Ronde 19: Formula 1 Gran Premio de Mexico, Autodromo Hermanos Rodríguez, Mexico-

Gestart door Tessa, 24 oktober 2016 - 20:08:09

« vorige - volgende »

Jozef

Bovendien blijft het een feit dat Vettel op zijn radio tegen zijn team spreekt en niet tegen Charlie.

Dus als je het met voetbal wil vergelijken, dan zou dit de situatie zijn: een speler wil de bal ingooien, maar de scheids geeft de inworp aan de tegenpartij. Waarop de trainer aan zijn speler zegt: "de scheids zegt dat het voor de ander is". Waarop de speler dan tegen zijn trainer zegt: "de scheids kan de pot op".

Zou je dan ook 3 wedstrijden geschorst worden? Voor het uiten van je frustratie, niet tegen de scheids maar tegen je eigen trainer? Ik betwijfel het...

Wings

Citaat van: Jozef op 02 november 2016 - 20:22:15
Bovendien blijft het een feit dat Vettel op zijn radio tegen zijn team spreekt en niet tegen Charlie.

Ja maar hij weet dat mee wordt geluisterd. Als een rijder klaagt over blauwe vlaggen richt hij die boodschap ook aan de wedstrijdleiding. Of denk je dat het team naar buiten rent met een blauwe vlag?

CitaatDus als je het met voetbal wil vergelijken, dan zou dit de situatie zijn: een speler wil de bal ingooien, maar de scheids geeft de inworp aan de tegenpartij. Waarop de trainer aan zijn speler zegt: "de scheids zegt dat het voor de ander is". Waarop de speler dan tegen zijn trainer zegt: "de scheids kan de pot op".

Zou je dan ook 3 wedstrijden geschorst worden? Voor het uiten van je frustratie, niet tegen de scheids maar tegen je eigen trainer? Ik betwijfel het...

Ik niet maar oké zelfs al zou hij een lintje hebben gekregen vind ik het niet tof en het siert hem ook niet. En daar laat ik het ook bij.

Jozef

Citaat van: Wings op 02 november 2016 - 20:28:08
Citaat van: Jozef op 02 november 2016 - 20:22:15
Bovendien blijft het een feit dat Vettel op zijn radio tegen zijn team spreekt en niet tegen Charlie.

Ja maar hij weet dat mee wordt geluisterd. Als een rijder klaagt over blauwe vlaggen richt hij die boodschap ook aan de wedstrijdleiding. Of denk je dat het team naar buiten rent met een blauwe vlag?

Nee, ik denk dat het team die boodschap doorgeeft aan Charlie. De raceleiding kan toch onmogelijk 22 radiokanalen tegelijk aan het monitoren zijn?

Wings

Natuurlijk lukt dat. Ze praten niet allen gelijktijdig. Als wij een shutdown coördineren staan we in contact met 150 veiligheidsfunctionarissen en beheren we ook nog calamiteitenkanalen. Die 22 mensen die af en toe wat melden aan hun team of andersom kan ik prima monitoren.

Jozef

Ik denk dat het een drukke boel wordt zo rond de start en tijdens de pitstop windows hoor. Wij krijgen niet een fractie te horen van wat er allemaal gezegd wordt. Ik weet het niet zeker, maar het zou me ten zeerste verbazen dat Charlie alles beluistert.

Wings


Jehoentelaar

We krijgen niet alles te horen, maar het radioverkeer is geen vorm van privécommunicatie. Er zijn (of waren, ik ben er niet meer actief) zelfs Twitterkanalen die al het radiocontact uittypen tijdens sessies en races.

Wings

Wat betekent dat je niet alleen met je team communiceert maar ook met media en fans. ;)

Jehoentelaar

Nee. Als ik in het openbaar tegen een vriend sta te ouwehoeren doe ik dat niet met random voorbijgangers die dingen opvangen. Dat is gewoon een bijgevolg van het communiceren. Maar goed, definitiediscussie.

Robbert65

Citaat van: Jozef op 02 november 2016 - 20:22:15
Bovendien blijft het een feit dat Vettel op zijn radio tegen zijn team spreekt en niet tegen Charlie.

Dus als je het met voetbal wil vergelijken, dan zou dit de situatie zijn: een speler wil de bal ingooien, maar de scheids geeft de inworp aan de tegenpartij. Waarop de trainer aan zijn speler zegt: "de scheids zegt dat het voor de ander is". Waarop de speler dan tegen zijn trainer zegt: "de scheids kan de pot op".

Zou je dan ook 3 wedstrijden geschorst worden? Voor het uiten van je frustratie, niet tegen de scheids maar tegen je eigen trainer? Ik betwijfel het...

Sorry hoor Jozef, maar nou hou ik je toch even stil. Over de radio roepen: "Fuck off Charly, seriously, Fuck off" staat tot jouw voorbeeld als kut tot Dirk...
De opmerking was duidelijk rechtstreeks aan Charly Whiting. En herhaald. En de FIA heeft besloten in alle wijsheid, daar zullen heel wat gesprekken over zijn geweest in die twee dagen. Ik denk, dat Vettel dieper door het stof is gegaan dan we weten.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Jozef op 02 november 2016 - 20:39:10
Ik denk dat het een drukke boel wordt zo rond de start en tijdens de pitstop windows hoor. Wij krijgen niet een fractie te horen van wat er allemaal gezegd wordt. Ik weet het niet zeker, maar het zou me ten zeerste verbazen dat Charlie alles beluistert.

Race Control hoort alle communicatie en kan alles terugluisteren.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 02 november 2016 - 21:32:32
Citaat van: Jozef op 02 november 2016 - 20:22:15
Bovendien blijft het een feit dat Vettel op zijn radio tegen zijn team spreekt en niet tegen Charlie.

Dus als je het met voetbal wil vergelijken, dan zou dit de situatie zijn: een speler wil de bal ingooien, maar de scheids geeft de inworp aan de tegenpartij. Waarop de trainer aan zijn speler zegt: "de scheids zegt dat het voor de ander is". Waarop de speler dan tegen zijn trainer zegt: "de scheids kan de pot op".

Zou je dan ook 3 wedstrijden geschorst worden? Voor het uiten van je frustratie, niet tegen de scheids maar tegen je eigen trainer? Ik betwijfel het...

Sorry hoor Jozef, maar nou hou ik je toch even stil. Over de radio roepen: "Fuck off Charly, seriously, Fuck off" staat tot jouw voorbeeld als kut tot Dirk...
De opmerking was duidelijk rechtstreeks aan Charly Whiting. En herhaald. En de FIA heeft besloten in alle wijsheid, daar zullen heel wat gesprekken over zijn geweest in die twee dagen. Ik denk, dat Vettel dieper door het stof is gegaan dan we weten.
Ferrari zegt; 'Charlie says..... ' waarop Vettel onderbreekt en zegt; 'here's a message for Charlie..'. Dat kun je op 2 manieren opvatten; of rechtstreeks aan Charlie gericht of tegen zn team 'zeg Charlie dat ie de pot op kan'. Natuurlijk weet Vettel dat Charlie het kan horen, maar het is wel de vraag of het rechtstreeks aan hem gericht is. Eerlijk gezegd denk ik van wel, maar wat ik denk is voor anderen niet heel relevant heb ik al wel gemerkt ;)

Robbert65

tuurlijk is dat wel relevant Tuesday. Alleen niet iedereen is het er altijd mee eens :)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 02 november 2016 - 21:35:08
Citaat van: Jozef op 02 november 2016 - 20:39:10
Ik denk dat het een drukke boel wordt zo rond de start en tijdens de pitstop windows hoor. Wij krijgen niet een fractie te horen van wat er allemaal gezegd wordt. Ik weet het niet zeker, maar het zou me ten zeerste verbazen dat Charlie alles beluistert.

Race Control hoort alle communicatie en kan alles terugluisteren.
in 2009 met het Hamilton incident in Austalië (nog) niet. Maar ik heb het idee dat dat ondertussen wel veranderd is. Dat Hamilton incident geeft trouwens ook wel aan dat een schorsing niet zo snel wordt uitgedeeld, al was de diskwalificatie ook geen misselijke straf. Dat vergrijp had overigens wel een invloed op de race uitslag, dat was bij Vettel natuurlijk niet het geval.

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 02 november 2016 - 21:39:43
tuurlijk is dat wel relevant Tueasday. Alleen niet iedereen is het er altijd mee eens :)
nee, weet ik ;) ik bedoel, wat ik vind is geen voldongen feit. Ferrari en Vettel kunnen zich daar eventueel makkelijk uit lullen mochten ze willen.