Ronde 19: Formula 1 Gran Premio de Mexico, Autodromo Hermanos Rodríguez, Mexico-

Gestart door Tessa, 24 oktober 2016 - 20:08:09

« vorige - volgende »

Jozef

Ik vond het duel tussen Vettel en Ricciardo echt fantastisch, vooral omdat we wisten dat Vettel absoluut zat te koken van woede.

Maar ik denk, als je dit als losstaand duel zou zien zonder emoties mee te nemen, dat je Vettel moet bestraffen hoor. Maar ja, als je de "verduidelijking" van een week geleden leest:

"Any change of direction under braking which results in another driver having to take evasive action will be considered abnormal and hence potentially dangerous to other drivers. Any such move will be reported to the stewards."

Het is duidelijk dat dit manoeuvre hieronder valt. Alleen staat er in deze tekst gewoon: zo'n manoeuvre wordt gemeld aan de stewards. Tja, daar kun je wat mee... Het zijn nog steeds de stewards die volledig vrij zijn in hun beslissing dus. Afwachten dan maar.

Wings

Citaat van: Matthijs op 30 oktober 2016 - 22:16:35
Mijn 2 cents:
- Straf Verstappen terecht
- Hamilton had ook een straf kunnen hebben voor bocht 1 (won gewoon tijd over het gras), maar met 5 seconden extra had hij ook gewonnen.
- Vettel stuurt in in de remzone en zou met de aangescherpte regels ook straf moeten krijgen, maar ik vind het wel prima zo.

Tsja, nagaan dat Seb een voorvechter is geweest inzake het bewegen in de remzone en Max een seizoen lang verweet levensgevaarlijk te verdedigen. En nu doet hij het zelf?? Hoeft van mij niet bestraft te worden maar Vettel moet wel zijn snavel houden als anderen dat doen.

Verder heb ik enorm genoten van Max. Niks geen cadeaus geven. Dit is racen van het hoogste niveau. Vettel was helemaal uit zijn huisje. Stoer toch? Onbegrijpelijk dat Seb niet het recht laat zegevieren en Ricciardo opvangt. Of gewoon opnieuw aanvalt. In plaats daarvan zit die wat zenuwachtig op die knopjes te duwen en te flippen, ondertussen komt Ricciardo langszij.

Jozef

Citaat van: Maikel0230 op 30 oktober 2016 - 22:23:46
Citaat van: Pancake Shield op 30 oktober 2016 - 22:16:17
Waarvoor had Hamilton een straf moeten krijgen? Voor zijn verremming in de eerste bocht van de eerste ronde? Bwah, wat mij betreft hoeft Hamilton daar geen straf voor.

In principe niet, maar die haalt daar net zoals Verstappen voordeel uit. Dan kan je toch niet anders dan iedereen op dezelfde manier behandelen? Verstappen kreeg vijf seconden straf, dan had men die Hamiton ook gewoon moeten geven.

Precedenten genoeg voor rijders die een chicane missen of de track limits niet respecteren. Als het niet in een duel is, word je niet bestraft. Maar als je het twee keer doet, gaat Charlie je waarschuwen en bij een derde keer riskeer je een straf. Dacht dat algemeen bekend was. Hamilton was niet in rechtstreeks duel met Rosberg, dus geen straf. Ik had het wel netjes gevonden als hij gewoon van het gas was gegaan om de kloof te verkleinen. Maar misschien zou hij dat nog wel gedaan hebben, het werd snel VSC dus we zullen het niet weten.

Maikel0230

Zat Vettel naast Verstappen toen die zich verremde? Was toch een foutje zoals bij Hamilton? Vraag het voor de zekerheid want ik sla aan het twijfelen  ;D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Jozef op 30 oktober 2016 - 22:27:52
Citaat van: Maikel0230 op 30 oktober 2016 - 22:23:46
Citaat van: Pancake Shield op 30 oktober 2016 - 22:16:17
Waarvoor had Hamilton een straf moeten krijgen? Voor zijn verremming in de eerste bocht van de eerste ronde? Bwah, wat mij betreft hoeft Hamilton daar geen straf voor.

In principe niet, maar die haalt daar net zoals Verstappen voordeel uit. Dan kan je toch niet anders dan iedereen op dezelfde manier behandelen? Verstappen kreeg vijf seconden straf, dan had men die Hamiton ook gewoon moeten geven.

Precedenten genoeg voor rijders die een chicane missen of de track limits niet respecteren. Als het niet in een duel is, word je niet bestraft. Maar als je het twee keer doet, gaat Charlie je waarschuwen en bij een derde keer riskeer je een straf. Dacht dat algemeen bekend was. Hamilton was niet in rechtstreeks duel met Rosberg, dus geen straf. Ik had het wel netjes gevonden als hij gewoon van het gas was gegaan om de kloof te verkleinen. Maar misschien zou hij dat nog wel gedaan hebben, het werd snel VSC dus we zullen het niet weten.
ik ben het eens met de beslissing om Hamilton geen straf te geven, maar om nou te zeggen dat ie niet in duel was?? iedereen is in duel  bij een eerste bocht van een GP, Maar goed, Rosberg gaat ook off track en houdt positie, Verstappen duwt Rosberg er af, dus het goed dat ze uiteindelijk gewoon alledrie zonder straf wegkomen.

Matthijs

Citaat van: Jozef op 30 oktober 2016 - 22:27:52
Citaat van: Maikel0230 op 30 oktober 2016 - 22:23:46
Citaat van: Pancake Shield op 30 oktober 2016 - 22:16:17
Waarvoor had Hamilton een straf moeten krijgen? Voor zijn verremming in de eerste bocht van de eerste ronde? Bwah, wat mij betreft hoeft Hamilton daar geen straf voor.

In principe niet, maar die haalt daar net zoals Verstappen voordeel uit. Dan kan je toch niet anders dan iedereen op dezelfde manier behandelen? Verstappen kreeg vijf seconden straf, dan had men die Hamiton ook gewoon moeten geven.

Precedenten genoeg voor rijders die een chicane missen of de track limits niet respecteren. Als het niet in een duel is, word je niet bestraft. Maar als je het twee keer doet, gaat Charlie je waarschuwen en bij een derde keer riskeer je een straf. Dacht dat algemeen bekend was. Hamilton was niet in rechtstreeks duel met Rosberg, dus geen straf. Ik had het wel netjes gevonden als hij gewoon van het gas was gegaan om de kloof te verkleinen. Maar misschien zou hij dat nog wel gedaan hebben, het werd snel VSC dus we zullen het niet weten.
Ja en nee. Hamilton was niet direct in gevecht met Rosberg en hoeft dus geen plek terug te geven. Maar het is ook niet de bedoeling dat je tijd wint door van de baan te gaan. Vond het heel vreemd dat hij gewoon het gas erop hield.

Pancake Shield

Citaat van: Maikel0230 op 30 oktober 2016 - 22:30:52
Zat Vettel naast Verstappen toen die zich verremde? Was toch een foutje zoals bij Hamilton? Vraag het voor de zekerheid want ik sla aan het twijfelen  ;D

Verstappen zat er niet naast, maar ik heb stellig de indruk dat Verstappen wel terug de baan op kon sturen waarbij Hamilton verder door schoot, waardoor hij dus de grasroute koos.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

wat betreft Ricciardo/Vettel. Vettel laat meer dan genoeg ruimte en stuurt niet/minimaal naar binnen. In aanloop naar die bocht zit een kleine knik, normaal stuur je daar met mee, maar Vettel hield daarmee op toen ie zag dat Ricciardo hem aanviel. Dat Ricciardo vol in de remmen moet komt natuurlijk ook doordat hij met enorm veel snelheid komt aangevlogen en alle moeite moet doen om die bocht te halen. Al met al lijkt me dit wel de beste beslissing al moet ik toegeven dat ik in deze niet geheel objectief ben ;)

C.G. de Beaufort

Het team van Max gaat ook protest indienen. Ten eerste dat Hamilton de eerste bocht precies hetzelfde deed, ten tweede dat Vettel de  zgn. 'Verstappenregel' heeft overtreden, namelijk in de remzone van richting veranderen. Btw. Tost heeft gelijk...

Groet,

C.G. de Beaufort


Tuesday

Citaat van: C.G. de Beaufort op 30 oktober 2016 - 22:43:23
Het team van Max gaat ook protest indienen. Ten eerste dat Hamilton de eerste bocht precies hetzelfde deed, ten tweede dat Vettel de  zgn. 'Verstappenregel' heeft overtreden, namelijk in de remzone van richting veranderen. Btw. Tost heeft gelijk...

Groet,

C.G. de Beaufort
het team dat Max opdracht gaf om de positie aan Vettel te geven?

gloudiesaurus

Ben wel benieuwd of dit nog een staartje krijgt!

Achteraf gezien had Verstappen net als Ricciardo een extra pitstop moeten maken. Dan had Verstappen Vettel waarschijnlijk achter zich gehad.
Maja, achteraf he.

Verder Hamilton geen straf in de 1e bocht, eens
Verstappen straf, eens
Vettel niet bestraft in duel Riccardo, eigenlijk verdiend hij wel een straf volgens de nieuwe regels. Maar van die regel ben ik geen fan. Dus van mij mag het zo blijven. Al is het dan wel inconsequent.

En dan dat incident bekijken na de race, moet ophouden. Gewoon hop tijdens de race straffen uitdelen en duidelijkheid scheppen. Beter voor fans, en krijg je niet van die rare situaties achter het podium.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Kanttekening: we weten niet of Hamilton wel voordeel had bij het afsnijden van de eerste bocht, omdat Rosberg ook op het gras werd gedwongen door Verstappen. Was de grote voorsprong van Hamilton dan door het afsnijden of door de clash van Rosberg met Verstappen?

Wings

Citaat van: Tuesday op 30 oktober 2016 - 22:44:20
Citaat van: C.G. de Beaufort op 30 oktober 2016 - 22:43:23
Het team van Max gaat ook protest indienen. Ten eerste dat Hamilton de eerste bocht precies hetzelfde deed, ten tweede dat Vettel de  zgn. 'Verstappenregel' heeft overtreden, namelijk in de remzone van richting veranderen. Btw. Tost heeft gelijk...

Groet,

C.G. de Beaufort
het team dat Max opdracht gaf om de positie aan Vettel te geven?

Volgens mij zei Red Bull dat niet. Dat dacht ik in eerste instantie ook.

Mickey

En al zou het zo zijn, ze kunnen na overleg natuurlijk terugkomen op hun initiële zienswijze.

gloudiesaurus

Citaat van: Wings op 30 oktober 2016 - 22:52:52
Citaat van: Tuesday op 30 oktober 2016 - 22:44:20
Citaat van: C.G. de Beaufort op 30 oktober 2016 - 22:43:23
Het team van Max gaat ook protest indienen. Ten eerste dat Hamilton de eerste bocht precies hetzelfde deed, ten tweede dat Vettel de  zgn. 'Verstappenregel' heeft overtreden, namelijk in de remzone van richting veranderen. Btw. Tost heeft gelijk...

Groet,

C.G. de Beaufort
het team dat Max opdracht gaf om de positie aan Vettel te geven?

Volgens mij zei Red Bull dat niet. Dat dacht ik in eerste instantie ook.

Nee volgens mij ook niet.  Ik dacht ze zeiden dat hij de positie juist moest houden en ze het zouden bekijken?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is