Met nog 2 races te gaan....

Gestart door Tessa, 01 november 2016 - 19:23:28

« vorige - volgende »

...wie wordt volgens jou de nieuwe wereldkampioen?!

Nico Rosberg
16 (72.7%)
Lewis Hamilton
2 (9.1%)
Anders (lol)
4 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 22

Poll gesloten: 22 november 2016 - 19:23:28

Mickey

Trouwens weer een fraaie race van Max zeg, potverdorie. Helaas net geen podium.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 27 november 2016 - 16:43:27
Voor mijn gevoel kon Loewie een seconde sneller per ronde. Onder geen enkele realistische omstandigheid in deze race had Vettel de leiding kunnen pakken. Dat teambelang zie ik vooralsnog dan ook niet.
Vettel was op een bepaald moment 3 seconden sneller, stond op nieuwere en snellere banden. Ik snap wel dat Mercedes dat risico niet wilde nemen. Maar goed, ik ga hier geen hele discussie aan wijden, k ga ff lekker genieten van het resultaat (Rosberg WK en een podium voor Vettel).

Tuesday

Citaat van: Mickey op 27 november 2016 - 16:45:18
Trouwens weer een fraaie race van Max zeg, potverdorie. Helaas net geen podium.
wel weer een fout en dankzij het lage tempo vooraan kon hij weer aansluiten. Maar afgezien van bocht 1 idd een zeer goede race opnieuw.

Tuesday

ik heb bewust niet gereageerd de afgelopen weken omdat er nog niets beslist was en Rosberg een gevaarlijk spel speelde waarvan ik steeds minder vertrouwen kreeg in een goede afloop. Maar goed, hij heeft zn hoofd gelukkig koel gehouden in moeilijke omstandigheden, de 2e plaatsen waren toch best zwaarbevochten. En wat voor mij bepalend is is dat ie na Maleisiƫ het heft in handen heeft genomen en met de overwinning in Japan alles in eigen hand had. I weet niet of ie daarna bewust gas heeft terug genomen, of misschien wel onbewust, of misschien wel helemaal niet... Voor mij absoluut is hij absoluut een verdiende kampioen, maar dat was Hamilton ook geweest. Op betrouwbaarheid wijzen kan natuurlijk altijd, maar Lewis en Nico hebben allebei zelf ook het 1 en ander laten liggen. Wel ironisch dat ie Max vandaag nog weer tegenkwam, net op het moment dat ie dacht dat ie daar definitief van verlost was. Dat was toch wel de plaaggeest van velen dit jaar en zeker ook van Rosberg.

Wings

Citaat van: Mickey op 27 november 2016 - 16:45:18
Trouwens weer een fraaie race van Max zeg, potverdorie. Helaas net geen podium.

Ja super gedaan! IJzersterke race!

Wings

Citaat van: Pancake Shield op 27 november 2016 - 16:44:11
Teambelang was inderdaad het winnen van de race. Vandaar dat Hamilton ook riep dat hij de titel toch aan het verliezen was, dus de race hem niet zoveel boeide (niet die exacte woorden, maar daar kwam het wel op neer. Hij zal er wel voor op zijn vingers getikt worden. Maar we hebben Schumacher, Prost en Senna coureurs van de baan zien rammen en dan kan ik dit toch echt niet als even zwaar zien. Dit is gewoon een tactische keuze van Hamilton in de hoop dat hij zowel wereldkampioen zou worden. Perfect gereden van Hamilton, niks op af te dingen.

Het winnen van een race boven een kampioenschap stellen roept bij mij vragen op. Zijn ze nu helemaal betoeterd bij Mercedes? Bovendien riepen ze eerder dat Lewis en Nico vrij waren om te vechten voor het kampioenschap. Lees: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/347415/mercedes-laat-hamilton-en-rosberg-hun-eigen-gang-gaan/

De kritiek op Hamilton na afloop vond ik volledig misplaatst. Ik vond de manier waarop hij heeft gereden van zeer hoge klasse!

Pancake Shield

Als Vettel en Verstappen Rosberg voorbij waren gestoken, had iedereen waarschijnlijk Hamilton geprezen om zijn tactische vernuft. Het zorgde er tenminste voor dat een doodsaaie race nog een beetje schijnspanning had.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Maikel0230

#217
Ik heb persoonlijk geen problemen met de manier waarop Hamilton het hier uitgespeeld heeft. Zolang hij niet probeert om Rosberg uit te schakelen door op hem in te rijden zijn alle middelen heilig. Wat mij wel steekt is dat hij eerder dit weekend aangaf op vragen van journalisten het zo niet te willen spelen, om het dan uiteindelijk gewoon wel te doen. Toch een beetje een blaam op zijn race vandaag en ook wel een beetje klein van een echte racer als Hamilton.

CitaatBacking Rosberg up 'not practical', says Hamilton
2016 Abu Dhabi Grand PrixPosted on | 24th November 2016, 12:17Author Keith Collantine
Lewis Hamilton says it wouldn't be practical to hold Nico Rosberg up in order to encourage others to overtake his championship rival at Yas Marina.

Hamilton needs to win Sunday's race with Rosberg no higher than fourth if he is to become champion. Red Bull team principal Christian Horner said the smart thing for Hamilton to do would be to get in front of his team mate and hold him up.

"I was only just made aware of what Christian had said," said Hamilton when asked about it during today's press conference.

How Hamilton can disrupt Rosberg's title run
Hamilton said his first priority was to ensure he gets ahead of his team mate. "Nico has obviously been on pole for the last two years here, he's been very quick."
"This has generally been a relatively strong circuit for me but I have not delivered in the last years so my sole goal is to do so, make sure that I'm at my best this weekend as I have been the last couple of races."

Hamilton said he will consider his tactical options on Sunday, but holding Rosberg up has "not ever really been my thought process".

"I always really just try to, if I'm out ahead I want to be as far ahead as possible. Generally when you have a 18, 30 second lead, that's as painful a blow as you can give to the guy that you're fighting. So you look at the last race, if we didn't have red flags, I would have been 30 seconds ahead. Those scenarios for me is more valuable, more of an achievement than backing up your team mate."

He also pointed out the configuration of the Yas Marina circuit makes it difficult to delay a rival.

"Here, whilst in theory it sounds like it makes a lot of sense, it's not very practical to do," Hamilton concluded. "You've got two long DRS zones here, it wouldn't be very easy and very wise to do so."

Meanwhile Rosberg rebuffed suggestions he could try to take him team mate out of the race to guarantee the title.

"It's going to be a weekend like any other where I'm going to go for the race win and do what it takes to get that," he said. "Within the limits of what's acceptable, of course."

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Van Wijk

Heel netjes en keurig gedaan van Hamilton.
Hij heeft het maximale gedaan zonder het echt smerig te spelen.
Als neutrale kijker zou je het misschien anders willen zien, maar dit was keurig.
Hij kan met opgeheven hoofd terug kijken op seizoen 2016.
En ja, ook Rosberg heeft zijn spanningen onder  bedwang gehouden en gedaan wat hij moest doen.
De meeste punten aan het eind van seizoen, dus wereldkampioen. Nico Gefeliciteerd !

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 27 november 2016 - 19:27:27
Wat mij wel steekt is dat hij eerder dit weekend aangaf op vragen van journalisten het zo niet te willen spelen, om het dan uiteindelijk gewoon wel te doen. Toch een beetje een blaam op zijn race vandaag en ook wel een beetje klein van een echte racer als Hamilton.

Steekt jou dat serieus? Mij niet. Ten eerste ga je nooit je tactiek prijsgeven en ten tweede had Mercedes het Hamilton wellicht expliciet verboden en misschien wel tactisch er op ingespeeld. Dus nee daar ga je niet mee te koop lopen.

Wings

Citaat van: Van Wijk op 27 november 2016 - 19:59:58
Heel netjes en keurig gedaan van Hamilton.
Hij heeft het maximale gedaan zonder het echt smerig te spelen.
Als neutrale kijker zou je het misschien anders willen zien, maar dit was keurig.
Hij kan met opgeheven hoofd terug kijken op seizoen 2016.
En ja, ook Rosberg heeft zijn spanningen onder  bedwang gehouden en gedaan wat hij moest doen.
De meeste punten aan het eind van seizoen, dus wereldkampioen. Nico Gefeliciteerd !

Hamilton heeft er inderdaad alles aan gedaan binnen de reglementaire restricties. Dat siert hem. Niet alleen denken in dagsuccessen maar ook kunnen denken vanuit de belangen van het kampioenschap. In het verleden heb ik Hamilton verweten dat hij dat niet altijd doet. Daarin vind ik Lewis gegroeid.

Maikel0230

Citaat van: Wings op 27 november 2016 - 20:29:56
Citaat van: Maikel0230 op 27 november 2016 - 19:27:27
Wat mij wel steekt is dat hij eerder dit weekend aangaf op vragen van journalisten het zo niet te willen spelen, om het dan uiteindelijk gewoon wel te doen. Toch een beetje een blaam op zijn race vandaag en ook wel een beetje klein van een echte racer als Hamilton.

Steekt jou dat serieus? Mij niet. Ten eerste ga je nooit je tactiek prijsgeven en ten tweede had Mercedes het Hamilton wellicht expliciet verboden en misschien wel tactisch er op ingespeeld. Dus nee daar ga je niet mee te koop lopen.

Mij steekt dat inderdaad ja. Hij hoeft van mij zijn tactiek niet prijs te geven, dan had hij beter een vaag antwoord gegeven. Dat deed hij niet. Hij stelde het nut er niet van in te zien en dat het op een circuit zoals Abu Dhabi weinig impact heeft, wat ook gewoon zo is. Dus ja, ik verwacht op dat vlak veel meer van een drievoudig-wereldkampioen Formule 1. Ik acht dat een rasechte racer als Hamilton daarboven kan staan.

Nogmaals met de tactiek zelf heb ik helemaal geen probleem. Hij ramt niemand van de baan, dus volledig reglementair. Er staat nergens in de reglementen dat je verplicht bent van start tot finish keihard te rijden. Het is dat hypocriet gedoe errond wat me ontzettend stoort. Voor de rest toonde hij zich na de finish een waardig verliezer, duidelijk ontevreden, maar respectvol genoeg naar Rosberg toe.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Lol, ik vind het zo raar dat je je daaraan zou storen dat ik er zelfs aan twijfel of je nu serieus bent of niet... Natuurlijk gaat hij op voorhand niet zeggen dat hij rare dingen gaat doen. Ik snap ook niet wat dat te maken heeft met "rasechte racer" zijn.

Tuesday

en Rosberg zou vol voor de overwinning gaan  ;D het is eigenlijk wel schokkerend dat we het tegenwoordig gewoon normaal vinden om continu voorgelogen te worden, maar het is idd wel erg naief om die rijders op hun woord te geloven.

Franky R.

#224
http://www.gppits.net/nieuws/mercedes_dreigt_met_disciplinaire_maatregelen/


Is het probleem niet groter geworden omdat Mercedes Hamilton opdroeg sneller te rijden en zo voordeel aan Rosberg te bieden?