdens de race? Dat loog er niet om, die gezichtsuitdrukkingen, die lichaamstaal... De commentaren achteraf waren zorgvuldig afgestemd en Lewis had rode ogen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 28 november 2016 - 17:34:40
Citaat van: Tuesday op 28 november 2016 - 17:30:22
Citaat van: Jozef op 28 november 2016 - 17:02:41
Het gedrag van Mercedes tijdens de race, zal sommige Hamilton-fans wel sterken in het vermoeden dat Mercedes wel heel graag wilde dat Rosberg dit jaar kampioen werd...

Voor alle duidelijkheid, zelf geloof ik daar niet in. ;D Ik heb net ook de uitleg van Wolff gelezen van gisterenavond. En die was zoals altijd rechtlijnig, geen speld tussen te krijgen: er bestond een risico dat we de overwinning zouden verliezen en dus deden we wat we moesten doen om dat risico te verkleinen, zoals we in elke race doen. Hij zei gisterenavond ook dat hij gewoon nog niet wist of hij hier een sanctie wil geven of niet. Ik denk dat dit verhaal dus een stille dood zal sterven.

Bij Sky waren ze trouwens wel heel serieus ("we have a few well-placed sources") over het verhaal dat Hamilton na Barcelona aan het team heeft gezegd dat hij opstapte.
"well placed sources that suggest"... dat laatste maakt het alweer een stuk vager.

Bijkomende zaak is, dat het een nogal plausibel verhaal is gezien de beelden van die dag. Herinner je nog die gang van alle betrokkenen, inclusief Lauda, naar die gestapelde Portacabin nog tijdens de race? Dat loog er niet om, die gezichtsuitdrukkingen, die lichaamstaal... De commentaren achteraf waren zorgvuldig afgestemd en Lewis had rode ogen.
ik sluit het ook niet uit, maar ze kunnen ook goed overdrijven in de Engelse pers. Ik weet niet of het zo logisch is om een contract dat tientallen miljoenen waard is en je ook nog eens de beschikking over een enorm dominante auto geeft zo maar in te leveren. Wellicht heeft hij in zn emotie wat geroepen, maar serieus overwogen om op te stappen? lijkt mij sterk.

Jozef

Citaat van: Wings op 28 november 2016 - 17:32:50
Citaat van: Franky R. op 28 november 2016 - 15:45:14
http://www.gppits.net/nieuws/mercedes_dreigt_met_disciplinaire_maatregelen/


Is het probleem niet groter geworden omdat Mercedes Hamilton opdroeg sneller te rijden en zo voordeel aan Rosberg te bieden?

Is dit niet vreselijk uit z'n verband getrokken? Een storm in een glas water.

Hier ben ik het ook wel mee eens. De titel van dat artikel "Mercedes dreigt.." is als feit neergezet terwijl die helemaal niet zo is, alweer nogal sensatiebelust dus.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 28 november 2016 - 18:01:31
Citaat van: Wings op 28 november 2016 - 17:32:50
Citaat van: Franky R. op 28 november 2016 - 15:45:14
http://www.gppits.net/nieuws/mercedes_dreigt_met_disciplinaire_maatregelen/


Is het probleem niet groter geworden omdat Mercedes Hamilton opdroeg sneller te rijden en zo voordeel aan Rosberg te bieden?

Is dit niet vreselijk uit z'n verband getrokken? Een storm in een glas water.

Hier ben ik het ook wel mee eens. De titel van dat artikel "Mercedes dreigt.." is als feit neergezet terwijl die helemaal niet zo is, alweer nogal sensatiebelust dus.
ik denk wel dat er een maatregel gaat komen, maar zeker geen ontslag of schorsing. Dat lijkt mij idd ook pure sensatiezucht.

Robbert65

Dat kan allemaal waar zijn, maar dat er heel veel emotioneel gezanik is geweest dit seizoen bij Mercedes is evident. Als je de boel zo goed voor elkaar hebt in een organisatie en de mensen zijn kennelijk toch ongelukkig, dan is het meestal het einde van een succesvolle tijd...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Mercedes wil Hamilton echt niet kwijt en andersom ook niet. Waar zou hij heen moeten?

tonytony

Het is inderdaad waar dat op het moment dat Lewis opgedragen wordt om harder te rijden, ze Rosberg het voordeel bieden om wereldkampioen te worden. Op dat moment bemoeien ze zich wel degelijk met de uitslag. Zolang Hamilton er voor zorgt dat zij, in wat voor een volgorde dan ook, een en twee eindigen, is er volgens mij niets aan de hand. Iedere andere coureur had hetzelfde gedaan. Ik denk niet dat Max in deze positie rijdende, gehoor zou hebben gegeven aan deze stalorder.

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 28 november 2016 - 18:52:27
Dat kan allemaal waar zijn, maar dat er heel veel emotioneel gezanik is geweest dit seizoen bij Mercedes is evident. Als je de boel zo goed voor elkaar hebt in een organisatie en de mensen zijn kennelijk toch ongelukkig, dan is het meestal het einde van een succesvolle tijd...
mwah, Lewis had 8 wedstrijden op rij niet gewonnen en stond dik achter in het WK, ik denk dat dat ook wel een rol heeft gespeeld. In Canada stonden de zaken er alweer heel anders voor. Als het goed gaat prijst Hamilton zn team de hemel in, als het wat minder gaat dan is ie niet zo'n geweldige teamplayer. Ik hoop met je mee dat het het eind van een succesvolle periode inluidt, ik heb het ook wel gehad met de Mercedes dominantie. Moet wel zeggen dat het kampioenschap van Rosberg het een stuk draaglijker maakt ;) Maar ik ben bang dat het einde nog niet in zicht is.

Tuesday

Citaat van: tonytony op 28 november 2016 - 19:07:30
Het is inderdaad waar dat op het moment dat Lewis opgedragen wordt om harder te rijden, ze Rosberg het voordeel bieden om wereldkampioen te worden. Op dat moment bemoeien ze zich wel degelijk met de uitslag. Zolang Hamilton er voor zorgt dat zij, in wat voor een volgorde dan ook, een en twee eindigen, is er volgens mij niets aan de hand. Iedere andere coureur had hetzelfde gedaan. Ik denk niet dat Max in deze positie rijdende, gehoor zou hebben gegeven aan deze stalorder.
het is wel zo dat Mercedes exact dezelfde regels hanteert als tijdens andere wedstrijden. Om dat voor de laatste wedstrijd te veranderen helpt dat alleen Hamilton. Dezelfde regels hanteren is voor beiden gelijk. Rosberg was er in Monaco nog slachtoffer van.

Van Wijk

Wie kan het Hamilton nou kwalijk nemen dat hij probeert op een " faire " manier
het wereldkampioenschap naar zich toe te trekken?
Ik in ieder geval niet, we hebben het in het verleden wel eens anders gezien.