Ronde 19: Formula 1 Gran Premio de Mexico, Autodromo Hermanos Rodríguez, Mexico-

Gestart door Tessa, 24 oktober 2016 - 20:08:09

« vorige - volgende »

Tessa

De laatste loodjes van het seizoen. Deze race kan Rosberg de winst binnen halen...de kans is niet enorm, maar wel aanwezig. Ferrari en Red bull hebben afgelopen race beiden puntjes gelekt en in de achterhoede is er ook een strijd gaande om nét even die laatste punten binnen te halen.

We hoeven wederom niet te wachten, maar gaan meteen volgend weekend al los. Wat we weten als we terugdenken aan afgelopen jaar is in ieder geval één ding:
Ook bij een megasaaie race zorgt het publiek voor een ultiem feestgedruis!! Dus verf je gezicht maar vast in de kleuren van de Mexicaanse vlag  ;)



Afgelopen jaar pakte Nico Rosberg de pole position met 1:19.480

De podiumplaatsen waren voor:
1. Nico Rosberg      1:42:35.038
2. Lewis Hamilton   +1.954s
3. Valtteri Bottas   +14.592s

Het circuit heeft een lengte van 4,304 km en er moeten 71 rondjes gereden worden, waarmee de totaal af te leggen afstand uit komt op 305,354 km

Het lap record staat op naam van Nico Rosberg met 1:20.521 (2015)



Aangezien de wedstrijd weer mooi samenvalt met het tijdstip waarop men best wel wat lust, zal ik beginnen met het volgende: "nee, je hebt geen Taco Mundo nodig om je in Mexico te wanen".

Onderstaande foto laat zien hoe je het geheel zelfstandig aan kan pakken:
avocadootje tot moes prakken, beetje wat ui, knoflook en tomaat er bij en noem het guacamole.
Dan wat mooi geroosterd vlees erom heen leggen, wat sla met tomaat en ui en een flinke stapel taco's (die zijn in Mexico zacht, ja), en voilà! De wedstrijd kan beginnen!!

(oh, vergeet niet er een Corona bij open te trekken en er een schijfje limoen in te vrotten  8) )




Mooi, als iedereen er dan klaar voor is, komen hier de data en tijden:


Vrijdag 28 oktober 2016
17:00 - 18:30 uur Eerste vrije training
21:00 - 22:30 uur Tweede vrije training

Zaterdag 29 oktober 2016
17:00 - 18:00 uur Derde vrije training
20:00 - 21:00 uur Kwalificatie

Zondag 30 oktober 2016
20:00 - 22:00 uur Race




Robbert65

Citaat van: Tessa op 24 oktober 2016 - 20:08:09
...mooi geroosterd vlees erom heen leggen, wat sla met tomaat en ui en een flinke stapel taco's (die zijn in Mexico zacht, ja), en voilà! De wedstrijd kan beginnen!!
(oh, vergeet niet er een Corona bij open te trekken en er een schijfje limoen in te vrotten  8) )

Dát! Dat wil ik wel :D

Fijn verhaal weer Tessa, ik heb er meteen weer zin in!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tessa


Jehoentelaar


gloudiesaurus

En weer sticky gemaakt, mooi topic!

Weer een avondrace. De race was vorig jaar saai, maar het stadiongedeelte was fantastisch.

Met het lange rechte stuk wordt dit geen Red Bull circuit denk ik.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Pancake Shield

Vorig jaar was de race echt doodsaai en gezien de weinige inhaalmogelijkheden, denk ik niet dat het goed gaat komen. Ik hoop op het tegenovergestelde. 
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock


FolkertE

Jegh, Corona. Ik houd het wel bij een La trapje quadruple of Corsedock tripple.

Spannende race, ik vond de editie vorige editie wel redelijk te doen en vind het een mooi circuit. Rosberg word nog geen kampioen, maar zijn race loopt hopelijk niet al te makkelijk. P4 zou mooi zijn. Dan hebben we echt een spannend eind van het jaar.

C.G. de Beaufort


Matthijs

Verstappen ziet er tenminste nog een beetje 'bad-ass' uit, Ricciardo lijkt meer op een bange horrorclown.


Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Als ik zo lees, mogen we wederom echte hoop hebben dat het geen 1-2 wordt voor Mercedes en dat het kampioenschap dus nog altijd niet voorbij is. Hup Lewis en daarna hup Ferrari! :)

Wings

Zou mooi zijn voor Ferrari en het kampioenschap als ze deze winnen. :D Maar goed meer dan eens is de orde hersteld zodra de kwalificatie (en race) gereden is dus het zal me niets verbazen als dat vandaag ook weer het geval is.

Jozef

Nee, voor het kampioenschap zou het niet mooi zijn als Ferrari wint, voor het kampioenschap moet Hamilton winnen. ;) En daarachter liefst Ferrari voor Rosberg.

Voor de kwalificatie kun je inderdaad bijna zeker zijn van een 1-2 voor Mercedes, voor de race ben ik benieuwd.

Wings

Nee joh! Als Vettel nu wint, Kimi tweede wordt, Lewis derde en Rosberg uitvalt, dan dicht Ferrari het gat naar Red Bull en Lewis naar Nico. ;)