Ronde 17: Formula 1 Japanese Grand Prix, Suzuka International Racing Course

Gestart door Tessa, 03 oktober 2016 - 19:19:05

« vorige - volgende »

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2016 - 08:34:00
Citaat van: Jozef op 09 oktober 2016 - 08:05:29
Haha, die strategie van Vettel is weer een Maranello Special hoor. ;D
zeg maar gerust de Maranello standaard.
Was de strategie echt zo slecht? Als Vettel al niet voorbij kon komen aan Hamilton op een zachtere band, hoe had hij dat moeten doen als ze op de zelfde banden stonden? Ik had juist het idee dat Vettels strategie behoorlijk goed was. Dit keer dan.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 09 oktober 2016 - 09:19:37
Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2016 - 08:34:00
Citaat van: Jozef op 09 oktober 2016 - 08:05:29
Haha, die strategie van Vettel is weer een Maranello Special hoor. ;D
zeg maar gerust de Maranello standaard.
Was de strategie echt zo slecht? Als Vettel al niet voorbij kon komen aan Hamilton op een zachtere band, hoe had hij dat moeten doen als ze op de zelfde banden stonden? Ik had juist het idee dat Vettels strategie behoorlijk goed was. Dit keer dan.
hij zat een seconde achter Verstappen, als hij gelijk of iets later als hem had gepit was ie Hamilton sowieso voorgebleven en was het aan Hamilton geweest om hem op de baan in te halen. Gegokt op P2 en daarmee P3 verloren. Het is natuurlijk achteraf makkelijk praten, maar het lijkt me toch iig achteraf wel duidelijk dat dit een belachelijke strategie was. En het ergste is misschien wel dat het structureel is.

Fietser

Ofschoon de strijd nog lang niet is gestreden, zette Rosberg op Suzuka een belangrijke stap richting kampioenschap. Ik begin dat eerlijk gezegd ook steeds meer toe te juichen. Hamilton is misschien nog steeds wel de meest begaafde/snelle van de twee, maar met diens persoonlijkheid - sterrengedrag, snel verontwaardigd, verveeld met mobieltjes en andere gadgets spelend - heb ik het helemaal gehad. Een onaangename 3-voudig wereldkampioen, en ik hoop dan ook vurig dat het daarbij blijft.

Robbert65

Dat zijn fases waar mensen doorheen gaan Fietser. Hamilton verdient geen bakken maar containers met geld. Dat beïnvloed mensen. Maar er komt ook weer een dag, dat hij met beide beentjes op de grond staat en gelouterd aan de slag gaat om zijn vierde binnen te halen. Moet ie wel opschieten trouwens, want als die Red Bulls zo snel blijven doorontwikkelen als ze het laatste halfjaar doen dan wordt Verstappen voorlopig onverslaanbaar, tenzij Ricciardo hem voor weet te blijven.

Petje af voor Horner en zijn mannen en vrouwen!!!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Pancake Shield

Ik heb het idee dat die plof van Hamilton in Maleisie een mentale tik is geweest. En het leek er gewoon op aan het begin van deze race alsof Hamilton het allemaal wel best vond, natuurlijk waagde hij aan het einde van de race nog die actie op Verstappen, maar hij leek vandaag gewoon niet rond te rijden alsof hij er zin in had. Lijkt een beetje op de Hamilton van 2009, meer bezig met de randzaken dan met het racen zelf. En dat terwijl ik juist vond dat hij de afgelopen jaren zoveel volwassener geworden was, dit weekend liet maar eens zijn foute kant zien.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Mickey

Citaat van: Fietser op 09 oktober 2016 - 10:58:07
Ofschoon de strijd nog lang niet is gestreden, zette Rosberg op Suzuka een belangrijke stap richting kampioenschap. Ik begin dat eerlijk gezegd ook steeds meer toe te juichen. Hamilton is misschien nog steeds wel de meest begaafde/snelle van de twee, maar met diens persoonlijkheid - sterrengedrag, snel verontwaardigd, verveeld met mobieltjes en andere gadgets spelend - heb ik het helemaal gehad. Een onaangename 3-voudig wereldkampioen, en ik hoop dan ook vurig dat het daarbij blijft.

Niks aan toe te voegen.

Tuesday

Mercedes heeft een protest ingediend vanwege de verdedigende actie van Max voor de chicane. De stewards hadden Max eerder al op het matje geroepen, maar niet bestraft. Ben benieuwd of ze dat nu dan alsnog gaan doen. Dat zou wel heel opmerkelijk zijn. Beetje onsportief van Mercedes dit en dat  op de dag dat ze beide titels veilig stellen.

Pancake Shield

Als Mercedes vindt dat daar iets fout gegaan is, dan zullen ze protest indienen. Heeft er weinig mee te maken of ze beide titels veilig gesteld hebben. Ieder team zou dat gedaan hebben, als het andersom was geweest en Hamilton had zich zo verdedigd tegenover Verstappen had Red Bull ook een protest ingediend.

En ja, Verstappen verandert van richting. Er valt dus wel iets voor te zeggen. Dit is zo'n gevalletje op het randje. En aangezien Verstappen al onder een vergrootglas ligt, ben ik benieuwd hoe de wedstrijdleiding hiermee zou omgaan. Als dit bijvoorbeeld tussen Nasr en Palmer was geweest, had de wedstrijdleiding waarschijnlijk er niks meegedaan. Maar Verstappen heeft natuurlijk die acties tijdens de Belgische en Hongaarse Grand Prix in de kofferbak zitten, dus een strenge wedstrijdleiding zou hem zomaar eens kunnen bestraffen.

Persoonlijk vind ik niet dat het nodig is, omdat Hamilton duidelijk zelf te laat remt nadat hij Verstappen al voorbij is.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jehoentelaar

Inmiddels is bekend dat er helemaal geen protest is ingediend.


Tuesday

het was ook wel letterlijk en figuurlijk een kansloze actie. Lewis zet zn eigen team ook mooi ff voor paal op twitter, maar hij heeft wel gelijk.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2016 - 09:22:55
Citaat van: FolkertE op 09 oktober 2016 - 09:19:37
Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2016 - 08:34:00
Citaat van: Jozef op 09 oktober 2016 - 08:05:29
Haha, die strategie van Vettel is weer een Maranello Special hoor. ;D
zeg maar gerust de Maranello standaard.
Was de strategie echt zo slecht? Als Vettel al niet voorbij kon komen aan Hamilton op een zachtere band, hoe had hij dat moeten doen als ze op de zelfde banden stonden? Ik had juist het idee dat Vettels strategie behoorlijk goed was. Dit keer dan.
hij zat een seconde achter Verstappen, als hij gelijk of iets later als hem had gepit was ie Hamilton sowieso voorgebleven en was het aan Hamilton geweest om hem op de baan in te halen. Gegokt op P2 en daarmee P3 verloren. Het is natuurlijk achteraf makkelijk praten, maar het lijkt me toch iig achteraf wel duidelijk dat dit een belachelijke strategie was. En het ergste is misschien wel dat het structureel is.
Daar heb je wel een punt, maar ik denk dat Ferrari sowieso redelijk kansloos zouden zijn voor P3. Als je zag hoe hard Hamilton aan het einde ging, denk ik niet dat Vettel het had volgehouden. Hamilton moest dan wel inhalen, maar ik denk dat niet zo heel moeilijk was geweest. Maar goed, daar zullen we nooit antwoord opkrijgen.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2016 - 13:32:50
het was ook wel letterlijk en figuurlijk een kansloze actie. Lewis zet zn eigen team ook mooi ff voor paal op twitter, maar hij heeft wel gelijk.
Vind het wel een mooie tweet en laat wel zien dat hij niet wilt zeuren en op deze manier een extra plek wilt winnen.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 09 oktober 2016 - 13:38:17
Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2016 - 09:22:55
Citaat van: FolkertE op 09 oktober 2016 - 09:19:37
Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2016 - 08:34:00
Citaat van: Jozef op 09 oktober 2016 - 08:05:29
Haha, die strategie van Vettel is weer een Maranello Special hoor. ;D
zeg maar gerust de Maranello standaard.
Was de strategie echt zo slecht? Als Vettel al niet voorbij kon komen aan Hamilton op een zachtere band, hoe had hij dat moeten doen als ze op de zelfde banden stonden? Ik had juist het idee dat Vettels strategie behoorlijk goed was. Dit keer dan.
hij zat een seconde achter Verstappen, als hij gelijk of iets later als hem had gepit was ie Hamilton sowieso voorgebleven en was het aan Hamilton geweest om hem op de baan in te halen. Gegokt op P2 en daarmee P3 verloren. Het is natuurlijk achteraf makkelijk praten, maar het lijkt me toch iig achteraf wel duidelijk dat dit een belachelijke strategie was. En het ergste is misschien wel dat het structureel is.
Daar heb je wel een punt, maar ik denk dat Ferrari sowieso redelijk kansloos zouden zijn voor P3. Als je zag hoe hard Hamilton aan het einde ging, denk ik niet dat Vettel het had volgehouden. Hamilton moest dan wel inhalen, maar ik denk dat niet zo heel moeilijk was geweest. Maar goed, daar zullen we nooit antwoord opkrijgen.
nou, hij zou in principe net zoveel kans hebben gehad als Verstappen als hij de strategie van Verstappen gevolgd had. P3 was zeer reëel geweest. Hoe dan ook is het jammer dat ze het zelf weggooien ipv dat er voor gestreden moet worden. Of het anders daadwerkelijk P3 was geworden dat zullen we idd nooit weten.