Ronde 19: Formula 1 Gran Premio de Mexico, Autodromo Hermanos Rodríguez, Mexico-

Gestart door Tessa, 24 oktober 2016 - 20:08:09

« vorige - volgende »

Pancake Shield

Ik stem voor een mijnenveld naast de baan, is dit hele probleem zo opgelost.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

De scheldkanonnade van Seb kan nog wel een een staartje krijgen. Het zal mij benieuwen of de FIA de ballen heeft om Vettel een race (of twee) aan de kant te zetten. 

Robbert65

Dat zou wel gepast zijn. Hij heeft weliswaar meteen na de wedstrijd zijn excuses aangeboden aan Whiting, maar allejezus!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Zou ik onterecht vinden. De FOM heeft willens en wetens die fragmenten de wereld in geslingerd, dat had niet gehoeven. Nu wordt er een beeld gecreëerd van Vettel als losgeslagen idioot, maar zo liggen de verhoudingen mogelijk helemaal niet. Het is nogal selectieve verontwaardiging om eerst dat soort radiofragmenten uit te zenden, om vervolgens daarover te gaan lopen piepen. Daarbij in ogenschouw genomen dat Toth uiteraard niet de man achter de FOM-knoppen is, maar ik neem aan dat hij ook de mogelijkheid tot redeneren heeft.

Tuesday

met onderbouwing nog zelfs. Nou zou ik van de andere partij ook graag een onderbouwing horen waarom een schorsing wel terecht zou zijn en eventueel op basis van welke regels. En waarom persé een schorsing en geen andere straf? De roep om een schorsing lijkt met name in NL te leven, op het Engelse autosport forum dat nou ook niet bepaald Vettel minded is, is slechts 20% voor een sportieve straf.


Jozef

Ik zou het prima vinden om hem tienduizend euro boete te te laten betalen, maar een race schorsen is echt buiten alle proportie.

Wings

Citaat van: FolkertE op 31 oktober 2016 - 15:04:52
Citaat van: Robbert65 op 31 oktober 2016 - 11:05:38
Citaat van: Pancake Shield op 30 oktober 2016 - 23:23:44
Ik hoor toch ook echt: 'eh, give that position. I think you should give that position back'

En voor zolang het erop staat:



Yep, nu hoor ik het ook, had Mollie toch gelijk ;-)
Het probleem met dat bericht was dat het team niet duidelijk was. Ze zeiden: "I think you have to give the place back". He denkt het.
Maar als Max slim was geweest had hij de plek direct na Vettel's blok manoeuvre terug gegeven, was hij als nog 3de.

Zie hieronder. Ik denk dat de pot verwijten weer dicht kan. ;)

68   From Max Verstappen: OK give the position, I think you're going to have to give the position, Max
68   To Max Verstappen:   Let me know.
68   From Max Verstappen: OK stay there.

Robbert65

Vettel, viervoudig wereldkampioen en Ferrarist, bracht zondag de sport in discrediet, zijn team en zichzelf in verlegenheid en beledigde de wedstrijdleider.

In iedere andere sport krijg je voor ddergelijk wangedrag een stevige schorsing aan je broek. Fuck off roepen tegen de scheids in voetbal en je hebt rood en twee-drie wedstrijden aan je broek plus een boete van je club. Meestal een weeksalaris. Kost iemand als Depay, bankzitter bij ManU toch een slordige Bentley continental V8.

Ik vind niet dat Vettel geschorst had moeten worden, maar ik zou niet verbaasd zijn geweest als dat er wel van was gekomen...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Waarom niet? En waar ligt dan wel de grens? Je geeft zelf al aan dat als je dit flikt bij voetbal de rapen gaar zijn en je op de blaren mag zitten. En niet alleen bij voetbal.

Robbert65

klopt wel, maar een schorsing in F1 is een zeer zwaar middel. Het wordt a. zelden toegepast, b. is het natuurlijk een veel hardere straf individueel dan in een teamsport als voetbal omdat schorsingen daar in het systeem zitten en veel meer voorkomen gedurende het seizoen. Wanneer was de laatste schorsing ook al weer? schiet me ff niet te binnen, maar een hele tijd geleden ende keer daarvoor was Schumi volgens mij?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Geen idee of je bij het voetbal daarvoor direct rood krijgt [scheidsrechters zijn wel wat gewend] maar goed te praten is het natuurlijk niet. Protest aantekenen is prima maar op deze wijze schofferen van de wedstrijdleiding kan niet [en dat realiseerde Vettel zich ook wel]. Wat ik dan ook weer niet snap is dat ze die boordradio wel [gecensureerd] uitzenden, mooi mediavoer maar ook slecht voor het imago, bij voetbal hoor je dat [meestal] niet [en misschien maar goed ook]. Ach ik begrijp wel dat hij geen straf krijgt, zou ook tegenstrijdig zijn omdat je de boordradio wel vrij geeft. Tenzij die regie los staat van de wedstrijdleiding en die daar geen zeggenschap over heeft. Wat mij wel tegen de borst stoot is dat de straf voor Verstappen [after de race] direct leidt tot ontzegging van de podiumceremonie en een straf voor Vettel [die je eveneens direct kunt uitvaardigen] pas veel later na het podium uitvaardigt. Kortom, Ricciardo had daar moeten staan en ook geen Vettel. Maar goed, het is gegaan zoals het is gegaan.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Verstappen was duidelijk dat van Vettel moest nog beoordeeld worden. Maar aan de andere kant hoeft dat geen uren te duren dus ze hadden ook 10 minuten kunnen wachten met de ceremonie.

Wings

Citaat van: Robbert65 op 01 november 2016 - 21:14:53
klopt wel, maar een schorsing in F1 is een zeer zwaar middel. Het wordt a. zelden toegepast, b. is het natuurlijk een veel hardere straf individueel dan in een teamsport als voetbal omdat schorsingen daar in het systeem zitten en veel meer voorkomen gedurende het seizoen. Wanneer was de laatste schorsing ook al weer? schiet me ff niet te binnen, maar een hele tijd geleden ende keer daarvoor was Schumi volgens mij?

Volgens mij Romain. Spa 2012. En verder geeft de wedstrijdleiding geen goed signaal af. Maar goed, ook dit boek kan dicht.

Robbert65

klopt, Grosjean jhier het officiele bericht / statement van de FIA:
http://www.fia.com/news/fia-statement-regarding-actions-sebastian-vettel-mexican-f1-grand-prix

At the recent Mexican Grand Prix, the Ferrari driver Sebastian Vettel made comments over team radio using repeated foul language directed at both the FIA Formula 1 Race Director Charlie Whiting and a fellow competitor which were retransmitted during the live broadcast of the event.

Immediately following this incident, Sebastian Vettel spontaneously sought out Charlie Whiting to express his regrets for his behaviour in person.  He then, again on his own initiative, sent letters to each of the FIA President Jean Todt and Charlie Whiting, in which he apologised profusely for his actions.  He also indicated that he would likewise be contacting  Max Verstappen and vowed that such an incident would never occur again.

In the light of this sincere apology and strong commitment, the FIA President has decided, on an exceptional basis, not to take disciplinary action against Mr Vettel by bringing this matter before the FIA International Tribunal.

The FIA will always condemn the use of offensive language in motor sport – especially when directed at officials and/or fellow participants – and expects all participants in its Championships to be respectful and mindful of the example they set for the public and the younger generation in particular.

The FIA takes this opportunity to advise that, in the event of any future incident similar to the one that occurred in Mexico, disciplinary action will be taken by bringing such incident before the FIA International Tribunal to be judged.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel