Ronde 19: Formula 1 Gran Premio de Mexico, Autodromo Hermanos Rodríguez, Mexico-

Gestart door Tessa, 24 oktober 2016 - 20:08:09

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Matthijs op 30 oktober 2016 - 22:32:07
Ja en nee. Hamilton was niet direct in gevecht met Rosberg en hoeft dus geen plek terug te geven. Maar het is ook niet de bedoeling dat je tijd wint door van de baan te gaan. Vond het heel vreemd dat hij gewoon het gas erop hield.

Sterker nog, als Lewis daar te wijd zou zijn gegaan in plaats van rechtdoor had hem dat veel meer plaatsen gekost. Maar verder geeft dat Red Bull geen vrijheid om datzelfde te doen. In de start-hectiek wil ik er nog wel eens vrede mee hebben maar in dit geval ging hij wel overdreven rechtdoor. Ik begrijp de frustratie van Max en Red Bull wel alleen vind ik, nogmaals, dat het geen vrijbrief is. Je gokt samen en je verlies samen. Het zou Red Bull sieren om zich hierbij neer te leggen. Maar wel gaaf hoe Seb zichzelf verliest in zo een situatie. Moeten de teams zeker niet vergeten. ;)

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 30 oktober 2016 - 22:56:44
Citaat van: Wings op 30 oktober 2016 - 22:52:52
Citaat van: Tuesday op 30 oktober 2016 - 22:44:20
Citaat van: C.G. de Beaufort op 30 oktober 2016 - 22:43:23
Het team van Max gaat ook protest indienen. Ten eerste dat Hamilton de eerste bocht precies hetzelfde deed, ten tweede dat Vettel de  zgn. 'Verstappenregel' heeft overtreden, namelijk in de remzone van richting veranderen. Btw. Tost heeft gelijk...

Groet,

C.G. de Beaufort
het team dat Max opdracht gaf om de positie aan Vettel te geven?

Volgens mij zei Red Bull dat niet. Dat dacht ik in eerste instantie ook.

Nee volgens mij ook niet.  Ik dacht ze zeiden dat hij de positie juist moest houden en ze het zouden bekijken?

Ja.

Maikel0230

Wel ironisch hoe de verduidelijking van de regels nu getest wordt. RB heeft altijd het verdedigende werk van Verstappen opgehemeld, nu moeten ze de 'verstappen-block' zelf gaan gebruiken om een penalty voor een andere coureur te bekomen ;D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Wings op 30 oktober 2016 - 22:57:40
Citaat van: gloudiesaurus op 30 oktober 2016 - 22:56:44
Citaat van: Wings op 30 oktober 2016 - 22:52:52
Citaat van: Tuesday op 30 oktober 2016 - 22:44:20
Citaat van: C.G. de Beaufort op 30 oktober 2016 - 22:43:23
Het team van Max gaat ook protest indienen. Ten eerste dat Hamilton de eerste bocht precies hetzelfde deed, ten tweede dat Vettel de  zgn. 'Verstappenregel' heeft overtreden, namelijk in de remzone van richting veranderen. Btw. Tost heeft gelijk...

Groet,

C.G. de Beaufort
het team dat Max opdracht gaf om de positie aan Vettel te geven?

Volgens mij zei Red Bull dat niet. Dat dacht ik in eerste instantie ook.

Nee volgens mij ook niet.  Ik dacht ze zeiden dat hij de positie juist moest houden en ze het zouden bekijken?

Ja.
nou, dan kan ik jullie aanraden om het nog eens terug te luisteren.

Jozef

Citaat van: C.G. de Beaufort op 30 oktober 2016 - 22:43:23
Het team van Max gaat ook protest indienen.

Protest indienen? Tegen een stewardbeslissing kun je helemaal geen protest indienen dacht ik? Of voor beslissingen na de race kan het weer wel of zo?

Pancake Shield

"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Citaat van: Tuesday op 30 oktober 2016 - 22:59:29
Citaat van: Wings op 30 oktober 2016 - 22:57:40
Citaat van: gloudiesaurus op 30 oktober 2016 - 22:56:44
Citaat van: Wings op 30 oktober 2016 - 22:52:52
Citaat van: Tuesday op 30 oktober 2016 - 22:44:20
Citaat van: C.G. de Beaufort op 30 oktober 2016 - 22:43:23
Het team van Max gaat ook protest indienen. Ten eerste dat Hamilton de eerste bocht precies hetzelfde deed, ten tweede dat Vettel de  zgn. 'Verstappenregel' heeft overtreden, namelijk in de remzone van richting veranderen. Btw. Tost heeft gelijk...

Groet,

C.G. de Beaufort
het team dat Max opdracht gaf om de positie aan Vettel te geven?

Volgens mij zei Red Bull dat niet. Dat dacht ik in eerste instantie ook.

Nee volgens mij ook niet.  Ik dacht ze zeiden dat hij de positie juist moest houden en ze het zouden bekijken?

Ja.
nou, dan kan ik jullie aanraden om het nog eens terug te luisteren.

Done:

"Keep that posiotion. 'I think you are gonna have to give back the position'"

Wings

Het zou overigens ook raar zijn om eerste te zeggen dat Max zijn positie moet teruggeven en daarmee toegeeft dat hij fout zit om nadien een protest in te dienen bij de wedstrijdleiding.

Tuesday

Citaat van: Wings op 30 oktober 2016 - 23:13:23
Citaat van: Tuesday op 30 oktober 2016 - 22:59:29
Citaat van: Wings op 30 oktober 2016 - 22:57:40
Citaat van: gloudiesaurus op 30 oktober 2016 - 22:56:44
Citaat van: Wings op 30 oktober 2016 - 22:52:52
Citaat van: Tuesday op 30 oktober 2016 - 22:44:20
Citaat van: C.G. de Beaufort op 30 oktober 2016 - 22:43:23
Het team van Max gaat ook protest indienen. Ten eerste dat Hamilton de eerste bocht precies hetzelfde deed, ten tweede dat Vettel de  zgn. 'Verstappenregel' heeft overtreden, namelijk in de remzone van richting veranderen. Btw. Tost heeft gelijk...

Groet,

C.G. de Beaufort
het team dat Max opdracht gaf om de positie aan Vettel te geven?

Volgens mij zei Red Bull dat niet. Dat dacht ik in eerste instantie ook.

Nee volgens mij ook niet.  Ik dacht ze zeiden dat hij de positie juist moest houden en ze het zouden bekijken?

Ja.
nou, dan kan ik jullie aanraden om het nog eens terug te luisteren.

Done:

"Keep that posiotion. 'I think you are gonna have to give back the position'"
ik hoor toch echt 2x 'give'. Althans, het klinkt 2x exact hetzelfde. Het zou anders wel vreemd zijn dat RBR deze mening over de radio verkondigd. Dan zeg je alleen 'keep position' en geef je niet daarbij ook nog eens een advies aan de wedstrijdleiding.

Pancake Shield

Ik hoor toch ook echt: 'eh, give that position. I think you should give that position back'

En voor zolang het erop staat:

"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock



C.G. de Beaufort

(..)Vettel was originally promoted to third after Max Verstappen was give a five-second penalty, but Vettel was subsequently given a 10-second penalty to drop him behind Ricciardo and Verstappen...(..)

http://www.independent.co.uk/sport/motor-racing/mexico-grand-prix-results-sebastian-vettel-daniel-ricciardo-max-verstappen-lewis-hamilton-wins-a7388466.html

Fijn dus... hij is vijfde geworden. Nu maar een paar regels opruimen voor volgend jaar.

Groet,

C.G. de Beaufort

Matthijs

Citaat van: Wings op 30 oktober 2016 - 22:56:58
Citaat van: Matthijs op 30 oktober 2016 - 22:32:07
Ja en nee. Hamilton was niet direct in gevecht met Rosberg en hoeft dus geen plek terug te geven. Maar het is ook niet de bedoeling dat je tijd wint door van de baan te gaan. Vond het heel vreemd dat hij gewoon het gas erop hield.

Sterker nog, als Lewis daar te wijd zou zijn gegaan in plaats van rechtdoor had hem dat veel meer plaatsen gekost. Maar verder geeft dat Red Bull geen vrijheid om datzelfde te doen.
Precies, als ik iemand voor mij door rood ziet rijden geeft mij dat geen vrijbrief om ook door rood te rijden.

Robbert65

Citaat van: Tuesday op 30 oktober 2016 - 22:44:20
Citaat van: C.G. de Beaufort op 30 oktober 2016 - 22:43:23
Het team van Max gaat ook protest indienen. Ten eerste dat Hamilton de eerste bocht precies hetzelfde deed, ten tweede dat Vettel de  zgn. 'Verstappenregel' heeft overtreden, namelijk in de remzone van richting veranderen. Btw. Tost heeft gelijk...

Groet,

C.G. de Beaufort
het team dat Max opdracht gaf om de positie aan Vettel te geven?

Jij hebt Ziggo gekeken? Mol had het fout in de vertaling volgens mij. Ik hoorde het team juist roepen dat hij de plek niet terug hoefde te geven.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel