Ronde 18: Formula 1 United States Grand Prix, Circuit of the Americas, Austin

Gestart door Tessa, 16 oktober 2016 - 18:55:50

« vorige - volgende »

Tessa

Na een race waarin vrijwel alles bepaald werd tijdens de start en de pitstops, vliegen we nu richting Texas. Afgelopen jaar werd Verstappen hier vierde met z'n Toro Rosso, de baan ligt hem dus wel. Christian Horner weet dat ook, hij neemt het zekere voor het onzekere en laat verse motoren in beide Red Bulls schroeven; die tweede plek bij de constructeurs wil hij koste wat kost veilig stellen. Het is voor beide coureurs wel hun vijfde en dus laatste motor die ze zonder gridstraf kunnen gebruiken.

Ondertussen bereikt het gevecht tussen de vrienden Rosberg en Hamilton een hoogtepunt; met 33 punten achterstand en 4 races te gaan, heeft Lewis zijn lot in handen van de heer Rosberg gelegd: winnen is voor hem niet genoeg meer, hij moet hopen op een slip up van Nico!



Afgelopen jaar pakte Nico Rosberg de pole position met 1:56.824

De podiumplaatsen waren voor:
1.   Lewis Hamilton      1:50:52.703
2.   Nico Rosberg      +2.850s
3.   Sebastian Vettel   +3.381s

Het circuit heeft een lengte van 5,513 km en er moeten 56 rondjes gereden worden, waarmee de totaal af te leggen afstand uit komt op 308,402 km

Het lap record staat op naam van Vettel met 1:39.347 (2012)



In tegenstelling tot de afgelopen twee races kan iedereen rustig uitslapen. De race wordt pas in de avond verreden en dat geeft iedereen ruim de tijd om de BBQ aan te steken en de boel op het moment suprême op z'n Texaans te beleven: met de maag!




Mooi, als iedereen er dan klaar voor is, komen hier de data en tijden:


Vrijdag 21 oktober 2016
17:00 - 18:30 uur Eerste vrije training
21:00 - 22:30 uur Tweede vrije training

Zaterdag 22 oktober 2016
17:00 - 18:00 uur Derde vrije training
20:00 - 21:00 uur Kwalificatie

Zondag 23 oktober 2016
21:00 - 23:00 uur Race


Franky R.


Jehoentelaar

Race tegen de klok, letterlijk. Kom ergens rond negen uur thuis die zondag. Vervolgens de TV opeisen en hopen dat er wellicht wat uitstel is door wat rondvliegend patriottisme.

gloudiesaurus

Mooi topic weer!

Austin, altijd leuk! Vorig jaar ging Verstappen hier heel goed.
En nu hebben we ook nog het titelgevecht, Hamilton moet nu!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tessa

Dank heren...en ja, ik kijk ook erg uit naar de Rosberg vs Hamilton strijd  ;D

Robbert65

Ik ben heel heel benieuwd! Het is een mooi circuit, dat COTA. Vorige jaren was het een leuke race. Ik hoop, dat Hamilton de spanning erin weet te houden! En natuurlijk hoop ik hartelijk op Hollands glorie, potverdorie!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Beide Mercedessen en Verstappen starten op softs en de rest op supersofts, zag ik dat goed? Wordt een interessant duel Mercedes vs. Red Bull dan.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 22 oktober 2016 - 21:08:17
Beide Mercedessen en Verstappen starten op softs en de rest op supersofts, zag ik dat goed? Wordt een interessant duel Mercedes vs. Red Bull dan.
ben benieuwd hoe goed ze morgen wegkomen op die softs. Zal me niet verbazen als Ricciardo als eerste uit bocht 1 komt.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 22 oktober 2016 - 21:13:29
Citaat van: Jozef op 22 oktober 2016 - 21:08:17
Beide Mercedessen en Verstappen starten op softs en de rest op supersofts, zag ik dat goed? Wordt een interessant duel Mercedes vs. Red Bull dan.
ben benieuwd hoe goed ze morgen wegkomen op die softs. Zal me niet verbazen als Ricciardo als eerste uit bocht 1 komt.
IS zeker mogelijk, als Mercedes morgen weer problemen heeft met de koppeling zou een RBR 1-2 niet eens onmogelijk zijn.
Maar de supersofts schijnen wel erg snel te slijten, dus ik vermoed dat Daniel lastige eerste stint gaat hebben.

FolkertE


Jozef

Haha als je daar de reacties leest... De Speld heeft weer een blik nieuwe bezoekers opengetrokken die nog niet weten wat de Speld is. ;D

Wel weer leuk geschreven. :)

Wings

Speld ken ik al héél lang. De reacties van lezers vind ik vaker leuker dan de artikels.

Robbert65

Nog zo'n drie kwartier en dan gaan we los! Onwijs veel zin in de race.
Bier staat koud, geroosterde kikkererwten warm, de barbecue brandt en het vleesch is gerubt.

Gentlemen! Start your engines! :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 23 oktober 2016 - 20:14:11
Nog zo'n drie kwartier en dan gaan we los! Onwijs veel zin in de race.
Bier staat koud, geroosterde kikkererwten warm, de barbecue brandt en het vleesch is gerubt.

Gentlemen! Start your engines! :D
ik ga maar eens beginnen aan mn eerste opwarmronde ;)