Ronde 19: Formula 1 Gran Premio de Mexico, Autodromo Hermanos Rodríguez, Mexico-

Gestart door Tessa, 24 oktober 2016 - 20:08:09

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: Robbert65 op 01 november 2016 - 21:06:50
Vettel, viervoudig wereldkampioen en Ferrarist, bracht zondag de sport in discrediet, zijn team en zichzelf in verlegenheid en beledigde de wedstrijdleider.

Dat deed hij niet, dat deed de regisseur die besloot om het doodleuk op tv uit te zenden.

Jozef

Citaat van: Arthur op 01 november 2016 - 22:08:00
Dat vind ik ook [die straf] maar wat ik kan waarderen [de vraag is in hoeverre het allemaal sportief is] is dat die positie niet standaard terug gegeven wordt en het in handen van de wedstrijdleiding gelegd wordt. Dan blijft er altijd nog de kans dat je er mee weg komt. In dat opzicht zie ik toch wel overeenkomsten met Schumacher, recalcitrant of briljant gedrag. De wil om niet op te geven.

Geen enkele coureur gaat z'n positie opgeven als er twijfel mogelijk is. Daarvoor hoef je echt niet terug naar Schumacher. Meer nog, je hoeft maar een paar ronden terug in de geschiedenis, tot bij Daniil Kvyat... Of vertoont die dan ook overeenkomsten met Schumacher? :)

Arthur

Lijkt mij niet [die laatste]... Maar ik heb het idee [puur gevoel] dat Verstappen steeds meer trekjes krijgt [recalcitrant] zoals Schumacher, Senna etc. hadden toen die de sport betraden. We zullen zien hoe het zich ontwikkelt  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Tja, en Felipe Massa of Sergio Pérez hadden die trekjes ook, en Montoya en vele anderen. Het zegt allemaal niet zoveel. Het is maar net met wie je wil vergelijken.

Arthur

Die wil ik nu niet in de categorie recalcitrant stoppen, Montoya ergens nog misschien maar Perez niet en Massa al helemaal niet [in mijn beleving].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

Montoya. Dat is een kerel. Die kun je niet in een adem met Massa en Perèz en weet ik wat noemen hoor. Sorry.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Dat kan ik wel, en ik verhoog met Maldonado. Die was ook recalcitrant, tot in de muur.

Snap je waar ik naartoe wil? Je kunt één eigenschap van een coureur nemen, en met goede wil kun je dat dan vergelijken met Senna en Schumacher, maar als het een eigenschap is die helemaal niet uniek is kun je wel met het halve veld vergelijken.

Robbert65

Ik vind dat achter J.P. Montoya. Altijd een punt moet komen. Dan kan niemand hem meer in één adem noemen met anderen dan de allergrootsten. En niet -alleen- om zijn palmares, maar vooral om de vent die hij is, omdat hij nog steeds verrekt snel is, volgend jaar gewoon weer instapt en Le Mans heeft gewonnen, (vind ik een ding). Omdat hij in F1 altijd goed was als de race moeilijk was. En altijd ontspannen lijkt, wat er ook gebeurt. De juiiste woorden weet te vinden, nooit... nou ja, dat ik die mis in F1...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef


Robbert65

Citaat van: Jozef op 02 november 2016 - 15:13:26
Zou mooi zijn als hij ook echt Le Mans gewonnen had... ;)
oh fck neee! :D die moet hij nog! De rest (Monaco, Indy 500) heeft ie al :D slip of the wishful thinking tongue
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Van Wijk


Robbert65

overigens hoor ik net die jongen van De Jong woorden naar mijn hart spreken. en hij is geen fan van Lewis ook geloof ik :-)

check dit: http://www.gppits.net/nieuws/bekijk_aflevering_64_van_pitspraat/
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Citaat van: Robbert65 op 02 november 2016 - 17:16:22
Citaat van: Jozef op 02 november 2016 - 15:13:26
Zou mooi zijn als hij ook echt Le Mans gewonnen had... ;)
oh fck neee! :D die moet hij nog! De rest (Monaco, Indy 500) heeft ie al :D slip of the wishful thinking tongue

Ja, ik hoop echt met je mee dat Montoya Le Mans gaat winnen hoor. Vorig jaar was er sprake van dat hij voor Porsche zou gaan rijden, weet niet waarom het niet doorging.

Ik ben ook een fan van Montoya, ik heb dan ook nergens gezegd dat Massa een even goed coureur is als hij, het ging mij gewoon om één eigenschap die een hele hoop coureurs wel hebben. Gek genoeg zijn het trouwens allemaal Latijns-Amerikanen die ik heb opgenoemd.

Wings

Citaat van: Robbert65 op 02 november 2016 - 17:30:13
overigens hoor ik net die jongen van De Jong woorden naar mijn hart spreken. en hij is geen fan van Lewis ook geloof ik :-)

check dit: http://www.gppits.net/nieuws/bekijk_aflevering_64_van_pitspraat/

Jee wat is dat achteruit gegaan.

Wings

Citaat van: Tuesday op 01 november 2016 - 22:03:33
Hamilton zou het toch ook kunnen weten? die was er vrij stellig en zn uitwijkmanoevre lijkt het ook te bevestigen. Nou is Hamilton natuurlijk niet geheel objectief, maar dat kunnen we Doornbos ook wel stellen. De onboard beelden zijn wat mij betreft wel duidelijk. Hoe dan ook, het was destijds nog gewoon toegestaan, maar tegenwoordig zou je met de data en onboards vrij makkelijk vast kunnen stellen of het al dan niet een bestraft moet worden.

Ik vond de uitleg van Doornbos plausibel. O en dat uitwijken geloof ik wel. Lewis had meer snelheid daar en wilt langszij komen als Max meebeweegt.