Ronde 19: Formula 1 Gran Premio de Mexico, Autodromo Hermanos Rodríguez, Mexico-

Gestart door Tessa, 24 oktober 2016 - 20:08:09

« vorige - volgende »

Robbert65

nee, nou, nu Todt heeft gesproken is dat niet meer relevant. Maar het is wel een gotspe dat Vettel er zonder straf vanaf komt...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 02 november 2016 - 21:44:39
nee, nou, nu Todt heeft gesproken is dat niet meer relevant. Maar het is wel een gotspe dat Vettel er zonder straf vanaf komt...
nou, ik had wel een symbolische straf verwacht (een vette donatie aan een goed doel, om alle moraalridders tevreden te stellen oid), maar een zware sportieve straf zou echt buiten alle proporties zijn. In het voetbal zijn schorsingen aan de orde van de dag, in F1 is het de afgelopen 20/30 jaar zelden gebeurd. Bovendien heeft een schorsing ook een heel ander effect in de F1.


edit: taalfout in citaat van mijn tekst verbeterd.

Arthur

Voor de toekomst worden uitlatingen a la Vettel niet meer getolereerd. De Vettelregel hebben we nu ook?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Fabian

Citaat van: Arthur op 02 november 2016 - 21:52:07
Voor de toekomst worden uitlatingen a la Vettel niet meer getolereerd. De Vettelregel hebben we nu ook?
Binnenkort zijn er zoveel regels dat ze deze wellicht op het asfalt kunnen schrijven van ieder circuit

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fabian

Citaat van: Robbert65 op 02 november 2016 - 23:10:27
het hele regelboek? Zal Pirelli blij mee wezen :D
Ach Why not. Kunnen de rijders gelijk zien wat wel mag en wat niet.

Jozef

Citaat van: Robbert65 op 02 november 2016 - 21:35:08
Citaat van: Jozef op 02 november 2016 - 20:39:10
Ik denk dat het een drukke boel wordt zo rond de start en tijdens de pitstop windows hoor. Wij krijgen niet een fractie te horen van wat er allemaal gezegd wordt. Ik weet het niet zeker, maar het zou me ten zeerste verbazen dat Charlie alles beluistert.

Race Control hoort alle communicatie en kan alles terugluisteren.

Ik heb intussen een artikel gevonden waarin staat dat ze vanaf dit seizoen een team van 7-8 man de taak zouden geven om het radioverkeer van de 22 auto's te monitoren, inderdaad. Dat was nodig vanwege de nieuwe regels omtrent radiogebruik. Ik vraag me wel af of ze dit nog steeds doen, nu deze regels weer in de prullenbak liggen. Veel zin heeft het in elk geval niet (als ze een incident moeten bekijken, bijvoorbeeld een late reactie op blauwe vlaggen, kunnen ze altijd achteraf terugluisteren om te horen of het team de coureur wel op tijd heeft gewaarschuwd).

In ieder geval: Charlie Whiting luisters niet naar de radio. Dus als Vettel tegen zijn team zegt "here's a message to Charlie" dan weet hij goed genoeg dat Charlie het niet direct hoort en dan is hij gewoon stoom aan het aflaten bij zijn eigen team.