GP Mexico: man van de wedstrijd?

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2016 - 22:41:26

« vorige - volgende »

GP Mexico: man van de wedstrijd?

Hamilton
3 (14.3%)
Rosberg
1 (4.8%)
Vettel
3 (14.3%)
Ricciardo
4 (19%)
Verstappen
8 (38.1%)
Anders
2 (9.5%)

Totaal aantal stemmen: 21

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Pancake Shield

Marcus Ericsson. De man wordt toch door velen bestempeld als de slechtse huidige F1-coureur, de Sauber is echt een hondenhok en een echte 'racer' is de Zweed toch ook niet. Maar hij wordt deze race toch gewoon mooi elfde. Op het randje van punten, maar wel voor de McLarens, Renaults en de Toro Rosso's, die toch allemaal als betere auto's gezien worden.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jozef

Ik ben geneigd om voor Ricciardo te gaan. De keuze om tijdens de safety car te pitten was gewaagd en kon alleen maar werken als hij snel door het veld zou klieven. Dat deed hij dan ook op zeer strakke wijze en werd beloond: na de pitstop van Max reed Ricciardo ervoor, al was dat dan met oudere banden. Uiteindelijk was de strategie minder goed dan die van de anderen, maar toch, aan het einde staat ie mooi op P4 (of wordt het nog P3?).

Maar ik heb nog niet gestemd. Misschien verander ik nog van gedachte.

Jehoentelaar

Tijdens de race wilde ik voor Vettel gaan maar z'n actie met Ricciardo was daar m.i. niet clean genoeg voor. Daarom ga ik voor Joylon Palmer, die vanaf plek 21 uitstekend naar voren is gereden. Erg jammer dat de Renault niet meer kan dan dit want dit was eindelijk een strakke race van de Brit.

Eervolle vermeldingen voor de heren van Sauber en de honderdduizend Mexicaanse fans.

Figge

Gewoon Max ivm de entertainmentwaarde.

C.G. de Beaufort

Nu de race is vastgesteld, Ricciardo.

Groet,

C.G. de Beaufort


Van Wijk

Rosberg, deed gewoon wat hij de komende tijd moet doen.
Rustig blijven en punten pakken.

Fietser

Echt een hele moeilijke dit keer, wat misschien ook wel de reden is dat er (tot op heden) opvallend weinigen zich aan wagen.
Hulkenberg is topkandidaat; het hele weekend erg sterk. Maar Ricciardo reed, na zijn vroege rubberomzetting, ook rap en foutloos door het veld wat hem, na veel gedoe, een podiumplek opleverde. Maar Verstappen zorgde beslist voor het meeste vuurwerk. Met name zijn do or die aanval op Rosberg op een welhaast onmogelijk plek (dwars de bocht inglijdend) was een genot voor de liefhebber. Daarom kies ik - ondanks de vele onsympathieke woorden na afloop - toch voor Verstappen.

Wings

Om dezelfde reden kies ik ook voor Max. Die knul laat zich het kaas niet van het brood eten en geeft kado's. Prima toch? De Formule 1 fans hunkerde toch naar karakters die zich niet volgzaam naar de slachtbank laten leiden om vervolgens als één of andere diplomaat een standaard verhaal af te steken. Nou alsjeblieft! We hebben er één! En verder vind ik stiekem dat het meevalt. Ja hij mist zijn rempunt en schiet daar rechtdoor en geeft die plaats niet af: so what? Ik zie niet in waarom dat een rel moet worden. Als de FIA vindt dat hij die plek moet afstaan gebeurt dat vanzelf wel. En zo geschiedde.

Tuesday

Max staat 1x onder druk en verremd zich direct, op een baan waar je eigenlijk niet kunt inhalen. De rest zal allemaal wel, maar dat zijn toch basis dingen waarop je iemand afrekent? Hij had gewoon P3 moeten binnen halen. En grappig dat je het zo geweldig vind dat Max leven in de brouwerij brengt, maar tegelijk ook graag ziet dat iemand die dat afgelopen weekend ook deed geschorst moet worden.

Wings

Rondom Max gebeurt nu eenmaal veel. Dat heeft een hoge entertainmentwaarde. Verder heeft Max daar niet verloren maar juist gewonnen. Als hij Vettel voorbij had gelaten was Ricciardo meegekomen met Seb en zo niet had Red Bull wel opdracht gegeven om Ricciardo voorbij te laten. Ricciardo was op dat moment sneller dan Seb en veel sneller dan Max. Hamilton zou hebben gewonnen, Rosberg tweede en Vettel derde. Hoogs haalbare voor Max was P5 (en soit, laten we doen alsof Ricciardo niet zou meekomen met Seb en Max niet mocht aanvallen) en anders P4. Exact daar eindigt hij én hij zorgt ervoor dat Vettel / Ferrari geen podium pakt. De inzet en de manier waarop hij dat doet spreken mij enorm aan. Ik hou van vechters. Ik hou van een Lewis Hamilton die zijn tanden in het stuur zet en de grens opzoekt (en er soms overheen gaat), ik hield van een Senna en Mansell die dat continue deden. Ik houd van een Alonso die datzelfde deed in Austin. Dat maakt voor mij waarom ik Formule 1 kijk en nog steeds ontzettend geniet. En dat hij daar even zijn rempunt mist, prima, mag je hem ook op afrekenen, en ik zal dat ook niet weerspreken want het is een fout en je mag kritisch zijn, ik doe dat niet. Althans niet in dit topic. Wel als dadelijk een beoordelingstopic wordt geopend en we moeten punten geven. Dan krijgt hij gewoon een halve punt minder vanwege deze slordigheden.

Tuesday

Citaat van: Wings op 01 november 2016 - 17:45:09
Rondom Max gebeurt nu eenmaal veel. Dat heeft een hoge entertainmentwaarde. Verder heeft Max daar niet verloren maar juist gewonnen. Als hij Vettel voorbij had gelaten was Ricciardo meegekomen met Seb en zo niet had Red Bull wel opdracht gegeven om Ricciardo voorbij te laten. Ricciardo was op dat moment sneller dan Seb en veel sneller dan Max. Hamilton zou hebben gewonnen, Rosberg tweede en Vettel derde. Hoogs haalbare voor Max was P5 (en soit, laten we doen alsof Ricciardo niet zou meekomen met Seb en Max niet mocht aanvallen) en anders P4. Exact daar eindigt hij én hij zorgt ervoor dat Vettel / Ferrari geen podium pakt. De inzet en de manier waarop hij dat doet spreken mij enorm aan. Ik hou van vechters. Ik hou van een Lewis Hamilton die zijn tanden in het stuur zet en de grens opzoekt (en er soms overheen gaat), ik hield van een Senna en Mansell die dat continue deden. Ik houd van een Alonso die datzelfde deed in Austin. Dat maakt voor mij waarom ik Formule 1 kijk en nog steeds ontzettend geniet. En dat hij daar even zijn rempunt mist, prima, mag je hem ook op afrekenen, en ik zal dat ook niet weerspreken want het is een fout en je mag kritisch zijn, ik doe dat niet. Althans niet in dit topic. Wel als dadelijk een beoordelingstopic wordt geopend en we moeten punten geven. Dan krijgt hij gewoon een halve punt minder vanwege deze slordigheden.
nee, Max reed op P3 en maakte toen een totaal onnodige fout. Vettel was een halve seconde per ronde sneller, die had ie op deze baan in principe gewoon achter zich moeten kunnen houden. Dat bewees ie in de ronden daarna wel. Zo lang Vettel hem niet voorbij was, zou er nooit een teamorder zijn gekomen, ook niet als Ricciardo Vettel voorbij was gegaan, want P2 was al buiten bereik. Max gooit in mijn ogen dus gewoon een zekere P3 weg. Verder prima dat je van hem houdt en fan van m bent, maar gaat het daarom bij het kiezen van een man van de wedstrijd? Iemand die op p3 start en vierde wordt moet wel een heel bijzondere race hebben om mijn man vd wedstrijd te worden. Maar goed, ieder het zijne.

Wings

Ik schets het scenario wat ik als meest logisch acht. Die P3 had Max in mijn optiek nooit gehaald als hij niet rechtdoor was geschoten en als hij de positie had afgegeven. En verder hanteer ik meer criteria om te bepalen wie ik de man van de race vind. De entertainmentwaarde weeg ik daar in mee. En ja, dat heeft zeker te maken met mijn voorkeur voor Max want het is juist die vechtersmentaliteit waar ik zo fan van ben.

Tuesday

#13
Citaat van: Wings op 01 november 2016 - 18:09:57
Ik schets het scenario wat ik als meest logisch acht. Die P3 had Max in mijn optiek nooit gehaald als hij niet rechtdoor was geschoten en als hij de positie had afgegeven. En verder hanteer ik meer criteria om te bepalen wie ik de man van de race vind. De entertainmentwaarde weeg ik daar in mee. En ja, dat heeft zeker te maken met mijn voorkeur voor Max want het is juist die vechtersmentaliteit waar ik zo fan van ben.
Max komt toch gewoon als 3e over de meet? zonder fout was dat nooit gelukt? klinkt logisch ???
Hoe moeiljk kan het zijn om gewoon toe te geven dat Max zelf P3 verknald?? En was het andersom geweest dan was het weer Max geweest die maar bij iemand in de spiegels hoeft te verschijnen en de coureur voor hem gaat al in de fout. Ik kan Vettel nu ook wel die magische krachten toe dichten, maar ik geloof daar niet zo in. En van de beste verdediger van het veld vond ik het sowieso zwaar tegenvallend. En 2 slechte aanvallen ook nog.

Wings

Heel logisch. Tenzij jij van mening bent dat de verdedigingsactie van Max binnen het reglementair kader is uitgevoerd. Dan heb je een punt natuurlijk. Alleen ben ik van mening dat Max dat niet heeft gedaan en zijn positie onrechtmatig heeft behouden. Dus ja als derde over de streep in de wetenschap dat hem een tijdstraf boven het hoofd hing. En vanuit dat perspectief heeft hij prima geacteerd.