Met nog 2 races te gaan....

Gestart door Tessa, 01 november 2016 - 19:23:28

« vorige - volgende »

...wie wordt volgens jou de nieuwe wereldkampioen?!

Nico Rosberg
16 (72.7%)
Lewis Hamilton
2 (9.1%)
Anders (lol)
4 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 22

Poll gesloten: 22 november 2016 - 19:23:28

Mickey

Citaat van: Franky R. op 26 november 2016 - 18:52:12
Citaat van: Mickey op 26 november 2016 - 18:20:58
Hemmie heeft bij de persco geroepen dat hij gewoon met ruime marge wil winnen. Verwierp de suggestie van Horner naar de prullenbak. Dom en kortzichtig imo.
Waarom?


Omdat hij invloed kan uitoefenen op het verloop van de race morgen. Hij kan een treintje creëren, waarin hij de machinist is. Waarin mogelijk twee auto's hem en Rosberg splitten. Hij kán het imo voor een deel beïnvloeden door de pace te bepalen. Rosbergs pace te bepalen. Of het succesvol is, is een tweede, maar als je wegrijdt bij de rest, dan weet je zeker dat je geen invloed hebt op het verloop van de race achter je.

Jozef

Maar het is zo ontzettend moeilijk om dat te doen zonder er zelf ook P1 mee te verliezen. Als je een treintje maakt, gaat er iemand proberen te undercutten. Dan moet Hamilton het dus zo timen dat diegene wel Rosberg pakt, maar niet hemzelf. Dat lijkt me toch bijna niet te doen. Bovendien gaan die anderen dan strategieën splitten en dan zit je ook weer met een probleem.

Pancake Shield

Ik ben overigens benieuwd of Rosberg zelf nog iets overweegt. En bedoel ik daadwerkelijk, iets als te laat remmen ofzo.

En ja Wings heeft gelijk zolang Hamilton zelf idd zijn pace kan onderhouden en weet wat er achter Rosberg gebeurd, is het ophouden van Rosberg geen heel slecht idee, maar ik heb nog steeds wel het idee, dat hem dat uiteindelijk meer pijn zou doen dan goed.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Van Wijk

Kijk, als Rosberg ballen heeft, valt hij  meteen aan  om de koppositie om zijn WK titel zeker te stellen.
Als dat lukt,gun ik hem die absoluut die titel.
Als hij op zeker wilt gaan ( Hamilton wint GP, hij WK ) moet hij beseffen dat hij met een hele sluwe vos te malen heeft, die alles gaat proberen om die WK titel naar zicht toe te trekken. ( ik zou ook sluw zijn ).
Mercedes zal waarschijnlijk geen teamorders geven, hebben ze geen belang bij.
Kan tactisch een hele interessante race  worden, vooral zolang Hamilton aan de leiding rijdt.
Zoals al eerder door medeforum lid  aangehaald, hij is dan de machinist van de trein en heeft invloed.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 26 november 2016 - 18:24:28
Ik ben misschien wat pessimistisch maar voorzie niet echt een geweldige strijd. Hamilton dendert er rap vandoor, Rosberg rijdt er achteraan. Wellicht rijdt de Duitser even op de derde plek omdat hij geen risico's wilt nemen bij de start en er een Red Bull of Ferrari tussendoor prikt. Maar ook die plek is voldoende voor de titel, dus dan is er niet veel aan de hand. Als ze beiden de eerste paar ronden zonder problemen doorkomen vrees ik dat het een kwestie wordt van uitrijden, meer niet.

Hopelijk zit ik er echter ruim naast. :)

Ik vrees mee voor een gigantische anticlimax. Maat dat betekent wel dat Lewis accepteert dat Nico kampioen wordt en verder dus ook niks onderneemt.

Van Wijk

Dat zou inderdaad een anticlimax zijn.......
Laten we hopen dat het anders uitpakt, ik wil gewoon spanning en strijd zien !

Jehoentelaar

Citaat van: Wings op 26 november 2016 - 21:22:13
Citaat van: Jehoentelaar op 26 november 2016 - 18:24:28
Ik ben misschien wat pessimistisch maar voorzie niet echt een geweldige strijd. Hamilton dendert er rap vandoor, Rosberg rijdt er achteraan. Wellicht rijdt de Duitser even op de derde plek omdat hij geen risico's wilt nemen bij de start en er een Red Bull of Ferrari tussendoor prikt. Maar ook die plek is voldoende voor de titel, dus dan is er niet veel aan de hand. Als ze beiden de eerste paar ronden zonder problemen doorkomen vrees ik dat het een kwestie wordt van uitrijden, meer niet.

Hopelijk zit ik er echter ruim naast. :)

Ik vrees mee voor een gigantische anticlimax. Maat dat betekent wel dat Lewis accepteert dat Nico kampioen wordt en verder dus ook niks onderneemt.

Deels klopt dat. Maar als Hamilton wegrijdt op de eerste plek en Rosberg een paar tellen verderop wegrijdt op de tweede plek, kun je ook niet zo gek veel. Het had allemaal nét wat krapper moeten staan in het kampioenschap om er een daadwerkelijk spannende finalerace van te maken. Maar nogmaals: hopelijk worden we getrakteerd op een fraaie titanenstrijd!

Wings

Citaat van: Van Wijk op 26 november 2016 - 21:26:19
Dat zou inderdaad een anticlimax zijn.......
Laten we hopen dat het anders uitpakt, ik wil gewoon spanning en strijd zien !

Veel is afhankelijk van de start. Lewis en Nico hoeven maar slecht weg te komen of we hebben een dijk van een race. Mooiste zou zijn dat Max een rol krijgt daarin. Net iets over het randje verdedigen bij Lewis of Rosberg en zorgen dat de Formule 1 goed in brand staat voor komende weken. ;)

Wings

Lewis krijgt veel kritiek op het vertragen waaronder van zijn team, ik ben het volledig oneens met de heren. Teambelang gaat voor individueel belang? Welk teambelang dan? Bovendien riep Mercedes eerder nog dat ze het zelf mogen uitvechten.

Mickey

Ook oneens. Lewis kan de baan met opgeheven hoofd verlaten. Prima gedirigeerd.

Mickey


Wings

Citaat van: Mickey op 27 november 2016 - 16:33:38
Ook oneens. Lewis kan de baan met opgeheven hoofd verlaten. Prima gedirigeerd.

Absoluut! Hij heeft gestreden als een strijder. Voor minder had ik het niet gedaan. Vervolgens ook nog zijn verlies als een man genomen. Respect voor Lewis.

Tuesday

Lewis deed het op zn eigen manier (groot gelijk) en het ging goed, maar ik begrijp het team ook wel, want Vettel kwam heel snel. En het enige belang dat het team vandaag had was de wedstrijd winnen, dus logisch dat ze dat niet op het spel wilden zetten. Vanuit teamperspectief goed te begrijpen, als kijker ligt dat natuurlijk anders.

Mickey

Voor mijn gevoel kon Loewie een seconde sneller per ronde. Onder geen enkele realistische omstandigheid in deze race had Vettel de leiding kunnen pakken. Dat teambelang zie ik vooralsnog dan ook niet.

Pancake Shield

Teambelang was inderdaad het winnen van de race. Vandaar dat Hamilton ook riep dat hij de titel toch aan het verliezen was, dus de race hem niet zoveel boeide (niet die exacte woorden, maar daar kwam het wel op neer. Hij zal er wel voor op zijn vingers getikt worden. Maar we hebben Schumacher, Prost en Senna coureurs van de baan zien rammen en dan kan ik dit toch echt niet als even zwaar zien. Dit is gewoon een tactische keuze van Hamilton in de hoop dat hij zowel wereldkampioen zou worden. Perfect gereden van Hamilton, niks op af te dingen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock