Ronde 18: Formula 1 United States Grand Prix, Circuit of the Americas, Austin

Gestart door Tessa, 16 oktober 2016 - 18:55:50

« vorige - volgende »

FolkertE

Ik kom maar eens bij Robbert BBQen dan denk ik.


Maar waarom was Max zo vroeg binnen? Dat was dus beetje nutteloos dus om op softs te starten.

FolkertE


Tuesday

ik ben niet echt fan van de rubriek, maar ik ben benieuwd waar ze morgen meer voor de dag komen als winnaars en verliezers van de US GP op gpupdate.

gloudiesaurus

GPUpdate???

GPPits.net moet je hebben  ;)

De race viel tegen zeg! Heb er de hele dag naar uit gekeken en dan is het toch een anti-climax.

Verstappen die toch een blunder maakt door veels te vroeg binnen te komen, en even daarvoor al zijn banden aan het oproken was om Rosberg bij te houden? Rosberg reed toen op medium.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Los van de malheur [stop en motor] van Max vond ik de race al helemaal niets. Er gebeurde gewoon niets! En de regie snapt F1 blijkbaar ook niet... Bah, zonde van de zondagavond. Had beter een film kunnen kijken... ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Pancake Shield

De regie wordt toch gewoon gedaan door de F1-organisatie zelf? Ik dacht dat alleen Monaco de uitzondering was daarvan. Maar goed zelfs dan was de regie bizar slecht vandaag. Inhaalacties werden pas getoond nadat de actie al voltooid was en dan vaak nog niet eens de herhaling. En laten we niet vergeten dat bij zowel de uitvalbeurt van Verstappen als Raikkonen beide coureurs langdurig gevolgd worden al denk ik dat, dat meer een oorzaak had in de spanning van de race ipv de regie.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: gloudiesaurus op 23 oktober 2016 - 23:32:41
GPUpdate???

GPPits.net moet je hebben  ;)
weet ik, maar ik denk niet dat er hier iemand is die ook niet af en toe gpupdate bekijkt ;) zoals ik al zei, het is zeker niet mn favoriete rubriek, dus complimenten aan gppits dat jullie niet aan die onzin meedoen.

gloudiesaurus

Citaat van: Tuesday op 23 oktober 2016 - 23:42:22
Citaat van: gloudiesaurus op 23 oktober 2016 - 23:32:41
GPUpdate???

GPPits.net moet je hebben  ;)
weet ik, maar ik denk niet dat er hier iemand is die ook niet af en toe gpupdate bekijkt ;) zoals ik al zei, het is zeker niet mn favoriete rubriek, dus complimenten aan gppits dat jullie niet aan die onzin meedoen.

Geintje... de meeste F1-fans houden meerdere websites in de gaten  ;)

Voor zover ik weet doe de FOM de regie van de races... maar of dat elke keer dezelfde persoon is?

En wat zaten die beroemdheden er allemaal verveeld bij  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

trouwens, je zou het bijna vergeten, maar wat een blunder van Max. Ach ja, ik ben blij dat het allemaal dit jaar gebeurd..  een ruwe diamant wordt zo mooi gepolijst en zelfs dat gaat in sneltreinvaart. Volgend jaar WK materiaal, hopelijk zijn auto ook.

Jozef

Teleurstellende race, ja. Ik zat nog te wachten op een gevecht om P2 maar zelfs dat kregen we niet door de VSC. Weer een cadeautje in de schoot van Rosberg.

Het middenveld viel op om een paar redenen. Doordat Pérez, Hülkenberg en Bottas in ronde 1 wegvielen, waren eigenlijk de gebruikelijke smaakmakers achter Merc/RB/Ferrari weggevallen. En wat een armoe is het dan meteen. Het gat tussen Vettel (P4) en Sainz (P5) was voor Vettels laatste stop zomaar eventjes 55 seconden. Een kloof van 55 seconden, in het midden van het veld!

Zonder Force India's en Bottas denk je: dan is Massa degene die met twee vingers in de neus de plek achter de topteams pakt. Maar die zat blijkbaar met zijn hoofd al in een of andere villa aan Copacabana waar hij van zijn pensioen kan gaan genieten. En dus gingen Sainz en Alonso hem voor. Leuk voor McLaren wel, dat ze een Williams gewoon op de baan kunnen inhalen. Maar als ze volgend jaar naar het podium willen, dan zullen ze nog heel veel boterhammetjes moeten eten. Nét niet gedubbeld vandaag. In race pace komen ze nog zeker een seconde per ronde tekort om voor het podium mee te doen. Op dit circuit dan toch.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 24 oktober 2016 - 00:56:13
Teleurstellende race, ja. Ik zat nog te wachten op een gevecht om P2 maar zelfs dat kregen we niet door de VSC. Weer een cadeautje in de schoot van Rosberg.
P2 was in mijn ogen al zo goed als zeker voor Rosberg. De gratis pitstop kwam voor Rosberg sowieso veels te vroeg, terwijl Ricciardo een hele lange stint op medium zou moeten doen. Maar goed, op deze manier ging het idd wel heel makkelijk.

Jozef

Ik denk ook dat Rosberg het had gehaald, maar dat hij er wel voor had moeten werken. Als ik het me goed herinner, waren de verschillen toch zodanig dat Ricciardo in de laatste stint er nog voor zou rijden, inderdaad weliswaar op oudere banden. Maar met de slijtage viel het erg goed mee vandaag, dus of Rosberg hem echt had kunnen inhalen, is verre van zeker.

Ondanks de tweede plek voor Rosberg was het toch een hoopgevende race voor Lewis' titelkansen. Lewis was weer gewoon Lewis dit weekend, pijlsnel en foutloos, gemakkelijke zege en duidelijk beter dan Rosberg zowel zaterdag als zondag. Voor Red Bull kwam het er vandaag net niet uit maar ze hebben laten zien dat ze in staat zijn om Mercedes het voor aan de schenen te leggen, waardoor het helemaal niet ondenkbaar is voor Lewis om 26 punten in te halen in 3 races.

(in Monaco en Canada pakte hij er 29 in 2 races - dat was in gekke omstandigheden maar toont aan dat het helemaal niet onmogelijk is)

Fietser

Ik heb/had hem altijd hoog zitten, maar Austin liet toch zien dat er steeds meer barsten beginnen te komen in de rijdersstatus van Vettel. Dat jaartje naast Ricciardo deed hem al geen goed, maar hij leek zich bij Ferrari te herpakken. Echter, de laatste tijd lijkt Vettel ook al moeite te hebben met de snelheid van teamgenoot Raikkonen die zich nota bene al overduidelijk in de herfst van zijn carrière bevindt en die hij vorig jaar nog zo nadrukkelijk declasseerde. De overtuiging lijkt weg bij de altijd beminnelijke Sebastiaan. Met een nietszeggende P4 in Austin als gevolg.
Is het demotivatie omdat Ferrari hem geen racewinnende wagen (meer) kan leveren? Of hebben de kampioensjaren bij RBR - naast Webber (!) - Vettels talent iets te rooskleurig weergegeven? Zomaar wat vragen.

Pancake Shield

Ik heb persoonlijk Vettel nooit heel erg hoog geacht al kwam dat met name door zijn eerste volledige jaar bij Toro Rosso waar hij bij de eerste vier (of waren het vijf races) mede door eigen domme fouten uitviel. En nja, dit jaar is gewoon niet zijn jaar en lijkt de auto Raikkonen beter te liggen. Maar wat mij vooral aan de hand lijkt is dat hij het kopje laat hangen, dat is iets wat je in dat jaar naast Ricciardo ook al zag. Hij gaf het daar op een gegeven ogenblik gewoon op en dat lijkt dit jaar ook wel aan de hand. Hij komt er denk ik achter dat Ferrari niet zomaar synoniem staat met kampioenschap. Alonso ervaarde het al eerder en nu lijkt Vettel aan de beurt te komen. Deze race was met name vrij inspiratieloos van Vettel. Toen hij in het begin Verstappen zo dicht op de huid zat, was ik er van overtuigd dat hij hem met gemak kon inhalen, maar dat vuur lijkt eruit dit jaar.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock